Gå til innhold

Bake brød, trenger oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å bake brød. Dessverre har tidligere forsøk vist seg og være en katastrofe. Brødene hevet seg ikke.

Nå har jeg lyst til å prøve igjen.

MEN, jeg har en et barn som er sær på brød, må ikke være mørkt eller inneholde "hele korn". Da får barnet hetta og spiser ikke. Har problemer med barnet og mat og er ikke tilhenger av tvangsforing.

Noen som har en idiotsikker oppskrift lettvinte brød som ikke inneholder hele korn og som heller ikke trenger former?

Anonym poster: 4f161616af43e758f8fa402b47721078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en enkel oppskrift som ikke trenger å heve,har laget loff,fylte horn og brød av det.

Enkel oppskrift:

-500g mel

-5ts bakepulver(gjerne toppa)

-1ts salt

-75g smør

-3dl varmt vann

Bland det tørre i en bolle,smuldre smøret og tilsett varmt vann,og bland dette godt.

vil du ha loff:

former du det til en pølse,og legger i en form 1 1/2liter,smør forma m olje,og ta ett lite meldryss på.,steker på ca 200 til 250 g nederst i ovnen i ca 30 til 40 min. kan bruke både varmluft og over/undervarme.

Pakk det inn i kjøkkenhåndkle når det er ferdig,og vent til det er kaldt,føre du skjærer i det.

Brød:

gjør som med loff,men ta ca 1 -2dl mindre mel,og tilsett litt havregryn og sammalt hvete(grovt mel,uten at brødet blir grovt),og litt sesamfrø.(de synes ikke i brødet.)

Da blir det som kneipbrød.

Fylte horn:

etter å ha blanda deigen,kjevler du den ut på melet bakebord,og deler sirkelen i 4 til 8biter etter som hvor store du vil ha de,og fyller med det du måtte ønske,feks: ost,skinke og ketcup,tomatsaus(laget av friske urter og tomater,pesto.her setter bare fantasien grenser

disse er også gode som niste.

sett de på bakepapirkledd stekeplate,og stek på varmluft 2 brett av gangen i ca 10 min(det går fort)

over/undervarme ,og ett brett av gangen,midt i ovnen.

dette klarer du,men husk de hever seg ikke noe særlig,skal ikke forheve el etterheve,bare rett i ovnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...