Gå til innhold

Lus i bhg!!

Anbefalte innlegg

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Så nå kjemmes gutten jevlig selv om han knapt har hår.

Finner ikke lus på gutten finner ikke lus på meg.

Ja jeg sjekker meg selv også. Har guttungen lus har mor og lus.

Finner ikke noe, men jeg klør og jeg klør.

Hva er det med lus og sykologisk kløe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir kvalm når jeg hører om omgangssyke og klør når jeg hører om lus. Gode forestillingsevner i hvert fall!

Andreklassingens skole har sendt mailer om lus gjentatte ganger dette året, lurer på om jeg begynner å bli habituert, for det klør mindre hvor hver gang. Aldri så galt...

Gjest sug lut
Skrevet

Vi har hatt lus. Både ungen, som ikke lot seg merke med det, og jeg, som definitivt merka det. Tro meg, det klør mer enn du klarer å innbille deg på en ekstra paranoid dag. Det går også an å se dem mye tydeligere enn du tror - uttrykket "kjenne lusa på gangen" blir voldsomt tydelig når du børster håret over en hvit vask og det faller ut en liten sak som deretter - i motsetning til flass og bøss - begynner å gå seg en tur. Da faller plutselig bitene på plass - og du skjønner at du ikke er allergisk mot sjampoen din likevel, du har faktisk lus. Et absolutt lavpunkt i min karriere som menneske.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Skal sjekke naboen i kveld. Hun er også paranoid. Lurer på hva mannen vil si hvis jeg snauer meg.

Skrevet

Jeg klødde også hver gang noen sa lus, og første gangen det gikk lus i barnehagen.

Etter det har vi brukt lusekam etter hver hårvask og det funker :-D

Gjest amandine
Skrevet

Og på apoteket får du kjøpt middel som avskrekker lusen, type myggspray for lus, merket er linicin. Om du har vært uheldig og faktisk har fått lus i hus finnes også linicin liniment til behandling. Den lukter ikke og skal bare sitte i i et kvarter eller noe sånt, så det er fort og greit å bli kvitt.

Skrevet

Jeg klør bare av overskriften :) Men nå e det ikke alle som får lus selv om det går i bhg, min eldste har kommet gjennom 3 sesonger med lus uten en eneste en, men som Amandine sa så kjøp linicin det er bra mot lus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...