Gå til innhold

enda en ukesmeny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler for å bli grilla i dag så jeg legger ut ukesmenyen for forrige og inneværende uke for å høre hva folk synes. Er opptatt av variasjon, men ikke så opptatt av at alt må lages fra bunnen av :)

Here goes:

Mandag: Fish n'crisp med kokt brokkoli, gulrot, blomkål og potet (mann og barn alene hjemme, jeg spiser ikke panery fisk fra pakke, gutta elsker det)

Tirsdag: Pasta bolognaise lagd på karbonadedeig med bl.a. tomat, selleri, gulrot og løk

Onsdag: Kjøpte fiskrkaker (70% fisk) med potet, gulrot og blomkål

Torsdag: Ribbe i soya/honning med ris og frisk salat

Fredag: Stekte kjøttpølser med hjemmelagd potetstappe og agurk, paprika og rødløk ved siden av

Lørdag: Lasagne med karbonadedeig (hjemmelagd)

Søndag: Lammebog med ovnsstekte rotgrønnsaker og potet. Sjysaus med base av posesaus

Mandag: Dampet ørret med ris og rå grønnsaker

Tirsdag: Kylling med sopp, bambusskudd, sukkeretter og paprika i soya/østerssaus med honning + nudler

Onsdag: Pasta carbonara, men med sopp og løk i tillegg til bacon. Pannestekt asparges og cherrytomater ved siden av

Torsdag: Gratinert torsk med potet og frisk salat

Fredag: Taco med karbonadedeig og hjemmelaget gua amole. Kjøpte tortillas, skjell og salsa. Mye grønnsaker, kesam eller lettrømme

Lørdag: Fjordland risengrynsgrøt

Søndag: Hjemmelagde kjøttkaker (50/50 elg og vanlig kjøttdeig) med brunsaus fra pose, kokte grønnsaker, ertestuing fra bokserter og hjemmelagd surkål. Eller småsteik av elg.

Sånn :) Fyr løs!

Anonym poster: 529f447efd678146b6af2e25a5363802

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt går i grisen. Personlig ville jeg nok lagt inn litt mer hest på menyen.

Skrevet

Alt går i grisen. Personlig ville jeg nok lagt inn litt mer hest på menyen.

Det er sikkert hest i fish'n'crisp, tror du ikke?

Skrevet

Jeg driter egentlig i hva andre spiser, men personlig synes jeg dere spiser for mye kjøtt og for lite fisk. Dere kunne med fordel hatt en kjøtt- og fiskefri dag.

Anonym poster: c9f1e05d30d4bc2e52e315fe1709d036

Skrevet

Jeg driter egentlig i hva andre spiser, men personlig synes jeg dere spiser for mye kjøtt og for lite fisk. Dere kunne med fordel hatt en kjøtt- og fiskefri dag.

Anonym poster: c9f1e05d30d4bc2e52e315fe1709d036

Risengrynsgrøt er jo kjøttfritt. Men ser poenget, vi vurderer å ha en vegetardag i uka, sånn kjøttfri mandag... Vi har minimum to fiskemiddager i uka, innimellom blir det tre, men så lenge vi ikke får færre enn to er jeg nokså fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...