Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Føler for å bli grilla i dag så jeg legger ut ukesmenyen for forrige og inneværende uke for å høre hva folk synes. Er opptatt av variasjon, men ikke så opptatt av at alt må lages fra bunnen av Here goes: Mandag: Fish n'crisp med kokt brokkoli, gulrot, blomkål og potet (mann og barn alene hjemme, jeg spiser ikke panery fisk fra pakke, gutta elsker det) Tirsdag: Pasta bolognaise lagd på karbonadedeig med bl.a. tomat, selleri, gulrot og løk Onsdag: Kjøpte fiskrkaker (70% fisk) med potet, gulrot og blomkål Torsdag: Ribbe i soya/honning med ris og frisk salat Fredag: Stekte kjøttpølser med hjemmelagd potetstappe og agurk, paprika og rødløk ved siden av Lørdag: Lasagne med karbonadedeig (hjemmelagd) Søndag: Lammebog med ovnsstekte rotgrønnsaker og potet. Sjysaus med base av posesaus Mandag: Dampet ørret med ris og rå grønnsaker Tirsdag: Kylling med sopp, bambusskudd, sukkeretter og paprika i soya/østerssaus med honning + nudler Onsdag: Pasta carbonara, men med sopp og løk i tillegg til bacon. Pannestekt asparges og cherrytomater ved siden av Torsdag: Gratinert torsk med potet og frisk salat Fredag: Taco med karbonadedeig og hjemmelaget gua amole. Kjøpte tortillas, skjell og salsa. Mye grønnsaker, kesam eller lettrømme Lørdag: Fjordland risengrynsgrøt Søndag: Hjemmelagde kjøttkaker (50/50 elg og vanlig kjøttdeig) med brunsaus fra pose, kokte grønnsaker, ertestuing fra bokserter og hjemmelagd surkål. Eller småsteik av elg. Sånn Fyr løs! Anonym poster: 529f447efd678146b6af2e25a5363802
Hybelkanina Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Alt går i grisen. Personlig ville jeg nok lagt inn litt mer hest på menyen.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Alt går i grisen. Personlig ville jeg nok lagt inn litt mer hest på menyen. Det er sikkert hest i fish'n'crisp, tror du ikke? Anonym poster: 529f447efd678146b6af2e25a5363802
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Jeg driter egentlig i hva andre spiser, men personlig synes jeg dere spiser for mye kjøtt og for lite fisk. Dere kunne med fordel hatt en kjøtt- og fiskefri dag. Anonym poster: c9f1e05d30d4bc2e52e315fe1709d036
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Jeg driter egentlig i hva andre spiser, men personlig synes jeg dere spiser for mye kjøtt og for lite fisk. Dere kunne med fordel hatt en kjøtt- og fiskefri dag. Anonym poster: c9f1e05d30d4bc2e52e315fe1709d036 Risengrynsgrøt er jo kjøttfritt. Men ser poenget, vi vurderer å ha en vegetardag i uka, sånn kjøttfri mandag... Vi har minimum to fiskemiddager i uka, innimellom blir det tre, men så lenge vi ikke får færre enn to er jeg nokså fornøyd. Anonym poster: 529f447efd678146b6af2e25a5363802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå