Gå til innhold

Flere som bor trangt? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe hus/leilighet nå. Men vi har ikke allverdens og kan ikke flytte så langt. Dette pga av at vi trenger hjelp av familien, da vi begge jobber turnus. Målet er å komme ut av turnus, men det kan ta lang tid før det skjer.

Anyway, ser at med den summen vi har så blir det fort kun 2 soverom. Det vil si at ungene på 1 og 3,5 år må dele soverom endel år fremover. Hvordan har det gått for dere hvor barna deler soverom? Hvor lenge kan de det?

Anonym poster: 708dd93e9533db311537d41af6b8da2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan si mine erfaringer i å dele soverom. Det gjorde jeg da jeg var liten, og helt til jeg var 14.

Det var både forferdelig, og koselig, på samme tid. Vi kranglet mye, var uenige om tingene og plassen. Men så hadde vi også finere øyeblikk, hvor vi lekte sammen, pratet til langt på natt (ja, selv da vi var ganske små!), og var nok kanskje litt for flinke til å holde hverandre våkne... Men det var koselig.

Jeg ønsket meg desperat eget soverom fra jeg var 5 år gammel da, og syntes det var kjempesårt å ikke ha eget rom. Det hadde nesten alle vennene mine, og jeg følte meg litt utenom. Særlig med tanke på besøk, det ble bare mer og mer stress og mas etterhvert som vi vokste til. Det ble så galt at vi måtte sette regler på det etterhvert, vi kunne ha besøk annenhver dag, og i partallsuker fikk jeg ha besøk fire dager, og i oddetallsuker fikk jeg ha besøk 3 av dagene.

Det funket, men jeg vil aldri at mine barn skal måtte dele rom. Vil de sove sammen, skal de absolutt få lov til det, men jeg synes et eget rom er kjempeviktig.

Anonym poster: 563ce735349b9206366277952970e5b0

Skrevet

Jeg delte rom med søsteren min til jeg var 12 og hun var 13.

Jeg likte veldig godt at vi delte rom og var veldig lei meg når søsteren min ville ha eget rom.

Så jeg synes ikke eget rom er veldig viktig.

Anonym poster: 97f58a853113fe00a6b678bf10c84a90

Skrevet

Det går vel fint vel? Vi har bare to soverom også, så her blir det deling på barna.

Skrevet

Takk for svar. Føler meg nesten slem som må velge kun felles soverom, men ellers blir vi å bo oss ihjel. Vil at de skal få sitt eget med alt som hører med.......men blir nok i neste omgang. Vi er godt voksne men er i etableringsfasen sent i livet

Anonym poster: 708dd93e9533db311537d41af6b8da2d

Skrevet

Slem? Tror neppe barna dine på 1 og 3,5år vil tenke det. Kanskje det er godt for dem å ikke sove alene? De er jo små.

Skrevet

Du må ikke føle deg slem! De fleste barn elsker jo å være sammen med andre barn.

Nei, her er det vel heller et press andre voksne skaper.

Skrevet

Vi bor i stort hus, men barna deler allikevel rom. Ser ikke ut som de lider noen nød! De er såpass tett i alder så de leker sammen når eldstemann har besøk. De er snart 3 og 4 1/2 år

Jeg vokste opp i stort hus med mange søsken. Vi kunne ha egne rom, men delte mye allikevel. Ble litt rullering. Syns det var fint:)

Skrevet

Har også stort hus, men barna deler likevel rom. De er 3,5 år og 6 år. Går helt fint. De er vant til det og føler sg trygge sammen.

Anonym poster: 2a80267e027c3b177ce98faf29374cf3

Skrevet

Jeg delte rom med søsteren min til jeg var 12 og hun var 13.

Jeg likte veldig godt at vi delte rom og var veldig lei meg når søsteren min ville ha eget rom.

Så jeg synes ikke eget rom er veldig viktig.

Jeg delte også rom med søsteren min, og ble lei meg når hun "flyttet".

Barna her deler rom, får hver sitt på sikt.

Anonym poster: 500ce3278e20b3805e224ebd1e65072b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...