Gå til innhold

Sjef over bystyret?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvem er sjefen vêr bystyret? Når bystyret blåser pengene på " ettermælet" og gratis lunsj som resulterer i kutt på skoler som er direkte brudd i opplæringsloven.

Hvem kan nekte bystyret å pålegge for harde kutt?

Jeg vet jeg kan klage skolen inn til fylkesmannen, men er da redd for at kuttene vil ramme mer alvorlige ting enn leksehjelp og frukt.

Er fylkesmannen sjef over bystyret? Eller må jeg sende brev helt inn til hovedstaden for å klage?

Endret av ellen-propellen
Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Vil ikke hovedstaden bli samme resultat som fylkesmannen? Hva med media - vår alles kjære hore?

Gjest amandine
Skrevet

Her hvor vi bor har vi iallefall en meeget hissig fylksmann som til stadighet lager bruduljer og refser bystyret. Vet ikke om det akkurat funker, men...

Skrevet

Nå synes jeg vanlig folkeskikk er å alltid klage til den det gjelder først, før man begynner å gå over noens hoder... politikk eller ei. Men ja, fylkesmannen er rette klageinstans på de fleste områder.

Kanskje Namdalseid kommune gjør det litt klarere?

http://www.namdalseid.kommune.no/index.php?cat=132664

Skrevet

Problemet her er at bystyret har vedtatt mer sparing for alle skolene. De har dekning for dette i budsjettet, men skolene har ikke mer å kutte. Så nå ryker leksehjelp, vikarer,skolefrukt, mindre bading, mindre fysak osv.

Det ble innført eiendomsskatt for 3 år siden med millioner i overskudd. Dette ble da brukt for å bygge nye fine ting med nye millionunderskudd som nå skal dekkes inn.

Det er litt vanskelig å klage til kommunen siden dette ikke gjelder enkelvedtak syns jeg. Men det er tydelig at gjengen folkevalgte høyregubber må passes på!

Skrevet (endret)

Problemet her er at bystyret har vedtatt mer sparing for alle skolene. De har dekning for dette i budsjettet, men skolene har ikke mer å kutte. Så nå ryker leksehjelp, vikarer,skolefrukt, mindre bading, mindre fysak osv.

Det ble innført eiendomsskatt for 3 år siden med millioner i overskudd. Dette ble da brukt for å bygge nye fine ting med nye millionunderskudd som nå skal dekkes inn.

Det er litt vanskelig å klage til kommunen siden dette ikke gjelder enkelvedtak syns jeg. Men det er tydelig at gjengen folkevalgte høyregubber må passes på!

Du må nok bare starte EPP (Ellen-Propellen-Partiet) og bli med på leken!

Endret av bIomstre
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å leke denne leken.

Skam skam på mine medbygdinger som gikk rett i fagre ord fella fra gamle høyregubber.

Spare/kutte og legge ned slim at vi kan bygge nye vakre (???) bygg med budsjettsprekk.

Hva blir bedre med det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...