Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Hvordan er det å bo der? Vennlig by? Lett å bli kjent? Hvordan er været? Hvordan er eie- og leiemarkedet for tiden? Jeg og samboeren har lyst å flytte til Finnmark. Og vi ser på Hammerfest som en mulig plass å flytte til. For vi vet de har en bryteklubb der, noe som samboeren liker. Han er elektriker og jeg er lærer og vi har barn i alderen 0-3 år. Anonym poster: 373ac8de356cc11230f1578ff7cbbea9
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Det bor litt over 10 000 mennesker her i Hammerfest. Siden Melkøya Snøhvit ble etablert her i 2003/ 2004 har byen vokst jevnt og trutt (litt voksesmerter har den..). Mange har funnet seg tilrette her, blant annet jeg. Flyttet hit i 2004, og stortrives fra dag en, takke og være mine kollegaer som var flink å vise frem de beste sidene av byen sin (med stolthet). Angrer ikke på den dag i dag at jeg valgte å ta sjansen og flyttet hit. Men etter at jeg selv har skiftet egen familie, og ikke har noen familier i nærheten, føler jeg at jeg lengter mer og mer hjem. Greit å få litt avlasting og kvalitetstid, men men... Ellers så er det utrolig lett å bli kjent med nye folk her. Ekte finnmarking sier rett fra levra si, så det er lett å vite hvor man har dem hen Når det gjelder været, så er det ganske variende. Til tider blåser det ganske mye her oppi nord. Man må belage seg en del kolonne kjøring og fly avganger som blir kansellert evt bli skysse til andre flyplassen i nærheten (dvs til Lakselv eller Alta - ca 2t herifra) Bolig markedet er utrolig stramt for tida! Hinsige priser pga Snøhvit. Du kan jo ta en titt på Finn.no og så skjønner du hva jeg mener. Men er man tålmodig, så kan man få et kupp Forresten, det er faktisk "billigere" å eie enn å lei her oppi nord, men selvsagt kommer helt an hvor lenge dere har tenkt å bo her. Barnehageplass er ingen problemer å få. Det bygges mange nye om dagen. Her får man plass på dagen Utrolig positivt syns jeg. Og de siste årene har Hammerfest kommune brukt mye penger på barn og ungdommer, blant annet nye skoler og kulturhus AKS. Når det gjelder deres yrker, så burde det være enkel å få seg jobb i Hammerfest. Her skriker det etter både lærer og elektriker!! Anonym poster: 5f298863afc0331d4ff7c48a78cc1c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå