MammantilNurket Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Har blitt klådd på gravidemagen min to ganger på to dager. En gang av en fremmed dame på tannlegekontoret og en gang av en dame som jobbet på en cafe. Er det vanlig?? Jeg ville aldri i verden finne på å klå noen fremmede på magen bare fordi den var litt større en vanlig? Jeg er gangske nøyaktig 4,5 mnd. Har en flott kul, men det gjør en da ikke til fritt vilt til mageklåing, eller?? Jeg føler meg ikke støtt eller krenket, for all del setter pris på oppmerksomheten, men kjenner at jeg blir litt satt ut ...
Hannepålandet Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ser stygt på folk som kommer med fingrene utstrekt retning magen min. Er 7 mnd på vei og har klart meg relativt bra. Har ingen problemer med folk som klemmer eller tar på meg vanligvis. De får selvsagt ta på magen. Men ikke fremmede... Jeg kommer til å klappe tilbake om noen overser killerblikket mitt og tafser på meg....
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har ikke likt at noen fremmede tar meg på magen i noen graviditeter. Synes det er skikkelig frekt. Har ved flere anledninger rygget unna for å unngå hender. Blir sikkert litt kleint, men jeg slipper i hvert fall at fremmede tramper inn i intimsonen min... Anonym poster: e8b3ef05beefa7db3990998c1584c402
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Aldri opplevd.. Ingen av mine nærmeste (foruten samboeren) har "klådd" uten å spørre om de får kjenne på magen først, men er få som har spurt om det også.. Tror vi har en stille enighet om at gravidmagen er like privat som vanlig mage.. Hadde noen gjort det der mot meg, så tror jeg nok jeg hadde klasket til de på hånda, bare for å bevise at det ikke er noe man gjør :-o
MammantilNurket Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2013 Trodde også at det var en uskreven regel, men det gjelder tydligvis ikke for middelaldrende damer ...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #6 Skrevet 20. februar 2013 Leser fra tid til annen om gravide som føler seg plaget av dette. Vært gravid to ganger og aldri opplevd dette selv. Anonym poster: 3d97841cfdf28cfb116af192703fefa8
Lilli med småtrolla Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 At gamle tanter som jeg er glad i legger en hånd på magen min når jeg møter dem på butikken, gjør meg overhodet ingenting... Men når nærmest fremmede damer gjør det, syns jeg det er ekkelt.. Spesiellt om de legger begge hendene på, med hele håndflaten inntil haha. Vi har også et vennepar, der mannen har null intimgrenser. Jeg liker IKKE at andre menn enn samboeren min tar på magen min!!
Naturell Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har opplevd det både fra kjente og ukjente, og jeg liker ingen av delene. Noe spør: "er du av de som ikke liker å bli tatt på magen?", men ofte har de allerede lagt hånden på før de stiller spørsmålet og da har jeg ikke hjerte til å si at ikke liker det, vil jo helst unngå kleint øyeblikk.
MammantilNurket Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2013 Merkelig fenomen, altså ... tenk hvis alle gravide løp rundt å tafset tilbake eller kanskje kløp dem litt i nesen?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #10 Skrevet 20. februar 2013 Jeg liker når de jeg kjenner godt nok til å gi en klem når det er lenge siden sist kjenner på magen, men resten kan godt holde seg unna. Men jeg har ikke opplevd det så mye som jeg kan huske... Anonym poster: d8cf782697f9c1537b6f6cb2c548e53d
Mamma til 3? Skrevet 20. februar 2013 #11 Skrevet 20. februar 2013 Merkelig fenomen, altså ... tenk hvis alle gravide løp rundt å tafset tilbake eller kanskje kløp dem litt i nesen? Å, kan du ikke være så grei og gjøre nettopp det? Klype dem litt i nesa? Og lir gjerne av deg "Ode til taco" i samme slengen Kan nesten garantere - nesten - at vedkommende tenker seg om to ganger neste gang.
