Gå til innhold

Vurderer to tette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i mai, og vi vurderer å gå for to tette/ikke begynne med prevensjon etter fødsel.

Vi har bestemt oss for at vi vil ha to barn, og da synes vi det er greit å få de tett så de får mest mulig glede av hverandre og vi "blir ferdig med" småbarnstiden (misforstå meg rett).

Kan dere som har to tette si noe om hva dere ser på som positivt eller negativt med det? :)

Anonym poster: 55b48b06a414d1faaf47b5ae243e773a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er å vente til du er ferdig med permisjonen før du blir gravid igjen. Jeg ble gravid da gutten var 13 mnd og heldigvis hadde han akkurat fått bhg plass! For jeg var så dårlig i begynnelsen at jeg så vidt klarte å levere han i bhg, hvis jeg hadde vært i permisjon hadde jeg nok hatt tidenes dårligste samvittighet! Og det ville uten tvil å ha ødelagt den fine permisjonstiden vi hadde med bæremeisturer og åpen barnehage.

Anonym poster: 73868c0536544a8578e27f5b2bb8ca76

Skrevet

Jeg henger meg på her... Vi slet i fem år med å bli gravide (mistet også i MA to ganger i løpet av prøvetiden), og er redd for å bruke lang tid på nestemann også. Derfor vurderer vi å ikke bruke prevensjon etter fødselen, eventuelt vente et halvt år, før vi slutter med gummien. Vi ønsker oss ikke stor avstand mellom barna, men å prøve såpass tidlig etter første, kan jo bety at de blir ekstremt tette...

Skrevet

Dette bør dere vurdere på nytt etter dere har opplevd hvor strevsomt dere synes det er med baby.. ingen baby er lik men dere får jo en idé likevel.. de fleste har litt nattevåk og skriking.. vanskelig å vurdere sånt når man enda ikke har barn..

Anonym poster: f1e44ee5fad9b63fb14b67308c44cb7b

Skrevet

Det er jo tøft og slitsomt til tider med to tette, 13,5 mnd mellom mine. Det er jo de første årene som er de meste slitsomme, blir bedre jo eldre de blir. Nå er mine 1 og 2 år, og er hverandres bestevenner og fiender(til tider). Veldig koselig er det :)

De første 7 mnd var jeg hjemme med begge to, og det gikk stort sett bra. Han eldste ble jo fort stor plutselig når lillebroren kom. Er ikke bare å forklare en gutt på 1 år at han må vente litt for mamma må styre og ordne litt med lillebror. Men nå fikk jeg mine veldig tett da, så hjelper fort litt med noen mnd til mellom.

Mye kommer selvfølgelig an på åssen baby man får også, en sove eller skrikebaby.

Anonym poster: b4435868fd7004efeb3b7362bc82219b

Skrevet

Vent nå et par mnd etter fødsel og se hva dere synes. Det kommer jo an på hvordan formen din er i sv.skapet også, om du klarer å ta deg fullt av en baby mens du er gravid.

Jeg har rett over 2 år mellom mine, så de er vel ikke tette pr.def, men jeg ville ikke hatt de tettere tror jeg. Er slitsomt nok som det er! Og de siste 2-3 mnd av andre sv.skap var jeg i elendig form og sykemeldt, så eldste var nesten kun med pappaen og i bhg :(

Skrevet

14 mnd mellom mine. Fungererte og fungerer helt fint. Selvsagt slitsomt innimellom, men det ville det jo vært uansett:-)

Anonym poster: 2aaeca453af61f3fc94f209643c289bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...