Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt det?Hva hadde du for symptomer?

Jeg har i det siste hatt litt hodepine og problemer med å fokusere..Jeg kan stå 1,5 fra speilet å slite med å se meg selv helt klar..

I kveld har jeg hatt litt trykk nederst i magen..Akkurat som vonde mageknip egentlig..Kan dette være svangerskapsforgiftning?

Er det farlig?Kan det være farlig?

Kanskje jeg skal snakke med legen i morra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt på vei er du da? Jeg har hatt svangerskapsforgiftning, og hadde da ekstrem hodepine som ikke gikk bort uansett hva jeg tok. Ble innlagt på sykehuset pga hodepinen flere ganger i løpet av svangerskapet. Hadde også sterke smerter rett under ribbein på høyre side. Og jeg la på meg mye på under en uke, kanskje 8-10 kg bare i ekstra vann i kroppen. Det var ganske tydelig at noe var galt, men jeg hadde følt meg dårlig i flere måneder før jeg utviklet de typiske symptomene på svangerskapsforgiftning. Var i uke 39 da jeg ble skikkelig syk.

Har for øvrig problemer med å fokusere, og synet mitt er blitt vesentlig dårligere i svangerskapet denne gangen. Jeg har ikke sjanse å se uten briller, selv om jeg har klart meg greit uten helt til jeg var et par måneder på vei. Tror det er hormonelt.

Ang. svangerskapsforgiftning: Jeg sier til alle at om de føler at noe kan være galt, er det bedre å ta en tur ekstra til legen enn å gå en gang for lite. Fra første gang jeg fikk påvist høyt blodtrykk til jeg fikk eklampsikramper, tok det kun noen få dager, så det kan utvikle seg raskt.

Skrevet

Hei!

Jeg er 34+5 idag..Det jeg har tenkt over er at jeg har fått hodepine..Den begynte i helga sammen med høy puls og trykk i magen..Hodepinen er mild..men jeg kan fint gå med hodepine uten å ta noe..Og nå prøver jeg å holde meg unna smertestillende og da..Har også forøvrig egentlig aldri funket heller..

Jeg har ikke veid meg..Men jeg la merker til i går at jeg hadde forferdelig mye i beina og tærne..og jeg har det ennå..Er vondt i gå på beina.. :/

Det med synet har jeg også.. :/ Jeg ser dårlig og må blunke flere ganger..jeg ser meg ikke selv helt når jeg står 1-1,5 m fra speilet..

Jeg fikk meg heldighvis time senere idag :) så de får sjekket meg :) De vil nok se en forskjell..Jeg har hatt stabilt blodtrykk hele veien..Jeg har jo merket at jeg har hatt forhøyet puls flere ganger..

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...