Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 GI meg ditt beste råd her og nå! Datteren vår er tre år. Foreldrene til samboeren min har ikke mulig til å passe henne pga egen sykdom. Foreldrene mine bor langt unna. Ingen av søskene våre bor her. Andre familie er på jobb. Samboeren min har ikke mulighet til å ta fri.. og uansett vil han jo bare bli hjemme med ungen som faktisk er sjuk. Vi har verdens minste hus. Helt umulig for meg å konsentrere meg til å få skrevet denne dritteksamen, så lenge ungen spyr/diarè.. sover dårlig. Kontaktet skolen, og jeg kan ikke fått tatt den opp igjen før til høsten. Så hva gjør jeg? - øknomisk vil dette gå i dass, da jeg avhenger å få denne godkjent for å få en stilling jeg er lovet, hvis jeg består. Anonym poster: a915c5c44fe6f62ce9fdcccb8bc51b66
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Har du barnet i studentbarnehage? Jeg har datteren min i studentbarnehage og om barnet er syk når man har eksamen så kan man fortsatt sende barnet i barnehagen. Man må gi beskjed med en gang per telefon slik at de får avsatt en ansatt / tilkalt en vikar og så holde de barnet borte fra de andre ungene sammen med den ene ansatte / vikaren. Det er ikke en optimal løsning for barnet, men det er en mulighet.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Nei, ikke student barnehage! Vanlig kommunal bhg. Takk for svar! Anonym poster: a915c5c44fe6f62ce9fdcccb8bc51b66
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Æsj, det var dumt Håper det ordner seg for dere. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 hvis barnet spyr og er dårlig, så vil det helt sikkert sove/hvile en del. legg håndkler i sofaen, sett på film på tv, og ta frem kjeks og vann/saft. hvis hjemmeeksamen varer normal tid, som er 8 timer, kan du helt sikkert bruke noen minutter på å gå i fra når det trengs. eller få ei venninne eller noe til å komme innom å hjelpe litt, så du får jobbet intensivt et par timer. evnt om gubben kan dra senere, komme hjem før? tipper det løser seg greit. og lykke til med eksamen! Anonym poster: d70f1f6e2f8de58519407d7477512c32
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Har du barnet i studentbarnehage? Jeg har datteren min i studentbarnehage og om barnet er syk når man har eksamen så kan man fortsatt sende barnet i barnehagen. Man må gi beskjed med en gang per telefon slik at de får avsatt en ansatt / tilkalt en vikar og så holde de barnet borte fra de andre ungene sammen med den ene ansatte / vikaren. Det er ikke en optimal løsning for barnet, men det er en mulighet. Jeg kunne aldri sendt barnet mitt i bhg når det var sykt. Anonym poster: 77c045cc5c39e805b2298258ca0264ee
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Har du barnet i studentbarnehage? Jeg har datteren min i studentbarnehage og om barnet er syk når man har eksamen så kan man fortsatt sende barnet i barnehagen. Man må gi beskjed med en gang per telefon slik at de får avsatt en ansatt / tilkalt en vikar og så holde de barnet borte fra de andre ungene sammen med den ene ansatte / vikaren. Det er ikke en optimal løsning for barnet, men det er en mulighet. Jeg kunne aldri sendt barnet mitt i bhg når det var sykt. Anonym poster: 77c045cc5c39e805b2298258ca0264ee Det velger du selv, men når både økonomi og jobb henger på eksamen så må man av og til velge det minst verste av to onder.
Gjest Gullguttene Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 (endret) Hvis dere ikke har noen til å passe så må bare samboeren din ta seg fri. Hvis han jobber så har han rett på syktbarndag. Det vil jo ødelegge økonomien deres om du ikke får tatt den. Og du kan reise på biblioteket eller noe om det ikke er mulig å få gjort noe hjemme. Endret 19. februar 2013 av Gullguttene
mer enn bare mor Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Hvorfor kan ikke samboer ta fri?
Gjest yrild Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Samboer tar fri og passer barnet. Hvis du tror at du fortsatt ikke får skrevet så ta med laptop ( evt lån en laptop) og sett deg på biblioteket.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #11 Skrevet 20. februar 2013 Kan du ikke sitte å skrive når samboer er hjemme fra jobb. Om du skriver fra kl 17-23 så bør vel det holde. Anonym poster: 49b78eb17b77a88fdedadd99b933b3f9
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #12 Skrevet 20. februar 2013 Jeg ser ikke helt problemet egentlig. Hvorfor kan ikke samboeren din ta fri, slik at du kan gå på skolen eller biblioteket for å skrive oppgave? Alle i normal jobb har rettpå fri ved barns sykdom, og om dette avhenger av økonomien deres, så strekker man seg vel litt lenger enn vanlig? Slik som en over her foreslår, så bør du vel kunne skrive når mannen er hjemme fra jobb? Anonym poster: bf92d8df3a8a3d7dc1e766b14d002aa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå