Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Noen som kan noe om dette? Fikk denne diagnosen på utl.reise da jeg etter å ha vært forkjølt og syk ei stund, fikk akutt svakhet i muskulatur rundt arm, skulder og nakke. På få timer kunne jeg ikke lenger bevege hodet. Fikk iv beh der og ble bedre. Blusset voldsomt opp etter noen dager igjen, og slik har det vært i 2 uker nå. Bedre en dag eller to, for så å føle meg syk, bli stivere, miste kraft osv. Når kan jeg forvente forbedring, og er det noe jeg kan gjøre nå? Vet at dette kanskje ble litt teknisk, og ikke på rett forum, men skitt au- jeg prøver! Har opplevd at folk har fått svar på mer intrikate spm enn dette:-) Anonym poster: 4b083f523a7bbd944df1d4e2cec89cb6
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 ...... Anonym poster: 4b083f523a7bbd944df1d4e2cec89cb6
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Et kjapt søk viser at det kan ha mange ulike årsaker. Siden det blusser opp igjen hos deg ville jeg bedt om videre utredning. Hvis de kan finne f.eks. de bakteriene som kan ha forårsaket det så kan de også gi deg en mer spesifik behandling. Det er ikke sikkert den antibiotikakuren du først fikk er nok. Om mulig så bør de finne årsaken hos deg! Så til legen igjen og krev nye prøver, gjerne spesialist raskt " En sikker etiologisk diagnose krever identifikasjon av smittestoffet, enten ved påvisning av dette, dets spesifikke antigen eller nukleinsyre og/eller en spesifikk immunrespons rettet mot smittestoffet. De korrekte metodevalg, materiale og tidspunkt for prøvetaking krever et godt samarbeid mellom kliniker og mikrobiolog. Tidspunktet for smitte eller sykdomsstart og opplysninger om det kliniske bildet er viktig for laboratoriets valg av undersøkelsesmetode, konklusjoner og videre anbefalinger. Tabell 2 viser analyser som vi mener bør utføres ved akutt myelitt hvor årsaken er ukjent. Tabell 2 Forslag til rutinemessig utredning for påvisning av et smittestoff og/eller spesifikk immunrespons ved akutt myelittVis tabell En fullstendig landsoversikt over tilbudet av analyser for påvisning av smittestoff og immunologiske metoder fremgår av metodekatalog for Diagnostiske rutinetester i virologi og bakteriologisk serologi ved medisinske laboratorier (55)." http://tidsskriftet.no/article/341881/ Anonym poster: 212be194cf8d04d3195940b5b1505e4e
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 TUSEN TAKK! Dette var i det minste forståelig, da blir det lege igjen. Anonym poster: 4b083f523a7bbd944df1d4e2cec89cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå