Gå til innhold

Kan jeg føde?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en postpartum-bøder/etterbyrds-bløder føde vaginalt når det er seteleie? Noen som vet praksisen?

 

Anonym poster: 66aa5e763651ea808415191ad55dbee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det?

 

Anonym poster: 70f61b4aa83934e4f47c6051e103d4c2

Skrevet

Når du har hatt en alvorlig blødning (over 1500ml) etter fødsel, som sist fødsel.

 

Anonym poster: 66aa5e763651ea808415191ad55dbee5

Skrevet

Tidligere postpartum-bløder er ikke kontraindikasjon for vaginalfødsel, heller ikke ved seteleie.

 

Anonym poster: 2c96815f8105b4f14a9ffd355ea485dd

Skrevet

Tidligere postpartum-bløder er ikke kontraindikasjon for vaginalfødsel, heller ikke ved seteleie.

 

Anonym poster: 2c96815f8105b4f14a9ffd355ea485dd

 

Men hva om det er høyere risiko for dette denne gangen også?

 

Anonym poster: 66aa5e763651ea808415191ad55dbee5

Skrevet

Tidligere postpartum-bløder er ikke kontraindikasjon for vaginalfødsel, heller ikke ved seteleie.

 

Anonym poster: 2c96815f8105b4f14a9ffd355ea485dd

 

Men hva om det er høyere risiko for dette denne gangen også?

 

Anonym poster: 66aa5e763651ea808415191ad55dbee5

 

Fortsatt ingen kontraindikasjon, men e vil nok ha lavere terskel for KS.

 

Anonym poster: 2c96815f8105b4f14a9ffd355ea485dd

Skrevet

Jeg blødde så mye at jeg måtte ha to blodoverføringer etter forrige fødsel, men har aldri hørt noe om at jeg ikke kan føde vaginalt en evt neste gang. De er vel bare ekstra oppmerksomme?

 

Anonym poster: efbb1738dc9013f3d521c65b84540aef

Skrevet

Jeg er bløder, og selv da er det ikke noe som tilsier at jeg ikke kan føde. Jeg får ikke føde på "naturlige" fødeavdelinger, men ellers er det ikke noe spesielt med det. De tar også raskere grep om det skulle være noe som tyder på blødninger i etterkant.

Skrevet

Tenkte ikke generelt på vaginal fødsel, men spesielt setefødsel

 

Anonym poster: 66aa5e763651ea808415191ad55dbee5

Skrevet

Tenkte ikke generelt på vaginal fødsel, men spesielt setefødsel

 

Anonym poster: 66aa5e763651ea808415191ad55dbee5

 

Sjansen for at livmoren ikke trekker seg sammen så det blir en større blødning er vel ikke større etter en setefødsel enn etter en fødsel med hodet først? Hvorfor skulle det være det?

 

Anonym poster: efbb1738dc9013f3d521c65b84540aef

Skrevet

Nei, men de er ekstra obs på det og håndterer fødselen deretter.

Min venninne mistet 1,5 liter blod ved første fødsel. Måtte ha blodoverføringer og var veldig dårlig noen dager. Ved neste fødsel mistet hun 300 ml. Så det er nødvendigvis ikke sånn at du mister mye blod denne gangen.

Tror ikke det er større sjanse for å blø ved setefødsel, men er større sjanse for komplikasjoner.

 

Anonym poster: b4bfb236418e34915a334867a88e254f

Skrevet

Naboen min mistet 3 liter blod og havnet i koma etter fødsel. Hun fikk KS neste gang

 

Anonym poster: d31908b5472707bc88ef97cc83bb2602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...