Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Kom i barnehagen i dagtildlig med han og mitt eget barn som er like gammel... der mangler bla : 1. Skiftekle: noe de gjør ofte, eg har komt mange ganga med skiftekle til han fordi han har ikke så mye som en sokk der engang. dei i bhg sier de er vansklig og gji besjed siden de altid er forsjellige folk som henter han ( bestemor, onkler, tanter ) 2. han mangla regnkle: de har han gjort siden mars/april i fjor. moren kjøpte nye regnkle i juni og hadde i bhgen men nå er dei borte vekk? henger en gammel regndress der som sikkert er 20 år gammel.. 3. mangler votter: dei han hadde blei borte i november.. han har da lånt i barnehagen siden da fordi moren ikke har kjøpt nye.. 4. han har ikke skikklige vintersko. pluss at han blir levert i joggesko eller støvler.. og da har han ikke aldre sko i bhgen. 5. Vinterdress: han hadde ikke mindre enn 2 ødelagte vinterdresser hengende.. pluss at ene var ødelagt glidelås på. så no etterpå må eg kjøre inn dit med alt han mangler fordi eg ikke vil at han skal verken fryse eller låne kle med andre.. har sagt til moren at ho må passe på men nei sjer ikke blir litt forbanna på ho, at ho bryr seg so lite... er mange andre ting utenom bhgen og som irreterer meg. han har vansklig for å kle på seg sjøl fordi moren hjelper han. ( fordi ho seie han er treig) han griser når han spiser. noe hun burde ta tak i. som har han mest. ja.. masse andre ting og.. vi har han annakvar helg so er begrensa ka vi kan endre på når han er med oss desverre Anonym poster: 7c1712a8c28205576a07399fa9b502ba
LuiLii Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Be bhg ringe henne om det er vanskelig å gi beskjed gjennom henting. De kan jo også kalle henne inn til møte. Virker som om alle går minste motstands vei og tar det opp med deg/dere fordi da skjer det noe. Greit for moren hans også når andre ordner opp for henne. Utrolig kjedelig når slike ting går ut over barnet og flott at du forsøker å gjøre noe
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Utrolig vanskelig å lese når du skriver på dialekt. Skiftekle? Høres ut som noe ekkelt. Forøvrig, deg her må faren til gutten ta opp med mora. Anonym poster: 610840fe8044ce7d7932cf6b113df29d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Pluss at han ofte har for små klær han er 6 år.. Anonym poster: fa52c3b825a02efa90a51de517dab0e5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Har ikke noen innspill å komme med her, men syns det er flott av deg å ta med skiftetøy og vise at ihvertfall du tar ansvar Jobber med barn selv, og vet at det desverre er mange barn som mangler viktig utstyr som klær og sko... Anonym poster: 9906aa433f91446c62749e2b909f7311
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Er ikke dette noe barnehagen bør ta tak i? De får evt sende et brev til barnets mor da, hvis det er så vanskelig å få tak i henne. Evt melde henne til bv? Hvis hun ikke kan sørge for at barnet har det det trenger, så er det noe som svikter.. Kanskje bf også burde tatt i et tak her for sønnen sin? Hvordan skal dette kunne utbedres hvis ingen GJØR noe? Anonym poster: dbc4a4e63139a01b0464a597baeb6015
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Hva med at dere kjøper noe han kan ha i bhg som dere merker som deres, og evt ber bhg henge på en annen plass slik at ikke mor får ta det med seg hjem? Her tror jeg kanskje bv burde veiledet litt Anonym poster: 5fb894a48ae25e0dbb5b046b897ff3aa
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Kom i barnehagen i dagtildlig med han og mitt eget barn som er like gammel... der mangler bla : 1. Skiftekle: noe de gjør ofte, eg har komt mange ganga med skiftekle til han fordi han har ikke så mye som en sokk der engang. dei i bhg sier de er vansklig og gji besjed siden de altid er forsjellige folk som henter han ( bestemor, onkler, tanter ) 2. han mangla regnkle: de har han gjort siden mars/april i fjor. moren kjøpte nye regnkle i juni og hadde i bhgen men nå er dei borte vekk? henger en gammel regndress der som sikkert er 20 år gammel.. 3. mangler votter: dei han hadde blei borte i november.. han har da lånt i barnehagen siden da fordi moren ikke har kjøpt nye.. 4. han har ikke skikklige vintersko. pluss at han blir levert i joggesko eller støvler.. og da har han ikke aldre sko i bhgen. 5. Vinterdress: han hadde ikke mindre enn 2 ødelagte vinterdresser hengende.. pluss at ene var ødelagt glidelås på. så no etterpå må eg kjøre inn dit med alt han mangler fordi eg ikke vil at han skal verken fryse eller låne kle med andre.. har sagt til moren at ho må passe på men nei sjer ikke blir litt forbanna på ho, at ho bryr seg so lite... er mange andre ting utenom bhgen og som irreterer meg. han har vansklig for å kle på seg sjøl fordi moren hjelper han. ( fordi ho seie han er treig) han griser når han spiser. noe hun burde ta tak i. som har han mest. ja.. masse andre ting og.. vi har han annakvar helg so er begrensa ka vi kan endre på når han er med oss desverre Anonym poster: 7c1712a8c28205576a07399fa9b502ba Dette er ikke noe du skal ta tak i, men bhg. Bhg MÅ ta dette klø med mor. Altså kalle henne inn til et møte. Om mor ikke forbedrer seg bør bhg vurdere en bekymringsmld til bv. Anonym poster: 3966ccbc197b46d3746acf3ad1e366f9
3 i april Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Dette er noe faren bør ta tak i. Be din mann om og ta kontakt med styrer i bhg hvor han forklarer sitvasjonen. Sånn at bhg kan ta tak i problemet. Men ser ikke far også at dette er et problem når sønnen hans ikke har det han trenger av varme klær og sko ? Han er jo nødt til og ta tak i problemet. Om mor og far har 50/50 fordeling så er dte like mye far sitt ansvar og søreg for at sønnen hans har alt av det han trenger av utstyr i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Hva med om far kontakter fvk og prøver prate med mor der, og hvis det ikke hjelper bør dere kansje gå til sak og få omsorgen, for dere kan få barnehagen vitne om hvordan situasjonen er for dem. Anonym poster: d19d42c4d1dc2054937a3dffc77f1cc1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Og her fant du mer du kunne klage på ja. Anonym poster: 656d6d0c3626c364f89b3fe6e2996320
BellaSuz Skrevet 19. februar 2013 #12 Skrevet 19. februar 2013 Dette er noe faren bør ta tak i. Be din mann om og ta kontakt med styrer i bhg hvor han forklarer sitvasjonen. Sånn at bhg kan ta tak i problemet. Men ser ikke far også at dette er et problem når sønnen hans ikke har det han trenger av varme klær og sko ? Han er jo nødt til og ta tak i problemet. Om mor og far har 50/50 fordeling så er dte like mye far sitt ansvar og søreg for at sønnen hans har alt av det han trenger av utstyr i barnehagen. Innspill: far har barnet på samvær annenhver helg, ikke 50/50. Så da skal vel bidraget dekke klær som mor skal kjøpe inn?
3 i april Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Jeg fikk dessverre ikke med meg at far bare hadde samvær annenhver helg før jeg leste hovedinnlegget en gang til Så ja mor er ansvarlig for og kjøpe inn alt barnet trenger av klær, utstyr og sko til bhg. Men når mor tydligvis ikke følger dette opp så mener jeg at far må komme på banen og ta ansvar for sønnen sin sånn at han slipper og fryse og bli våt for at moren ikke gidder og kjøpe det han trenger. For det er jo gutten det går utover og derfor mener jeg at far må komme på banen og ta kontakt med barnehagen. Jeg syns også at det er rart om barnehagen ikke har gjort noe med dette. Jeg mener når barnet ikke har hatt regntøy på mange mnd eller vintersko så er det veldi rart at bgh ikke har gjort noen ting. I vår bgh så får vi beskjed med en gang om det er noe barna våre ikke har som de trenger.
HeltAnonym Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 For det første, du må ikke blande deg i dette.. Kjempebra at du ordner klesskift til ham osv, men du må ikke ta opp dette med mor. Du må få far til å snakke med barnehagen OG mor. Om det ikke blir bedre, må barnehagen vurdere bekymringsmelding til barnevernet.
HeltAnonym Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 Jeg fikk dessverre ikke med meg at far bare hadde samvær annenhver helg før jeg leste hovedinnlegget en gang til Så ja mor er ansvarlig for og kjøpe inn alt barnet trenger av klær, utstyr og sko til bhg. Men når mor tydligvis ikke følger dette opp så mener jeg at far må komme på banen og ta ansvar for sønnen sin sånn at han slipper og fryse og bli våt for at moren ikke gidder og kjøpe det han trenger. For det er jo gutten det går utover og derfor mener jeg at far må komme på banen og ta kontakt med barnehagen. Jeg syns også at det er rart om barnehagen ikke har gjort noe med dette. Jeg mener når barnet ikke har hatt regntøy på mange mnd eller vintersko så er det veldi rart at bgh ikke har gjort noen ting. I vår bgh så får vi beskjed med en gang om det er noe barna våre ikke har som de trenger. Det kan hende barnehagen har tatt kontakt, men det er ikke alltid det hjelper.. Far har ikke rett på å få vite slike ting før de har tatt det opp med mor en del ganger. Og jeg tenker at barnehagen bør sende bekymringsmelding til barnevernet om de har mast på mor, og ingenting har bedret seg.
BikkjeBisk Skrevet 19. februar 2013 #16 Skrevet 19. februar 2013 Huff, fikk skikkelig vondt av gutten jeg Er det mulig at han bor hos dere på full tid? (husker ikke hva det heter når ene parten har mest ansvar)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 Her har det alltid vært vi som har sørget for klær og utstyr til hans datter. Mor er er trist tilfelle og jenta bor hos oss.Ser mor en gang i mnd. 13år nå da. Far har og et ansvar for å fylle hylla med klær og hvert fall når mor ikke følger opp. De er to foreldre... Anonym poster: ec3ad0631d9696db760716d9f8e3efa3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #18 Skrevet 19. februar 2013 Synes dere burde få hovedomsorgen ut fra det du skriver, hi. Før logg over hver gang han mangler noe og bruk disse opplysningene i meklingen. Be også barnehagen ta tak i dette, det er ikke du som er omsorgspersonen her! Høres ut som om de burde sende en bekymringsmelding til barnevernet. Anonym poster: 38613a52e858098b5e135d74f1ba5748
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #19 Skrevet 19. februar 2013 Bhg må jo ta det opp med mor om hun har hovedomsorgen, hvis barnet ikke har det utstyr det faktisk trenger for årstiden og det ikke blir forandring når de gir beskjed (de kan ringe henne eller be henne komme på møte om andre henter) så må det tas videre det er faktisk omsorgsvikt. Votter trenger ikke koste mer en 50 kr så at hun ikke har kjøpt nye når han mangler siden november kan ikke ha å gjøre med pengemangler men prioriteringer. Regntøyet trenger ikke være nytt så lenge det er helt og samme med dresser. Her bør far få mor inn på samtale med familiekontoret og ta opp dette at barnet ikke har de ting han trenger. Han betaler vel bidrag som skal være med på å dekke det som er nødvendig for barnet å ha. Og om dette heller ikke hjelper så bør far ta kontakt med barnevernet og han bør gå for å få hovedomsorg. Og bhg bør gå videre til bv når de har et barn som ikke har de nødvendige tingene som trenges. En sløv foreldre glemmer å sjekke om det finnes skifttøy en og annen gang man er langt mer en sløv om barnet går uten vintersko, ikke har hatt votter i bhg på flere mnd også videre. Men har ikke far visst at gutten ikke hadde votter, ikke hadde vintersko også videre for han også har et ansvar for å ordne opp i dette når mor ikke gjør det. Anonym poster: add1d7d81bd7180b2eb9f500d78c6621
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #20 Skrevet 19. februar 2013 hi her... bv har vert inni bildet 2 ganger veit eg. får ta meg en orntlig prat med samboeren min om de, at han må snakke me ho og barnehagen. skal ikke være enkelt når mor ikke tar ansvar for sitt eget barn Anonym poster: fa52c3b825a02efa90a51de517dab0e5
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #21 Skrevet 19. februar 2013 Dere som sier at far har et ansvar for votter og vintersko. Hvis han kjøper det så betaler han jo dobbelt, han har allerede spleiset på det via bidraget. Anonym poster: 1bc3c0607f7a829a7e8638ba84438cdd
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #22 Skrevet 19. februar 2013 Hva gjør mannen din med dette? Hvis mannen min og jeg var skilt og han hadde barna og dette var vanlig praksis i barnehagen så hadde han fått så øra flagret... I tillegg hadde jeg kjøpt votter (selv om jeg sikkert hadde irritert meg over at far egentlig burde ha stått for dette). De er to foreldre som må sørge for at barnet har det bra. Hvis det alltid er andre som henter så hadde det vel vært bedre at far hentet oftere? Anonym poster: 3b4203b5f64b9749ed157054e2219fe7
Iiiiik Skrevet 19. februar 2013 #23 Skrevet 19. februar 2013 Barnehagen kan jo faktisk ikke klage over henne til deg, det er uprofesjonelt synes jeg. Jeg tenker også at far her må ta pappajobben på alvor. Enten gjennom å snakke med mor (men det aner meg at det kanskje ikke vil føre frem) eller gjennom å ha fast daglig omsorg for barnet. Har han ikke blitt involvert når barnevernet har vært inne i bildet da? Er det ikke gjort noen avtaler om hva han kan hjelpe mor med? Han har rett til innsyn i barnets journal, kanskje det er en idé at han kontakter barneverntjenesten og ber om å få se hva som er gjort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå