Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har en gutt på 2,5 år som går i barnehage. Er også hjemme i permisjon med en på 8 mnd. Har helt siden permisjonen latt storebror få være hjemme når jeg synes han virker sliten og trøtt, eller når han absolutt ikke vil i barnehagen. Han er en kosegutt som trives best hjemme med meg og lillebror. Er som oftest når pappaen er i nordsjøen at guttungen vil være hjemme litt, han kan virke litt lei seg og litt skuffet over at faren er borte. Synes så synd på han da at jeg har han hjemme noen dager alt ettersom hvordan humøret og formen hans virker. Det skjer ikke så veldig ofte, kanskje et par ganger i måneden, men da gjerne flere dager om gangen. Jeg ringer alltid og gir beskjed om at han ikke kommer og det virker som det er helt greit. De har ikke sagt noe. Men tror dere det er litt irriterende for de ansatte at jeg lar han være borte flere dager i strekk uten grunn? Er det negativt for sønnen min på noe vis? Som sagt så skjer det bare et par ganger i måneden, så han kan ikke "falle ut" av gjengen pga det, tror jeg... Hva mener dere? Anonym poster: 25591ac1a5c2a49e83edade7554d11f9
BabyGant Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Hei. Jeg er pedagogisk leder i barnehage og jobber 4 dager i uka. Har selv en sønn på 2,5 år som pleier å ha fri sammen med meg den dagen. Vi koser oss masse da, nyter tiden sammen med han. Så kos deg med sønnen din du, de er bare små en gang. Vi som jobber i barnehage reagerer ikke på at barn har fri bare for å være hjemme med mor, vi syntes der er koselig for mor og barn. Ha en fin kveld : )
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Dersom barnehagen mener det er et problem og at han faller utenfor så burde de si ifra. Men om de gjør det er en annen ting. På et såpass lite barn trenger det nødvendigvis ikke være sånn at han faller utenfor. Men det kan være at han ikke helt får de rutinene han er vandt med og at det kan bli en oppstykket hverdag og kanskje vanskelig for han å gå i barnehagen, uten at det sosiale er påvirket. Det er du som er spesialist på ditt barn og ser han behov, men om du er usikker på hvordan det påvirker hans hverdag i barnehagen ville jeg spurt ped.leder, her er det ingen fasit. Anonym poster: 0df0bb1cbb75979a0cbcc70ee1af35e1
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Jeg har en gutt på 2,5 år som går i barnehage. Er også hjemme i permisjon med en på 8 mnd. Har helt siden permisjonen latt storebror få være hjemme når jeg synes han virker sliten og trøtt, eller når han absolutt ikke vil i barnehagen. Han er en kosegutt som trives best hjemme med meg og lillebror. Er som oftest når pappaen er i nordsjøen at guttungen vil være hjemme litt, han kan virke litt lei seg og litt skuffet over at faren er borte. Synes så synd på han da at jeg har han hjemme noen dager alt ettersom hvordan humøret og formen hans virker. Det skjer ikke så veldig ofte, kanskje et par ganger i måneden, men da gjerne flere dager om gangen. Jeg ringer alltid og gir beskjed om at han ikke kommer og det virker som det er helt greit. De har ikke sagt noe. Men tror dere det er litt irriterende for de ansatte at jeg lar han være borte flere dager i strekk uten grunn? Er det negativt for sønnen min på noe vis? Som sagt så skjer det bare et par ganger i måneden, så han kan ikke "falle ut" av gjengen pga det, tror jeg... Hva mener dere? Anonym poster: 25591ac1a5c2a49e83edade7554d11f9 Jeg er utdannet førskolelærer (jobber ikke som det), og har barna mine hjemme så fort muligheten byr seg. Jeg veier det som de går glipp av i barnehagen opp mot hva de går glipp av hvis vi ikke hadde fått den tiden sammen. Men selvfølgelig er dette individuelt som alt annet. Hvis personalet registerer at det er negativt for barnet ditt på noen måte, så bør man jo revurdere. Men det er jo bare å spørre dem. Anonym poster: af0b0fe3b176a8d9e5550bd9da9497ad
Plutselig_gravid Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Det der er veldig individuelt! For noen barn går det helt strålende, mens med andre barn funker det heller dårlig. Skjer det sistnevnte så gir vi beskjed om det, så er det opp til foreldrene å fortsatt gjøre som de gjør eller høre på oss
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 De har aldri sagt noe negativt til det nei, sier bare "takk for at du ga beskjed, kos dere" osv.. Virker jo som alt går bra, men får høre med de ansatte i morgen for å være på den sikre siden. Takk for svar HI Anonym poster: 25591ac1a5c2a49e83edade7554d11f9
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Nei, herlighet. Barn faller ikke utenfor eller får problemer med rutiner, som noen her over skriver, av å være borte fra barnehagen 3 dager i måneden! Slapp av og kos dere hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå