Gå til innhold

Normalt med flaut ekstrem appetitt som høygravid ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette normalt? Blir flau og er glad for at mannen er på jobb :P Har spist 2 skiver med ost, skinke, paprika og agurk til frokost. Et glass melk. Vablig frokost. Men, så tok jeg to sekunder etterpå to knekkebrød med brun ost og et glass juice, for så å avslutte med frokostblanding med vaniljeyoghurt.

Ehhh, sært ? :S Går og småspiser hver dag. Lunsjen blir sikkert også normal, men med et par måltider "attåt" :P

Så middag. Og deretter småspising resten av kvelden. Type vafler, yoghurt, et par brødskiver, frukt osv. Djizes, godt mannen bare ser hva jeg spiser fra 16.30 og ut dagen :P

Anonym poster: 5c100cd5b32cc900408d6650e2b6521c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg har to uker til termin nå, og den siste uka har jeg også fått det sånn! Jeg får ikke ned så mye middag av en eller annen grunn, med mindre det er noe ekstra kos eller noe søtt (risgrøt, pannekaker, etc). Kjøtt vil nesten ikke ned... Men brødskiver hiver jeg i meg, jeg kan sikkert spise et helt brød i løpet av dagen! Jeg blir helt gal, og må hele tiden begrense meg, så jeg er konstant sulten! Jeg tenker at det ikke er så lurt å hive i meg for mye mat heller, nå har jeg vært flink hele svangerskapet, og bare lagt på meg 4 kg, jeg vil ikke etse ut med ti ekstra kilo de siste ukene :P

Anonym poster: 46e4066e6a1ade7bd10d05f77b26f1e2

Skrevet

Ese ut, skulle det stå, ikke etse ut....

Skrevet

Hehe, jeg har to uker til termin nå, og den siste uka har jeg også fått det sånn! Jeg får ikke ned så mye middag av en eller annen grunn, med mindre det er noe ekstra kos eller noe søtt (risgrøt, pannekaker, etc). Kjøtt vil nesten ikke ned... Men brødskiver hiver jeg i meg, jeg kan sikkert spise et helt brød i løpet av dagen! Jeg blir helt gal, og må hele tiden begrense meg, så jeg er konstant sulten! Jeg tenker at det ikke er så lurt å hive i meg for mye mat heller, nå har jeg vært flink hele svangerskapet, og bare lagt på meg 4 kg, jeg vil ikke etse ut med ti ekstra kilo de siste ukene :P

Med mindre du er overvektig så har du ikke vært noe "flink" som har slanket deg i svangerskapet. 4 kilo når du har to uker til termin er alt for lite, det vil si at du har tært på fettlagrene dine, noe som ikke anbefales i graviditeten.

Anonym poster: cc0057e4a24ca27ab94cea7b402c2627

Skrevet

Appetitten min har virkelig økt de siste par ukene, er ca 31+4 nå med tvillinger. Det er trangt i magen og jeg får halsbrann av alt jeg spiser, men jeg er skrubbsulten hele tiden og må ha et eller annet. Spesielt om natten, våkner jeg for å gå på do f.eks., får jeg ikke sove igjen fordi jeg er så sulten. Så det ender opp med at jeg går og småspiser hele tiden. Men jeg synes ikke det er så flaut, og mannen kunne vel ikke brydd seg mindre. Med førstemann hadde jeg stor appetitt hele veien, da kunne jeg spise 200g sjokolade på en gang, eller jeg lagde fiskegrateng med to store poteter og masse gulerøtter til og spiste opp alt sammen, men enda ville jeg ha mer mat.

Anonym poster: 7967a3611b22e81a658422e987675784

Skrevet

til vanlig har jeg ikke så stor apetit, men merker nå at det e betydelig endre, spiser mer har flere måltider om dagen, men legger jeg på meg, synes ikke på ihvertfall

Skrevet

hei

Jeg gikk opp 15 kg forrige svangerskap, og det eneste som var stort på meg var magen. Alt gikk bort på en uke (hadde ikke spesielt mye vann i kroppen, brukte gifteringen helt til jeg skulle føde). Så hvordan er det mulig å kun gå opp 4 kg? Er det bra?

Anonym poster: 009606df05134e754660b267134958d2

Skrevet

hei

Jeg gikk opp 15 kg forrige svangerskap, og det eneste som var stort på meg var magen. Alt gikk bort på en uke (hadde ikke spesielt mye vann i kroppen, brukte gifteringen helt til jeg skulle føde). Så hvordan er det mulig å kun gå opp 4 kg? Er det bra?

Jeg tror at det fletter seg fint i en rekke tråder her på DiB a la: "jeg har BMI på 20 til vanlig og har lagt på meg heeeele 3 kilo i uke 32, er jeg feit?? hjelp!!". Forstår ikke poenget med å bevisst slanke seg i svangerskapet, når det er kjent at det ikke er bra.

Anonym poster: cc0057e4a24ca27ab94cea7b402c2627

Skrevet

hei

Jeg gikk opp kun 4 kilo da jeg var gravid, men jeg var tjukk i utgangspunktet. I samråd med lege så la jeg om kostholdet og begynte å mosjonere. Så jeg gikk ned i egenvekt, men spiste fortsatt sunt og godt slik at babyen skulle ha det bra. Jeg slanket meg ikke, det er vikktig å si. Men jeg fikk et annet fokus og målet var å bli sunnere, friskere og å ikke gå opp så mye. Om du skjønner?

Anonym poster: e767b98c24790b526fc1b54895bfa654

Skrevet

Seriøst? Jeg spiser da minst kalorier tilsvarende din frokost hver dag til froksost, helt uten å være gravid eller være antydning til overvektig. Seriøst, du blir flau over å ha god apetitt og spise mye???

Hadde heller vært flau over å spise usunt og/eller mye snop, men aldri over mengden i seg selv.

Anonym poster: deb87effed2b989bd24a221ac4c89c4d

Skrevet

4 kg ? Oi :)

Her går middagen også ned på høykant, ikke bare det som er søtt. Men i mangel på noe søtt etter middagen spiste jeg to skiver med nugatti 5 min etter gårsdagens middag :-O haha :)

Skrevet

hei

Har gått opp 13 kg, er ikke vekta jeg frykter, bare lurte på om det var normalt å bli sulten/psycho på slutten :P her ligger også alt på magen.

Ja 4 kg var lite, hvis babyen veier 3000 feks, hvor gjemmer hub alt det andre ? :)

Skrevet

Seriøst? Jeg spiser da minst kalorier tilsvarende din frokost hver dag til froksost, helt uten å være gravid eller være antydning til overvektig. Seriøst, du blir flau over å ha god apetitt og spise mye???

Hadde heller vært flau over å spise usunt og/eller mye snop, men aldri over mengden i seg selv.

Er ikke vant til slike mengder, kaloriene har jeg da aldri nevnt?? Jeg spiser en skive eller to til frokost, ikke to skiver, to knekkebrød og en full skål med frokostblanding med yoghurt på :)

Skrevet

Er ikke vant til slike mengder, kaloriene har jeg da aldri nevnt?? Jeg spiser en skive eller to til frokost, ikke to skiver, to knekkebrød og en full skål med frokostblanding med yoghurt på :)

Men det er jo ikke store mengder i det hele tatt... Helt normal frokost her i huset. Og hva er det uansett å være flau over så lenge du ikke ser ut som en strandet hval?

Skrevet

Jeg hadde kanskje vært litt flau å gi etter for den enorme appetitten. Har vanligvis litt for stor appetitt og må begrense meg hele tiden, så var kanskje vant med det under svangerskapene.

Føler man seg så sulten hele tiden trenger man kanskje litt mer fett og proteiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...