Gå til innhold

Når ungene deres er syke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har vanskelig for å få i seg drikke... Gir du de flere alternativer som saft. Eplejuice, osv. Eller står du fortsatt på ditt om at de MÅ drikke vann?

Søsteren min er så streng med sine syns jeg. Hvor mye kan et par glass saft skade hvis barnet går med på å drikke da?

Anonym poster: 40cb63898d08f43bdbe236ff4122480c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun vann her.

Anonym poster: edf8fe2ac417eaaec609d69458606ee8

Skrevet

Saft eller juice gjør INGEN skade i sånne tilfeller. Hadde barna vært på sykehus feks, og ikke ville drukket noe, hadde de jo fått saft. Overhysteriske foreldre.

Anonym poster: 43a3df751d17dc9915d58368ac71819f

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Da får ungene drikke akkurat det de har lyst på. Vann, saft, brus, saftis, jus.

Skrevet

Det er jo mye viktigere at de får i seg noe drikke enn at man er helt nazi på prinsippene. Jeg gir det de vil ha når de er syke. Her har det gått i Cola og blåbærsaft et par dager nå :P Dehydrering kan være ganske alvorlig...

Skrevet

Jeg gir de hva enn de vil ha, jeg har hatt en dehydrert unge en gang, og det var en særdeles uhyggelig ting å ha....! :/

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Da får ungene drikke akkurat det de har lyst på. Vann, saft, brus, saftis, jus.

Akkurat det jeg skulle skrive også ;)

Skrevet

Her får han drikke hva han vil, bare han drikker noe. Hvis han har oppkastsyke så bruker jeg å kjøpe cola til han. Har hendt seg at jeg nesten har tryglet om at han skal drikke cola, hehe :) Vet ikke helt hvorfor cola skal være så bra, men har hørt at det hjelper.

Skrevet

Når ungene er syke, får de det de vil ha. Om det er brus eller vann spiller ingen rolle, for er de dehydrerte er det kritisk at de får i seg væske.

Det samme gjelder forsåvidt mat, men litt mer innenfor rimelighetens grenser. Et pølsebrød med nugatti er under sykdom bedre enn ingenting, feks, men det betyr ikke at de får servert godterier eller slike ting.

Skrevet

Mine og får akkurat hva de vil ha. Selv hatt ett barn som ble innlagt pga dehydrering, noe av det verste jeg har vært med på:-(

Og er dem syke og har dem dårlig matlyst, så får de så mye fløteis de vil ha, så de får i seg noe..

Skrevet

Selvsagt får de det de vil ha - det viktigste er at de får i seg væske!

Skrevet

Nylig ble en fire år gammel gutt langt inn på sykehus med feber og nedsatt allmennetilstand, fordi han hadde fått i seg væske med svært lavt inntak av nettopp kalorier.

Guttens foreldre hadde i beste mening passet på at gutten fikk i seg nok væske, og hadde gitt barnet vann og sukkerfri brus.

Da fire-åringen på sykehuset fikk i seg sukkerholdig væske og druesukker, ble han raskt friskere og i bedre form. En diett av vann og Cola Light i fire dager vil i praksis si ingen kalorier, i følge en artikkel i Tidsskriftet for Legeforeningen.

Nettopp på grunn av dette mener legene at det kan lønne seg å gi barnet drikke som inneholder sukker og kalorier neste gang det har feber og omgangssyke.

- Barn og spedbarn med feber og diaré trenger kaloriholdig drikke, noe større barn og voksne heller ikke skal glemme, ifølge Tidsskriftet for Legeforeningen.

Anonym poster: 101118fd081bf494e907e838c633adb1

Skrevet

Det de vil ha.

Anonym poster: 74124aef08b95d92635bade0695b08cd

Skrevet

Da knært hadde omgangen fikk hun eplejuice og smoothies. Dette for at hun skulle ha noe i magen. Vann funker jo utelukkende for at man ikke skal bli dehydrert, derfor ga jeg noe med bitte litt næringsinnhold.

Skrevet

har akkurat hatt sykt barn i ei uke nå, og jeg har i grunn vært veldig streng på at han kun drikker vann og melk. men jeg kjøpte inn både, saft(med sukker), sjokolademelk, brus og juice. alt for å få i han drikke og for å få blandet ut penicillinen ;) nå er kuren over og han er tilbake på vann og melk og han vil heller ikke ha noe av det han fikk tidligere.

Skrevet

Blir helt matt av sånne foreldre som er så livredd for sukker og kcal. Alt med måte. Og når barna er syke treng dei jo nettopp å få i seg energi.

Skrevet

Når barna er syke får de akkurat det de vil ha, kjøper cola ved omgangssyke. Og vi drikker aldri brus ellers ( det får de kun servert hos besteforeldre og i bursdag).

Skrevet

Her får jenta hva hun vil, så lenge hun får i seg væske. Jeg vil ikke ha en dehydrert jente, bare fordi jeg skal nekte henne alt annet enn vann og melk. Når jeg er syk blir jeg personlig mye værre av vann, og klarer ikke drikke det. Da vil jeg gjerne ha alt annet enn vann, så regner med at barna ikke har det noe bedre enn det vi har det. Hun får tilbud om cola, juice, saft, saftis eller hva annet hun måtte ønske. Det som teller er at dem får i seg væske, og litt sukker skader ingenting! Alt med måte :)

Skrevet

Nylig ble en fire år gammel gutt langt inn på sykehus med feber og nedsatt allmennetilstand, fordi han hadde fått i seg væske med svært lavt inntak av nettopp kalorier.

Guttens foreldre hadde i beste mening passet på at gutten fikk i seg nok væske, og hadde gitt barnet vann og sukkerfri brus.

Da fire-åringen på sykehuset fikk i seg sukkerholdig væske og druesukker, ble han raskt friskere og i bedre form. En diett av vann og Cola Light i fire dager vil i praksis si ingen kalorier, i følge en artikkel i Tidsskriftet for Legeforeningen.

Nettopp på grunn av dette mener legene at det kan lønne seg å gi barnet drikke som inneholder sukker og kalorier neste gang det har feber og omgangssyke.

- Barn og spedbarn med feber og diaré trenger kaloriholdig drikke, noe større barn og voksne heller ikke skal glemme, ifølge Tidsskriftet for Legeforeningen.

Anonym poster: 101118fd081bf494e907e838c633adb1

Dette er viktig!!!

Får drikke det vi får i de.

Anonym poster: d58daa0a66ae46b32e65d434b1b4c2f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...