Gå til innhold

Hva synes dere om fedmekirurgi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonym poster: 044ee428a3d16515a1db3e4e7bdf37d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en antatt lett løsning fra staten sin side. Rett og slett stemoderlig behandling av overvektige.

Anonym poster: 145bf2de0f035cf9744bf1185db871ca

Skrevet

Jeg synes på mange måter at det er litt jævlig at staten betaler i dyre dommer for at folk med bmi på 32 skal nå en vekt som ikke de hadde nådd om de prøvde selv fordi det ikke er idealvekten til kroppen deres... Jeg synes at det i dag er alt for lett å få en slik operasjon.

Anonym poster: f79758d77c6053e77feeaaf3dc0a0bf0

Skrevet (endret)

Jeg syns, utifrå det ståstedet at jeg aldri har vært i en situasjon der det har vært noe jeg må forholde meg til, at det er et godt tilbud til de som behøver det.

Å komme med sleive påstander om at det er en lettvint løsning vitner ikke om noe mer enn uvitenhet. For noen mennesker er fedmeoperasjon livredningen.

Endret av humlesurr
Skrevet

Uten tvil for lett. Og det gis altfor lite informasjon om bivirkninger med operasjonene. Egentlig svært betenkelig at det opereres i så stor grad når en ikke kjenner til evt problemer 20-30 år frem i tid.

Rett og slett avskrekkende at tom tenåringer opereres.

Anonym poster: 145bf2de0f035cf9744bf1185db871ca

Skrevet

For enkelte tror jeg nok det er den beste løsningen. Men for mange som tar den operasjonen tar ikke nok tak i kosthold og trening slik at de fort kan bli stor igjen. Syns det skulle hvert krav at kostholde skullet hvert gjort om før evt slik operasjon. Men syns de som kun blr ta denne operasjone er de som er godt over 150 kg i hvertfall

Anonym poster: 357d2e000f7c868a3f9be9196133099d

Skrevet

Dette er en livreddende operasjon for dem som virkelig trenger den. Uten denne ville de fleste ikke blitt gamle pga tilleggssykdommer osv.

Det er faktisk vanskelig å få denne operasjonen dekket og i tillegg er det lang ventetid. Det er mange som får avslag!

BMI på 32 og får operasjon???? Du over her har satt deg veldig inn i saken ser jeg.......

Jada, jeg har tatt operasjon. BMI på 45, kunne kanskje fått den dekket, men betalte en formue selv fordi jeg ikke hadde psyke for alt i verden til å klare 5 år lenger i det helvetet jeg levde i!!

Synes det blir litt for dumt når normalvektige som ikke aner hva de prater om skal uttale seg om slankeoperasjoner. Sett dere inn i hvordan personene har det og hva en så drastisk operasjon går ut på så kan dere si noe etter det!

Skrevet

Positiv! Jeg kjenner to som har betalt selv og fått et nytt liv. En har fått dekket og har fått kjæreste for første gang.

Anonym poster: 59c918f0166d136abe861b74d2861359

Skrevet

Syns det er flott at mennesker kan få den hjelpen de trenger når andre hjelpetiltak ikke holder mål.

Skrevet

Det er en fin operasjon for dem som har prøvd alt og ikke klarer å gå ned selv.

MEN det er en utrolig lettvint løsning å tilby mennesker ved å operere dem, men ikke gi dem god nok oppfølging i ettertid slik at de klarer å gjennomføre en livsstilsendring.

For det er også nødvendig. Har hørt om flere som har blitt fedmeoperert, men er like feit som før etter noen år, for de spiser slik de alltid har gjort. Da er det oppi hodet man trenger en endring, ikke forkorting av tynntarmen og innsnevring av magesekken.

Skrevet

Jeg syns og det er en for lettvint løsning. Noen jeg sier det er livreddende, men det fins faktisk andre måter å slanke seg på. Mange av dem spiser seg også opp igjen fordi de ikke greier å endre kosthold eller trene. Se på slankekrigen, der går ALLE ned masse i vekt. Dette fordi de ikke har tilgang på usunn mat og de får ikke i seg mer i løpet av dagen enn det dietten tillater. Dette er mye mer skånsomt enn slankeoperasjon. Men det er slitsomt og krever mye mer av den enkelte enn det å legge seg under kniven.

Anonym poster: c2371b53391f36cebae22d316ed0b58c

Skrevet

Dårlig løsning og det er en del risiko ved det. Mange spiser seg opp igjen. Bedre og sikrere med livsstilsendring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...