Gå til innhold

Barnebursdagstips mottas med takk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en som blir 6 år snart og jeg ønsker tips til kaker og evnt leker.

Nå er jeg ikke flink med baking så det må være noe enkelt. Vi har en liten leilighet så slik fisking etter godteposer har vi ikke mulighet for.

Å.....føler meg så dårlig og fantasiløs på dette..:(

Det blir forresten 12 unger tenker jeg.

Anonym poster: af09c561ae99f9bbe72402e75cc8d6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god erfaring med papirduk og fargestifter. Og kortlaging, eller laging av masker mens barna spiser pølser+++ og flasketuten peker på når gavene skal deles ut. Så kan alle se på gavene som blir åpnet.

Skrevet

Kjøp en pinata og fyll den med masse godteri:)

Så får barna bind for øynene, og prøve å slå ut godteriet:

Skattejakt:) fyll en boks med sjokoladegullmynter o.l., gjem den og lag et kart slik at gjengen sammen kan finne skatten;)

Hmm når det gjelder kake.. Kjøp toro langpannesjokoladekake miks og lag en enkel fotballbane kake av den??

Gjest overlord
Skrevet

Gjem alle godtposene i ei skattekiste og lag skattekart. Dette kan med fordel gjøres ute om det er mulig.

Eller bruk en tavle og så begynner du å tegne. Den som først gjetter får godtepose. Fortsett til alle har gjettet og fått.

Min erfaring er at det er vanskelig å få til arrangerte leker i den alderen. De leke"fritt" og koser seg med minimalt opplegg.

Lag gele og kjøp lange gummiormer som stikker ut av geleen. Kall retten "omrebol". Sammen med en langpannesjokoladekake (http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?27) med masse nonstop og seigemenn har du det du trenger.

Til mat kan du kjøpe ferdige grove tortillas eller pitabrød og lage porsjonspizza. Enkelt og god.

Skrevet

Ja, Toro ferdigkaker er jo enkelt:)

Tenkte på slike fruktspyd, men hvilken fruk kan jeg skjære opp på forhånd uten den blir missfarget?

hi

Skrevet

Har dere døråpni g til kjøkkenet? I såfall lag pølser el. Legg "bonger" med bilde av varene på ungene sin plass og la de handle hos bursdagsbarnet. Både kake og "hovedrett". Funker best med 10-12 barn, flere blir kaos.

Min mor lot oss alltid leke non stop leken... Tegnet en klovn, sendte et barn ut av rommet, mens de andre ungene valgte en non stop. Når barnet kom tilbake fikk det plukke og spise non stop fra klovnen til han tok den utvalgte, da hyyylte alle non stop og så var det nestemann sin tur. Non stoppen ligger man på klovnens nese, hatt knapper osv..

Anonym poster: cda1276bff9739332960edaa56ff668e

Skrevet

gutt el jente?

er det gutt: kan du lage sjokoladekake i langpanne,skjær så av hjørner på kaka slik at den blir oval formet.

smør på sjokoladeglasur.

lag marsmelowfoundant(google opp oppskrift),ta en liten bit og farg sort,ta en større bit og farg gul,kjevl ut den gule og legg den over kaka(slik at hele kaka blir dekket)

kjevl ut den sorte,finn ett bilde(logo) av batmann klipp ut det som er gult,det sorte som er igjen legger du oppå den sorte foundanten,og skjærer ut,og legger den oppå det gule lokket,lim den fast med vann.

enkel og flott kake til junior.

jente:

sjokoladekake i rund form,smør på sjokoladeglasur

lag foundant og kjevl den ut,og dekk kaka.

bruk feks nonstopp som øyne og nese og lakris lisser som værhår,bruk gele penn og lag konturer av ansikt og sløyfe,og du har hello kitty(el lag sløyfe av foundant)

Anonym poster: 902303ccdd08acca0f479297c894af2a

Skrevet

Gutt:) Tja, jeg får prøve å teste mine kunstneriske ferdigheter, haha:) Er det noen bilder noe plass på nettet jeg kan se på?

hi

Skrevet

Gjør det enkelt! Papirduk, pappkrus og papptallerkner med et motiv som bursdagsbarnet liker. Pølser er fremdeles gangbart og en helt enkel langpannekake med seigmenn og nonstop. Barna bryr seg ikke om fancy kaker likevel.

Anonym poster: 0ca9837dc2b4687542e894dd243be85d

Skrevet

Her har dentradisjoneller langpannekaka aldri slått an.

Det har derimot gele, cake pops eller sjokoladepudding :)

Bjørnen sover, bro-br-brille eller stolleken er fine leker :)

Anonym poster: 2a727123f1ac0a86bfb895eba48d8cb3

Skrevet

Fotballbanekake er jo veldig enkelt. Bare farg kokosen grønn og strø over kaka som gress, melis til linjer, fotballspillere og mål får du kjøpt på jernia. Seigmenn kan også brukes som spillere.

Ballongleken er alltid en slager, eventuelt danselek eller stolleken. Sette halen på grisen, eller morsommere variant som f.eks printe ut stort bilde av f.eks deg, pappaen eller bursdasgutten og sette barten på "per" enkel moro for unga.

Pinjata er veldig morsomt, men fyll på med 12 av hver ting du har oppi, så blir det likt. Noen grabber til seg alt de kan, mens andre er litt tilbakeholdne og får dermed ikke tak i så mye.

Alle barna har sin pakke i fanget og den flasken peker på skal gi gaven, det er en veldig oversiktlig måte å gjøre gaveåpningen på.

Jeg er veldig tilhenger av tid til Friele også, bursdagen går jo så fort. Ha heller noen leker i bakhånd hvis det blir kaos og trenger organisering.

Min erfaring med kaker er at det ikke blir spist så veldig mye, det holder med en kake og eventuelt gele i tillegg.

Anonym poster: 08caf5ef470b750fd440e0382fa49b1d

Skrevet

Frilek og ikke Friele ;)

Anonym poster: 08caf5ef470b750fd440e0382fa49b1d

Skrevet

Har du ei døråpning, så heng et teppe foran med ei glipe øverst til å fiske godteposene fra.

Lag gele med to farger: først orange som du lar stivne. Så legger du godterikrokodiller oppi og heller over grønn, godt avkjølt gele. Bør lages i en gjennomsiktig bolle.

Skrevet

Når vi feirer barnebursdag så foretrekker vi og har hatt god erfaring med å servere alt i porsjonstørrelse. Muffins, gele i kopper, boller - slike ting barna kan forsyne seg selv med og slippe mas med nye tallerkener fordi noen barn vil ikke ha kakesmuler under geleen og andre vil ikke ha kakestykket sitt oppå vaniljesausrestene. gafler, skjeer....

Jeg lager masse muffins, lyse og mørke, med og uten glasur, farget glasur og hvit glasur. Bruker sjokolademynter/hjerter som pynt. Jeg lager gele i plastkopper, gjerne to farger, og jeg lager små boller. Store boller blir bare halvspist og man finner bollerester overalt etterpå.

Jeg setter også navnlapp på koppene deres slik at de alltid kan finne koppen sin. Kjedelig med kopper som settes overalt og unger som aldri finner igjen koppen sin. Synes også det er greit å kjøpe kopper med lokk. Mindre gris når de velter.

Av leker så er det som regel morsomt med stolleken (om man har plass) ballongkrig (ballong rundt foten, om å gjøre å tråkke i stykker andres ballonger. Vinneren er den som har sin ballong intakt) Sette halen på grisen/eselet. Flasketuten peker på under gaveåpning og fisking av godtposer. Om noen er glad i å tegne så er det alltid morsomt å bruke hvit papirduk og legge ut farger/tusjer og la dem tegne på duken. Fisking kan fikses selv om plassen er liten. Som noen nevnte så er det mulig å dekke til en døråpning. Man kan også fiske ut av vinduet. Godteposen kan også sløyfes helt.

Ha barnemusikk i bakgrunnen og la dem leke fritt. Rydd vekk leker barnet/du ikke vil andre skal rote med. Lego f.eks. Dyre ting som kan ødelegges. Alt av spillkonsoller f.eks.... rydd det bort om det befinner seg på barnerommet!

Lykke til! Og husk at de fleste barnebursdager blir vellykka om de arrangeres på barnas premisser. Hør på hva barna vil i stedet for å presse på med leker og andre ting de ikke liker.

Og ikke server neslesuppe og hyllebærsaft med mindre det er noe barnet selv har bedt om.

Anonym poster: 6f66d8949d6cdc8cdff47f21121cc13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...