Gå til innhold

Hvordan startet din fødsel/fødsler? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: 73950411842b6dacabbc76224d22e5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente ett knep i magen og det begynte å sile fostervann. Sprang inn på toalettet og da fikk jeg rier, stod å brølte inne på badet for det var så jævla vondt.

Anonym poster: 892a7890ec1d36df78490f292db80725

Skrevet

Vannet gikk om natten :)

Skrevet

Vannet gikk.......og fulle rier et par timer etterpå på kvelden.

Skrevet

Startet med "tak" i rygg og mage. Absolutt ikke kraftig.

Nr 2, startet med rier. Fødsel nr 1 tok 2 timer og nr 2 tok 1,5 timer.

Anonym poster: 764586a0a149e224ea27a40745101cf1

Skrevet

Første startet med vannavgang, riene kom gradvis etterpå. Hørte bare et knepp da jeg reiste meg fra sengen og det rant hele veien fra soverommet til badet ;)

Andre startet med rier, begynte med mye kynnere på formiddagen, men det gav seg liksom aldri. De ble mer og mer regelmessig, og sterkere og sterkere, var etterhvert ikke tvil om hva som skjedde.

Tredje gang ble jeg satt igang, hadde 3 cm åpning og hadde gått med masse kynnere i flere dager da babyen ble så rolig. Kom inn til sykehuset på sjekk og de var ikke helt fornøyd med hjerterytmen, de synes babyen virket slapp. Så de tok vannet og gav meg riestimulerende drypp.

Fjerde gangen kom det berømte kneppet igjen, og forstervannet fosset. Riene kom gradvis etterpå.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Startet med lette tak i magen, som fort utviklet seg til sterke og effektive rier. Inn på sykehus, noen pressrier også var det over. Vannet ble tatt rett før jeg skulle presse begge gangene. Hadde to nesten helt like fødsler.

Skrevet

Nr 1 vannavgang 12 dager over tiden.

Nr 2 rier 2 dager over tiden etter stripping.

Skrevet

nr 1: Hørte et lite knepp og vannet fosset ut. Riene kom bare sekunder etter.

nr 2: Var lenge usikker på om fødselen var i gang, hadde hatt vonde rier som kom og gikk i et døgn ca. Ble vondere en morgen, og reiste til sykehuset. Joda, var rier men ikke sterke nok. Ba meg gå en tur, kom tilbake og tøyde meg en liten cm. Etter det var jeg i full gang, og riene kom uten stopp.

Skrevet

Nr 1 startet med svake rier som bygget seg opp.

Nr 2 startet med magesmerter som gikk over til rier og magesmerter.

Anonym poster: 534970cea0e3cb97e1101477c8218525

Skrevet

Et keisersnitt

Vannet gikk og rier lenge etterpå

Rier først og vannet gikk etterpå

Skrevet

1:vannet gikk, styrtrier etter ca 10 minutter

2: svake rier, som bygde seg stadig opp i løpet av 6 timer

3: slimproppen gikk, rett på sterke rier med en gang. Vannet gikk ikke før ungen kom ut

Tre helt forskjellige starter, men akkuratt samme avslutning :P

Anonym poster: 5600cd5677bce95adcc02006b887ad34

Skrevet

Begge mine fødsler har startet med rier etter å ha spist sterk kebab. Sikkert tilfeldig, men et pussig sammentreff.

Anonym poster: 11f8edb762f57f4d978fc48f81c5e703

Skrevet

Første fødsel gikk vannet på natta, 3-4 timer etter sex. Andre fødsel startet med rier sent om natten. Varte i 5 timer, så ble de borte. Riene startet igjen etter 7 timer. De tok vannet på sykehuset.

Skrevet

Igangsettelse i slutten av uke 36. Denne gangen her håper jeg på en "naturlig" svart.

Skrevet

Hørte et lite knepp, så fosset vannet ut. Kraftige rier etter noen timer.

Skrevet

Et lite knepp. Masse vann. Svake kynnere. Inn for sjekk.

Vosj, enda mer vann og sterkere kynnere. Inn for sjekk.

Vosj, enda enda mer vann, rier. Inn for sjekk. vente, vente, vente.

Keisersnitt, 70 timer etter første vannavgang.. 9 timer etter keisersnitt, første møte med baby. *the end*

(kun 1 baby, ja..)

Skrevet

3 fødsler, alle startet med rier (og alle tre gangene varte riene frem til barna ble født, med maks 3-4 min mellom riene..) :-)

Anonym poster: 59afa994d89b030fcf8deff6efc71e6c

Skrevet

Har tre fødsler bak meg. Nærmest identiske: startet med svake, korte rier som bygde seg gradvis opp. Raske, intense fødsler som var over 2-3 timer etter første rie:-) to av dem startet rundt leggetid, og var over rett over midnatt, mens en startet ved frokostbordet og var over i god tid før lunsj.

To vanlige fødsler, og en stjernekikker, men merket ikke noen forskjell, bortsett fra noen ekstra press for å få ut baby.

Har revnet bittelitt og sydd to sting første gang, ellers ingen revning.

Vannet gikk aldri, ble tatt rundt full åpning hver gang.

Født to av dem stående på alle fire, og en liggende på rygg. Vært på beina ganske kjapt, tatt en dusj og hoppet over i ren seng for kos og amming...

Kommer ikke på så mange flere facts:-)

Anonym poster: ae2fe8a373cf33b65491c9e60dd45fa6

Skrevet

Det startet med et knepp da jeg satte beina utenfor senga og vannet rant ut.

Ingen rier, tok en dusj og spiste frokost, men kjente det jo i magen!

Fikk modningsakupunktur på sykehuset to timer senere og riene startet på benken. Ble allikevel sendt hjem, og dro tilbake 1,5 t etterpå. Hadde 4 cm åpning. 6 timer senere var gutten ute, 10 dager før termin.

Skrevet

Satt igang på termin.

Anonym poster: 5d7f0b3cdad4a6ba4e765d1cf8a8281f

Skrevet

Slimproppen kom i kl. 08.00 på morgenen. Kjente ikke noe mer før enn kvelden, da jeg begynte å få "tak" i magen/ryggen (kjentes ut som jeg måtte skikkelig drite ;) ) I 01 tida begynte riene å komme med 3-4 min mellomrom, og i 3 tida, var det på det meste 30sekunder mellom hver rie (au au au!!) og kl.06 kom veslemor :D

Anonym poster: ef183ed44d8c3af57148024eaa4fcfa4

Skrevet

startet med at jeg blødde litt på lørdagen.

søndag kveld hadde jeg vondt i ryggen.

søndag natt skikkelig skikkelig vondt i rygg

mandag morning ekstremt vondt i rygg og ble innlagt

mandag ettermiddag var hu ute:)

Anonym poster: e33cb949aabf1ce2dd3fe5843f71fe30

Anonym poster: e33cb949aabf1ce2dd3fe5843f71fe30

Skrevet

Våknet kl 12 på formiddagen av intense "menssmerter" tok seg opp gradvis,ringte føden flere ganger å spurte om jeg skulle komme ned,men de mente det var for tidlig!vannet gikk kl 01 ca.da lå jeg i sofaen,kjente noe rart og bare rullet ned på gulvet,da kom det litt fostervann,ikke mye,men det rant liksom bare litt hele tiden.. så vi kjørte til føden kl 02. Da hadde jeg 4cm åpning kl 04.50 kom jenta vår ;-)

Skrevet

Vannavgang, noe som minnet om kraftige menssmerter, oppkast, pressrier og vips så var det en baby der. Fort gjort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...