Vera prøver Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Lillegutt vil kun sove sammen med meg på nettene og våkner ca hver time eller annehver time natta igjennom. Har prøvd å få han til å sove i egen seng men uten hell. Pa dagen så sover han to laaange økter på minst 3 timer pr gang i vogna i vognposen sin enten ute eller inne. Selvsagt mindre kledd når han er inne og ikke lukket posen. Jeg begynner å bli skikkelig sliten og kunne godt tenkt meg å få sove igjen etter 6 uker uten ordentlig søvn. Hvordan få han til å sove bedre på natta og gjerne i egen seng! Føler at jeg burde kunne dette siden dette er min nr 4, men jeg har aldri opplevd en unge som er så kontaktsøkende. Han nærmest kryper etter meg i senga.
TPK Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Hvor gammel er han? Jeg tenker 2x3 timer er alt for mye jeg da, med mindre han er ganske nyfødt. Mine har aldri sovet så mye på dagen.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Helt normalt og han er vel et barn som trenger ekstra nærhet for å føle seg trygg. Gi han det han trenger og tenk at dette bare er en kort periode, men et tygt barn legger grunnlaget for et helt liv Hold ut! Anonym poster: 1fcc08ad925a335b88c9a87496a253e0
Vera prøver Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2013 Han er nå 7 uker og har nå begynt å sove mindre i økt nr 2. Han er skikkelig gretten på kvelden pga han er trøtt men får ikke til å sove. Roer seg kun når vi legger oss og jeg nekter å legge meg kl 19 fordi han vil sove! Så når vi kryper til sengs ca kl 21 så er vi slitne alle sammen. Så dette kan jo ikke fortsette så mye lengre. Prøver å bruke sovetiden hans til husarbeid, men jeg trenger litt egentid også siden jeg ikke har det på natten. Denne uka har det vært noe hver dag og jeg har derfor ikke fått hentet meg inn med egentid. Savner å sove uten gullet i senga.
Madolyn Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 (endret) La ham sove i vogna på natta også? Han er jo liten ennå, kanskje senga føles for stor og åpen for ham? Endret 2. mars 2013 av Madolyn&Muffin
Vera prøver Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2013 Har prøvd det selvsagt. Også å legge vognposen i vugga. Det eneste jeg faktisk ikke har prøvd er å ta på han lue.. Så får vel prøve det også.
Madolyn Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Har prøvd det selvsagt. Også å legge vognposen i vugga. Det eneste jeg faktisk ikke har prøvd er å ta på han lue.. Så får vel prøve det også. Du må nok bare sove på dagtid mens babyen sover, det måtte jeg gjøre til førstemann var over 6 mnd gammel (gravid med nr 2 nå). Veldig vanlig å måtte gjøre det hvertfall de første 3 månedene til de begynner å produsere hormonet som hjelper dem å skille mellom dag og natt. La mannen ta seg av husarbeidet den nærmeste tida, han som er heldig og får sove hele netter. Hang in there! Endret 2. mars 2013 av Madolyn&Muffin
TPK Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Han er nå 7 uker og har nå begynt å sove mindre i økt nr 2. Han er skikkelig gretten på kvelden pga han er trøtt men får ikke til å sove. Roer seg kun når vi legger oss og jeg nekter å legge meg kl 19 fordi han vil sove! Så når vi kryper til sengs ca kl 21 så er vi slitne alle sammen. Så dette kan jo ikke fortsette så mye lengre. Prøver å bruke sovetiden hans til husarbeid, men jeg trenger litt egentid også siden jeg ikke har det på natten. Denne uka har det vært noe hver dag og jeg har derfor ikke fått hentet meg inn med egentid. Savner å sove uten gullet i senga. La husarbeidet ligge en stund. Det mest akutte kan du gjøre mens baby er våken i vippestol eller bæresele. Når han sover bør du prøve å sove, eller hvertfall slappe av. Se noe dumt på TV. Dr.Phil eller Oprah er dumt nok hvertfall Eller les en bok, et blad... Bare for å føle at du gjør noe som faktisk DU har lyst til. Eller dusj i en time, stell neglene, farg håret, bare litt egenpleie! Det er like mye psykisk!
Vera prøver Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2013 Nå sover max en time om gangen på dagtid og da får man ikke gjort mest. Hybelkaninene storkoser seg og klesvaska bare øker ;p Men nå skal vi ha dåp i helga, så da skal vi gjøre et skikkelig sjau. Så jeg lar det være fram til helga enn så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå