Gå til innhold

Dere med Refluks barn, ble alle videre sendt til sjukehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt så mye styr med gutten vår, lite søvn osv. Og han har alle symptomer på Refluks.. Vi har reist mye med den lille pga kiss, vi bur da midt i mellom ingenting.. Og skal til legen i dag og tanken på å reise enda en tur og på sjukehus gjør med uvell.. Og at en baby på 8 måneder må gå igjennom en sånn måling er noe eg ikke at lyst til.. Så ble dere alle sendt videre eller kan man få medisiner uten ??

Anonym poster: ac799690e090f638b98fdf25ead7c799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi fikk diagnosen av privat barnelege, og fikk medisiner med en gang basert på symptomer på stille reflux.

Legen sa til meg at måling var noe de sjelden henviste til lengre, fordi det var så ubehagelig for barna og fordi det vr så lang ventetid. Men det er sikkert veldig ulik praksis. Dette var volvat i Oslo.

Anonym poster: f83d7e5ae0e410bf4d92e1a2e493b561

Skrevet

Min ble henvist to målinger på sykehus (Ullevål og Riksen) Det gikk helt greit og det er ikke ubehagelig for barnet noe særlig mer enn øyeblikket soden blir lagt ned i spiserøret. Hun viste ikke noe ubehag (mer enn vanlig) ved å ha den der. Dette er jo den eneste måten å få en sikker diagnose på så synes det var greit å få det testet, selv om det var litt styr.. Følges videre opp på Riksen.

Anonym poster: 38767cf012f1a1f52ea0ab24207b267d

Skrevet

Skal til vanlig almennlege og viss me slepper å kjøre 25 mil for tiende gang på noe behandling så vil me heller det. Eg veit han har Refluks så det er ikkje noe tvil

Skrevet

Ikke vanlig med sondemåling av pH lenger. Man prøver tre runder med refluks-medisin før man eventuelt utfører en pH-måling, det er ihvertfall beskjeden vi har fått av barnelegen på sykehuset nå :)

Anonym poster: f8998c3ed6731daa9194f25ee698cfc0

Skrevet

Oki. Me blei henvist til sjukehuset i Haugesund.. Får håpe vi får time neste uke.. Takk for svar

Skrevet

Ikke vanlig med sondemåling av pH lenger. Man prøver tre runder med refluks-medisin før man eventuelt utfører en pH-måling, det er ihvertfall beskjeden vi har fått av barnelegen på sykehuset nå :)

Anonym poster: f8998c3ed6731daa9194f25ee698cfc0

ka sjukehus er de dere har vert på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...