MammantilNurket Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2013 Merkelig fenomen, altså ... tenk hvis alle gravide løp rundt å tafset tilbake eller kanskje kløp dem litt i nesen? Å, kan du ikke være så grei og gjøre nettopp det? Klype dem litt i nesa? Og lir gjerne av deg "Ode til taco" i samme slengen Kan nesten garantere - nesten - at vedkommende tenker seg om to ganger neste gang. *liker-liker-liker*
Denunge Skrevet 20. februar 2013 #13 Skrevet 20. februar 2013 Syns det ble skikkelig ekkelt i går. Var på Lillestrøm Togstasjon under evakueringa som var, og sto inne på busstasjonen da vi ble jaget inn der. Sto i kø og prøvde å finne en annen måte å komme meg dit jeg skulle, og alle sa at det var jo ikke så langt, jeg kunne jo bare gå (tar en time og gå, og med bekkenløsning så kan det fort ta 2-3 timer). Venninna mi prøvde å forklare at jeg var gravid og ikke kunne gå så langt begrunn av mine svangerskapsplager, og da var det sånn 100 stykker som absolutt måtte komme og klå på magen min. Endte opp med å snakke med en ansatt og fikk satt meg på ett rom med venninna mi alene, sånn at jeg slapp de. En annen gravid dame lirte av seg at hun syntes jeg så feit ut. Hun måtte innrømme at hun bare var 3 måneder på vei, mens jeg er nesten 7 måneder (men liten mage), og da sa jeg surt tilbake: Trudde bare du var feit jeg også, når du gikk rundt med den kebaben din!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #14 Skrevet 20. februar 2013 Hadde nok ikke likt det om fremmede tok meg på magen, men har ingen problem med at nære eller perifere bekjente gjør det. Imidlertid har ikke noen utenom mannen min vist interesse for å kjenne på magen de to gangene jeg har vært gravid - har nesten vært litt snurt...;-) Anonym poster: ad5c977f4c5db62c53561a37e157cb99
Foccacia Skrevet 20. februar 2013 #15 Skrevet 20. februar 2013 Heldigvis har bare kjentfolk gjort det på min mage, tror jeg hadde trekt meg raskt tilbake hvis en ukjent begynte å ta på meg altså. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #16 Skrevet 20. februar 2013 Jeg skjønner virkelig ikke problemet! Har vært gravid to ganger selv og mange kjente og fremmede har tatt på magen min. Bare koselig det vel:-) Anonym poster: 3f8cd1649f3aba89c02f08df51de9fd2
MammantilNurket Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 20. februar 2013 Syns det ble skikkelig ekkelt i går. Var på Lillestrøm Togstasjon under evakueringa som var, og sto inne på busstasjonen da vi ble jaget inn der. Sto i kø og prøvde å finne en annen måte å komme meg dit jeg skulle, og alle sa at det var jo ikke så langt, jeg kunne jo bare gå (tar en time og gå, og med bekkenløsning så kan det fort ta 2-3 timer). Venninna mi prøvde å forklare at jeg var gravid og ikke kunne gå så langt begrunn av mine svangerskapsplager, og da var det sånn 100 stykker som absolutt måtte komme og klå på magen min. Endte opp med å snakke med en ansatt og fikk satt meg på ett rom med venninna mi alene, sånn at jeg slapp de. En annen gravid dame lirte av seg at hun syntes jeg så feit ut. Hun måtte innrømme at hun bare var 3 måneder på vei, mens jeg er nesten 7 måneder (men liten mage), og da sa jeg surt tilbake: Trudde bare du var feit jeg også, når du gikk rundt med den kebaben din! Huff! Hørtes ut som en skikkelig pytondag! Jeg er sikker på at du ser kjempeflott ut og at den andre preggiss-damen bare var hormonell og sjalu Hva var det som hadde skjedd på stasjonen, forresten? Om det er noen trøst så ser jeg ut som en hagenisse som har svelget en vannmelon - fikk spørsmål fra en programleder i NRK i går om jeg var sikker på at det ikke var tvillinger til hans forsvar har han tvillinger på 13 år, og er dermed litt over gjennomsnitlig opptatt av tvillinger, men jeg kjente at det ikke var det kuleste jeg har hørt
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #18 Skrevet 20. februar 2013 Har heldigvis aldri opplevd at fremmede har klådd på magen. Men, opplever at mange stirrer (spesielt middelaldrende damer) på magen, og får helt stjerner i øyene. Men, det er jo bare koselig det da Man venner seg liksom til at øynene er festet på magen isteden for å få blikkontakt Anonym poster: 85ce41a29535170935c36c86f7110cc0
linniken Skrevet 20. februar 2013 #19 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ser stygt på folk som kommer med fingrene utstrekt retning magen min. Er 7 mnd på vei og har klart meg relativt bra. Har ingen problemer med folk som klemmer eller tar på meg vanligvis. De får selvsagt ta på magen. Men ikke fremmede... Jeg kommer til å klappe tilbake om noen overser killerblikket mitt og tafser på meg.... Ha ha! DET var faktisk en god ide!
