Gå til innhold

Griser deres 6 åringer når dem spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kjenner jeg at jeg blir litt sint på deg, HI.

Jeg tenker at som voksne har vi et kollektivt ansvar for barna rundt oss. Alle barn er på en måte alles barn. Enten vi er foreldre, bonusforeldre, pedagoger,naboer eller samfunnsborgere forøvrig.

Ser vi et barn som trenger hjelp, enten det er med å spise på en skikkelig måte, knyte en skolisse eller finne mammaen sin på et kjøpesenter er vi som menmennesker og voksne moralsk forpliktet til å bistå.

Vi skal være trygge voksenpersoner for dem og ikke gjøre narr av dem.

Så lenge barnet befinner seg under samme tak som deg, og vi kan være ganske sikre på at barnets manglende spiseferdigheter kan skape utfordringer for ham i fremtiden, holder det ikke å si "det er ikke mitt barn". Ta nå litt ansvar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverken 4 eller 5 åringen min griser sånn, eldste blir 6 år i mai.

Hender selvfølgelig at jeg må tørke 4-åringen rundt munnen eller på fingrene, er jo barn det er snakk om, men begge to spiser skive med en hånd uten å få pålegg i ansiktet eller klærne.

Jeg har jo lært de hvordan det lønner seg å spise skiva for å unngå å ha pålegg fra øre til øre. En unge begynner gjerne midt på den halve skiva og spiser til det er bare skorpe igjen, da er det syltetøy fra øre til øre, men om du forteller de at deg lønner seg å begynne på kanten og hele tiden spise så det ikke blir et "hull" innover i skiva lærer de seg ganske fort det altså...

Anonym poster: 3852707a2a4257b9615ab03db1cb0e22

Skrevet

de er meg med tråden om den unsvarlige moren.. og nei eg føler ikke avsky for stesønnen min.. :) han er en hærlig gutt :) han er med oss som sagt i den andre tråden med oss annakvar helg... vi har prøvd hele tiden og få han til å spise fint uten å grise, men virker for at når han kommer fra moren igjenn så er de glømt og grisingen er i gang..når han er med moren så er han litt her og litt der og har vel ikke noe rutiner eller regler. litt med mora, litt med besteforeldrene, litt med tante og onkel. så har vel ingen av dei like regler.. og nei mine barn er ikke perfekte for ho so lurde på de ;)

Anonym poster: e670782b37c372be2ef373b505d0f5ed

Skrevet

28# hi

Anonym poster: e670782b37c372be2ef373b505d0f5ed

Skrevet

Griser veldig lite. Kan dog forskjellen på de og dem, heldigvis.

Anonym poster: 544389dff29e0a1a37abb156c9ee2cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...