Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har vært psykisk syk i hele mitt voksne liv <8dvs hele 20 årene), er nå i slutten av tjueårene og har ikke opparbeidet meg noe særlig cv å skryte av. Jeg er sikker på at jeg kunne jobbet med mye forskjellig, men jeg ser bare begrenseningene mine overalt. Hele tiden. Og så er det ikke bare-bare å søke jobb når man har så mye hull i cv-en. Vil jo ende opp med å ikke få jobben uansett. Har noen psykisk syke noen erfaringer å komme med? Kan Nav bidra med noe, arbeidstrening osv? Eller er det med på å sykeliggjøre deg selv, at du rett og slett føler deg dårligere? Erfaringer og tips mottas med takk Hvorf jobber dere som er psykisk syke.? (hovedsaklig depresjoner og sterk angst) Anonym poster: 2294e9ae58408a7013666c91b5424bf0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 skulle da tro at noen her inne er psykisk syke og jobber? Anonym poster: 2294e9ae58408a7013666c91b5424bf0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Jeg er nå sykemeldt pga sterk angstlidelse, men har frem til nyttår vært i full jobb/studier med angst i alle år. Det har vært et slit, og nå gikk det altså ikke lenger. Er nå i tillegg deprimert for jeg skulle helst ønske jeg var på jobb, men jeg fikser det bare ikke Så svar på spørsmålet ditt: jeg har tvunget meg i alle år til å være "sterk" og "flink pike", men det gikk altså ikke i lengden, så har engentlig ikke noen gode råd til deg. Sender deg uansett en god klem fra ei i lignende situasjon Anonym poster: 415f5cf2c52b22d2719dd1dcae771200
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Hva lever du av nå da, aap? Nav kan i aller høyeste grad hjelpe deg, de kan f.eks skaffe deg praksisplasser så du får prøve deg litt. Søsteren min sliter med sosial angst og en del andre ting, hun jobber i butikk. Hun sier hver eneste dag er en kamp, hver dag er hun kvalm, har vondt i magen, gruer seg og er redd, men hver enste dag klarer hun å presse seg på jobb. Etter et par timer på jobb roer angsten seg og når hun går hjem for dagen er hun fornøyd med dagens prestasjon. Hun sier hun er så sliten, og så lei, av at hver eneste dag er en kamp, men hun må bare fortsette å kjempe. Må tro på at for hver dag hun presser seg gjennom angsten, tørker tårene og biter i seg kvalmen og kommer seg på jobb, for hver dag hun klarer det vil hun være en dag nærmere å overvinne den. Hun jobber 3-4 dager i uken i en gavebutikk og går nå i gruppeterapi. Anonym poster: 052f04c3b40c5a36dd2f2db108b63dd9
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Du kan få praksisplass gjennom Nav, slik at du får trent deg på å være i arbeid, samtidig som du knytter kontakter og kan ende opp med jobb på oasen etterhvert. Da har de nemlig sett deg i arbeid, og bryr seg ikke så mye om hull i Cv'en. Eller du kan søke jobb andre plasser, og ha en fersk referanse på Cv'en Tror til og med du kan få litt ekstra penger i perioden du har praksis, vi hadde noen som fikk det der jeg jobbet tidligere. Nav kan sikkert hjelpe deg med å finne en egnet arbeidsplass, eller du kan selv få i stand en avtale en plass du vil jobbe, med Navs godkjenning. Det er i hvertfall en mulighet. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Men kan jeg jobbe "hvor som helst", eller er det arbeidssteder nav har avtaler med? jeg vil ikke jobbe med telefonsalg, liksom.. tak for snille svar, jenter Anonym poster: 2294e9ae58408a7013666c91b5424bf0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 Snakk med saksbehandleren din hos nav, det er litt lokale forskjeller på dette. Her jeg bor samarbeider nav med et selskap som heter Durapart, dette selskapet samarbeider med en del andre selskaper og har også praksisplasser selv. Gjennom dem kan man få tilrettelagte praksisplasser med arbeidstrening. Men nav kan også skaffe praksisplasser andre veier, en bekjent av meg som er veldig sjenert er et rivjern til å jobbe men klarer seg jo aldri gjennom et jobbintersvju. Nav skaffet henne en praksisplass i Narvesen, og to måneder senere ble hun fast ansatt i 80% stilling. Da så de på navesen at selv om hun ikke er flink til å selge seg selv på et intervju er hun kjempeflinkt til å selge pølser og tippelapper Anonym poster: 052f04c3b40c5a36dd2f2db108b63dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå