Gå til innhold

hyppig avføring, sammengeng med tannfrembrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 8 mnd har hatt et normalt avføringsmønster frem til nå. nå har hun plutselig begynt å ha avføring 5-10 ganger på en dag!! det er ofte ikke mye i bleien, men den virker ufordøyd og kornete, varierer også veldig i farge (beklager ekkel beskrivelse). har hørt at barnet kan få hyppigere avføring i forbindelse med tannfrembrudd? noen med erfaringer rundt dette?

hun har ikke feber, allmenntistanden er veldig bra.

setter pris på alle svar!!

usikker på om dette er noe jeg går til legen for ettersom formen ellers er så fin...

Anonym poster: 23ffbbf815718ac371fc952da49e91cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille har aldri hatt noe hyppigere avføring men får diare, feber og oppkast. Kommer gjerne helt plutselig og varer 2 dager. Når han var mindre - type 8 mnd. + var han i tillegg veldig grinete og nektet å spise.

Vi ligger hjemme med en ny runde nå. Han er 2 år og får en stor jeksel. Kastet opp 5 ganger i går og hatt diare og feber i hele dag. Fordelen nå er at han sier "aua munnen" så vet jo at det faktisk er tennene. Men i følge denne artikkelen var det visst mer en myte. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Tenner-og-tannhelse/10-myter-om-barn-og-tenner/

Anonym poster: 20c3dc02fd610c050e179ec484232212

Skrevet

Ja det er vanlig. Ingenting å bekymre seg for. De får ofte litt løs mage i forbindelse med tannfrembrudd også. Spør meg ikke hvorfor :-)

Anonym poster: 39d33bd718de8070f64ee1e5484a9887

Skrevet

Det var jeg som skrev nå nettopp, og leste den artikkelen som var linket til. Jeg har også hørt at det er en myte, eller at det er sykdom som forårsaker tannfrembrudd, ikke motsatt. Det kan godt hende, men argumentet som brukes i den artikkelen er bare tullete. Nå var ikke min sønn veldig plaget av symptomer da tennene kom i hele tatt, litt vondt om natta og litt løs i magen, men han ble ikke ammet i hele tatt, så at det spiller noen rolle tror jeg ikke noe på. Han fikk tenner tidlig og, ikke i en periode der man "vanligvis blir syk for første gang."

Anonym poster: 39d33bd718de8070f64ee1e5484a9887

Skrevet

okey..:) takk for svar! velger å ikke gjøre noe med det sånn det er nå vetfall.. formen virker fin ellers... er bare veldig ofte avføring nå.. og hun blir jo så sår av det stakkar..

Anonym poster: 23ffbbf815718ac371fc952da49e91cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...