MammantilNurket Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 20. februar 2013 Heldigvis har bare kjentfolk gjort det på min mage, tror jeg hadde trekt meg raskt tilbake hvis en ukjent begynte å ta på meg altså. Hehe. Med folk man kjenner er det jo ikke noe stress, men jeg får litt sånn "intimsone-invasjon-alarm" når fremmede begynner å tafse på magen min
Denunge Skrevet 20. februar 2013 #21 Skrevet 20. februar 2013 Syns det ble skikkelig ekkelt i går. Var på Lillestrøm Togstasjon under evakueringa som var, og sto inne på busstasjonen da vi ble jaget inn der. Sto i kø og prøvde å finne en annen måte å komme meg dit jeg skulle, og alle sa at det var jo ikke så langt, jeg kunne jo bare gå (tar en time og gå, og med bekkenløsning så kan det fort ta 2-3 timer). Venninna mi prøvde å forklare at jeg var gravid og ikke kunne gå så langt begrunn av mine svangerskapsplager, og da var det sånn 100 stykker som absolutt måtte komme og klå på magen min. Endte opp med å snakke med en ansatt og fikk satt meg på ett rom med venninna mi alene, sånn at jeg slapp de. En annen gravid dame lirte av seg at hun syntes jeg så feit ut. Hun måtte innrømme at hun bare var 3 måneder på vei, mens jeg er nesten 7 måneder (men liten mage), og da sa jeg surt tilbake: Trudde bare du var feit jeg også, når du gikk rundt med den kebaben din! Huff! Hørtes ut som en skikkelig pytondag! Jeg er sikker på at du ser kjempeflott ut og at den andre preggiss-damen bare var hormonell og sjalu Hva var det som hadde skjedd på stasjonen, forresten? Om det er noen trøst så ser jeg ut som en hagenisse som har svelget en vannmelon - fikk spørsmål fra en programleder i NRK i går om jeg var sikker på at det ikke var tvillinger til hans forsvar har han tvillinger på 13 år, og er dermed litt over gjennomsnitlig opptatt av tvillinger, men jeg kjente at det ikke var det kuleste jeg har hørt Var noen idioter som hadde glemt igjen baggene sine, så de tok ingen sjanse. Bombeteam og greier som kom for å sjekke, og gjett om folk ble sure da bombeteamet kunne fortelle at det lå bare personlige eiendeler i baggene. Men vi fikk jo først høre at det hadde vært bombetrussel, og at noen hadde sagt at noen hadde vært på toget og lagt igjen en bombe, men NSB måtte beklage seg og fortelle at det var ikke helt sant. Jeg ser ut som en bolle på tur jeg. Samboer elsker å plage meg og pleier å rope "Bolla, kommer du?" når jeg peser rundt inne på butikken eller på vei til toget. men om du er andregangs så er det jo ikke uvanlig med litt større mage enn med første?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. februar 2013 #22 Skrevet 20. februar 2013 Var borti dette senest i går.. Jeg møtte på ei dame sim jeg knapt kjenner.. Mens vi sto der å småprata og hun spurte om babyen osv sto hun å steøyk meg på magen leeeenge.. Whats up with that??? Litt sånn : "ja? Jaaa? Er det mye liv her da? Har han snudd seg? Og formen er god? Ja? Ja?"- mens hun bare strøyk og strøyk.. Blei helt satt ut jeg, for jeg er egenrlig ganske høflig av meg. Men tenkte etterpå at jeg søren med skulle klappet henne tilbake på sin mage.. ; "hvordan går det med deg da?? Fin form? Hmm? Hmmmmm?"
