Gå til innhold

kontakte jordmor selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke gått til jordmor under svangerskapet men lurer på om jeg må kontakte jm selv når junior er født i forhold til oppfølging og vaksiner o.s.v eller får de beskjed fra lege/ sykehus??

Anonym poster: ecfe3503588090b35dbf65736ad8d3f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går ikke til jordmor etter baby er født, du går til helsesøster. Finn ut hvilken helsestasjon dere hører til og ring og bestill time :)

Anonym poster: d6ad591e3e6ef74f111d7363e4d6624c

Skrevet

Ja,selvfølgelig mente jg helsestasjon :-)

Skrevet

helsestasjon får visst beskjed om fødsel, men jordmor sa til meg at jeg skulle ringe selv etter fødsel og avtale første time/hjemmebesøk. dette fordi det kunne ta litt tid før helsestasjon fikk beskjed fra sykehuset. dette er i Drammen da, kan være forskjeller fra sted til sted.

Skrevet

Helsestasjonen får fødselsmelding fra sykehuset få dager etter fødsel og bruker som oftest å ta kontakt innen 14 dager etter fødsel. I første gang for et hjemmebesøk(neida hun skal ikke sjekke hvordan dere har det hjemme, det er for at dere skal slippe å stresse ut av huset med nyfødt).

På hjemmebesøket før dere trolig første innkalling til time på helsestasjon også. Da bruker babyen å være 4-6 uker.

Anonym poster: 318bb46e30a8c23df2dae5d616731f23

Skrevet

Ja,selvfølgelig mente jg helsestasjon :-)

Skrevet

Her tok helsestasjonen kontakt et par dager etter at vi kom hjem fra sykehuset. Avtalte da hjemmebesøk.

Anonym poster: c1ba9d83839f191534206f383d018a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...