MammantilNurket Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #23 Skrevet 20. februar 2013 Syns det ble skikkelig ekkelt i går. Var på Lillestrøm Togstasjon under evakueringa som var, og sto inne på busstasjonen da vi ble jaget inn der. Sto i kø og prøvde å finne en annen måte å komme meg dit jeg skulle, og alle sa at det var jo ikke så langt, jeg kunne jo bare gå (tar en time og gå, og med bekkenløsning så kan det fort ta 2-3 timer). Venninna mi prøvde å forklare at jeg var gravid og ikke kunne gå så langt begrunn av mine svangerskapsplager, og da var det sånn 100 stykker som absolutt måtte komme og klå på magen min. Endte opp med å snakke med en ansatt og fikk satt meg på ett rom med venninna mi alene, sånn at jeg slapp de. En annen gravid dame lirte av seg at hun syntes jeg så feit ut. Hun måtte innrømme at hun bare var 3 måneder på vei, mens jeg er nesten 7 måneder (men liten mage), og da sa jeg surt tilbake: Trudde bare du var feit jeg også, når du gikk rundt med den kebaben din! Huff! Hørtes ut som en skikkelig pytondag! Jeg er sikker på at du ser kjempeflott ut og at den andre preggiss-damen bare var hormonell og sjalu Hva var det som hadde skjedd på stasjonen, forresten? Om det er noen trøst så ser jeg ut som en hagenisse som har svelget en vannmelon - fikk spørsmål fra en programleder i NRK i går om jeg var sikker på at det ikke var tvillinger til hans forsvar har han tvillinger på 13 år, og er dermed litt over gjennomsnitlig opptatt av tvillinger, men jeg kjente at det ikke var det kuleste jeg har hørt Var noen idioter som hadde glemt igjen baggene sine, så de tok ingen sjanse. Bombeteam og greier som kom for å sjekke, og gjett om folk ble sure da bombeteamet kunne fortelle at det lå bare personlige eiendeler i baggene. Men vi fikk jo først høre at det hadde vært bombetrussel, og at noen hadde sagt at noen hadde vært på toget og lagt igjen en bombe, men NSB måtte beklage seg og fortelle at det var ikke helt sant. Jeg ser ut som en bolle på tur jeg. Samboer elsker å plage meg og pleier å rope "Bolla, kommer du?" når jeg peser rundt inne på butikken eller på vei til toget. men om du er andregangs så er det jo ikke uvanlig med litt større mage enn med første? Gosjamei, action i Lillestrøm Dette er første gang jeg er gravid, men jeg er ikke så stor fra før så magen synes liksom så ekstra godt - er uvant og veldig spennende . Bruker litt preggissklær (truser og tights), men stort sett vanlige topper og kjoler enn så lenge. Kjæresten min hadde nok ikke turt å tiltale med som Bolla, han er VELDIG på hugget i forhold til å fortelle med hvor FLOTT jeg ser ut - mistenker at han er litt redd for hormontrollet skal kommer frem ....hehe
MammantilNurket Skrevet 20. februar 2013 Forfatter #24 Skrevet 20. februar 2013 Var borti dette senest i går.. Jeg møtte på ei dame sim jeg knapt kjenner.. Mens vi sto der å småprata og hun spurte om babyen osv sto hun å steøyk meg på magen leeeenge.. Whats up with that??? Litt sånn : "ja? Jaaa? Er det mye liv her da? Har han snudd seg? Og formen er god? Ja? Ja?"- mens hun bare strøyk og strøyk.. Blei helt satt ut jeg, for jeg er egenrlig ganske høflig av meg. Men tenkte etterpå at jeg søren med skulle klappet henne tilbake på sin mage.. ; "hvordan går det med deg da?? Fin form? Hmm? Hmmmmm?" Ojoj....stryking er ille - kjenner at jeg blir veldig ukomfortabel her jeg sitter *grøss*Da er et lite klapp faktisk bedre .... *BLÆRG* .... også repetitiv stryking - huttetu!! Liker klemming og kos, men ikke fra fremmede - får litt hetta av kolleger som skal klemme hele tiden også. Hva er der EGENTLIG med pedagoger og klemming?? Var på et kurs med jobben for i etterkant av 22.7 og da måtte vi klemme på hverandre - GRUSOMT! Jeg trodde at jeg hadde klart å snike med unna, men så kom det et GIGANTISK kvinnemenneske som jeg ikke kjente veldig godt og hun syntes tydligvis at jeg trengte tidenes grizzleybjørneklem - IIIIK!!
Denunge Skrevet 20. februar 2013 #25 Skrevet 20. februar 2013 Syns det ble skikkelig ekkelt i går. Var på Lillestrøm Togstasjon under evakueringa som var, og sto inne på busstasjonen da vi ble jaget inn der. Sto i kø og prøvde å finne en annen måte å komme meg dit jeg skulle, og alle sa at det var jo ikke så langt, jeg kunne jo bare gå (tar en time og gå, og med bekkenløsning så kan det fort ta 2-3 timer). Venninna mi prøvde å forklare at jeg var gravid og ikke kunne gå så langt begrunn av mine svangerskapsplager, og da var det sånn 100 stykker som absolutt måtte komme og klå på magen min. Endte opp med å snakke med en ansatt og fikk satt meg på ett rom med venninna mi alene, sånn at jeg slapp de. En annen gravid dame lirte av seg at hun syntes jeg så feit ut. Hun måtte innrømme at hun bare var 3 måneder på vei, mens jeg er nesten 7 måneder (men liten mage), og da sa jeg surt tilbake: Trudde bare du var feit jeg også, når du gikk rundt med den kebaben din! Huff! Hørtes ut som en skikkelig pytondag! Jeg er sikker på at du ser kjempeflott ut og at den andre preggiss-damen bare var hormonell og sjalu Hva var det som hadde skjedd på stasjonen, forresten? Om det er noen trøst så ser jeg ut som en hagenisse som har svelget en vannmelon - fikk spørsmål fra en programleder i NRK i går om jeg var sikker på at det ikke var tvillinger til hans forsvar har han tvillinger på 13 år, og er dermed litt over gjennomsnitlig opptatt av tvillinger, men jeg kjente at det ikke var det kuleste jeg har hørt Var noen idioter som hadde glemt igjen baggene sine, så de tok ingen sjanse. Bombeteam og greier som kom for å sjekke, og gjett om folk ble sure da bombeteamet kunne fortelle at det lå bare personlige eiendeler i baggene. Men vi fikk jo først høre at det hadde vært bombetrussel, og at noen hadde sagt at noen hadde vært på toget og lagt igjen en bombe, men NSB måtte beklage seg og fortelle at det var ikke helt sant. Jeg ser ut som en bolle på tur jeg. Samboer elsker å plage meg og pleier å rope "Bolla, kommer du?" når jeg peser rundt inne på butikken eller på vei til toget. men om du er andregangs så er det jo ikke uvanlig med litt større mage enn med første? Gosjamei, action i Lillestrøm Dette er første gang jeg er gravid, men jeg er ikke så stor fra før så magen synes liksom så ekstra godt - er uvant og veldig spennende . Bruker litt preggissklær (truser og tights), men stort sett vanlige topper og kjoler enn så lenge. Kjæresten min hadde nok ikke turt å tiltale med som Bolla, han er VELDIG på hugget i forhold til å fortelle med hvor FLOTT jeg ser ut - mistenker at han er litt redd for hormontrollet skal kommer frem ....hehe Vi har vel ett forhold som gjør at vi tuller veldig med hverandre. Jeg er jo sammen med en på over 2 meter, og jeg roper dvergen etter ham. Gud hvor folk stirrer når jeg kaller man det. Men han er flink å fortelle meg at jeg ser fin ut som gravid, selv om jeg vet han savner den tiden jeg ikke tok hele senga alene. Men trøst deg med at da ei venninne av meg gikk gravid første gang, så trudde jordmor at hun kom inn på overtidskontroll da hun var i uke 16.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå