Gå til innhold

Ei jeg jobber sammen med.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

....er 26 år og fast bestemt på å ALDRI få barn. Det er det verste som kunne ha hendt henne.

 

All respekt for det, men nå er det sånn at typen hennes gjerne vil ha, men hun kan ikke tenke seg. Hun sier hun ikke klarer det psykisk, for hun orker ikke tanken på å ha ansvar for andre enn seg selv.

 

Vi diskuterte det å gifte seg, og det skal hun heller aldri gjøre. Nettopp fordi psyken hennes ikke vil tåle det, som hun sier. Hun er pr idag samboer, og de har mye gjeld sammen. MEn å gifte seg, nei det er jo helt horribelt.

 

Jeg sa jeg kjente ei som gjerne ønsket å gifte seg. Og at hun og typen hadde to barn sammen, men at mannen ikke ville. Akkurat det skjønte ikke jeg helt, hva som var bøygen med å gifte seg da. Det å ha barn sammen er jo et større ansvar enn det å gifte seg. Man bor jo sammen, og har familie. Forskjellen er kun et papir. Jeg sa jeg syns det var rart at han var så tilbakeholden når det betød så mye for denne dama.

 

Nei, hun var helt enig med han. Ekteskap var jo som et fengsel. "jammen", sa jeg "de har jo barn sammen. Forpliktelsene er jo de samme, bare større når de har unger".

Nei, det var det ikke. Hvis hun måtte velge av to onder, så måtte det være å få barn. For ekteskap var kvelende!

 

Ble bare sittende og undre meg over hvor forskjellig folk tenker om forpliktelser og ansvar.

 

 

 

Anonym poster: c9d14ec265fd765286cbc776fd449a76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plutselig endrer det seg, sett det med flere.

 

Anonym poster: 00c242e492262244d8625a9a17718f17

Skrevet

Plutselig endrer det seg, sett det med flere.

 

Anonym poster: 00c242e492262244d8625a9a17718f17

 

At de plutselig sitter der med barn og er gifte, mener du?

 

Hun her er såpass gammel også, så det å må jo være litt flaut å måtte svelge sånne store kameler.

 

HI

 

Anonym poster: c9d14ec265fd765286cbc776fd449a76

Skrevet

Du mener 26 år er gammelt? Hehe, da er jeg eldgammel! Kjenner noen som 26 åring aaaaldri skulle ha barn osv osv men endrer mening senere.

 

Anonym poster: 00c242e492262244d8625a9a17718f17

Skrevet

Syns man fremdeles er ung om man er 26 jeg. Noen ombestemmer seg, noen gjør det ikke. Uansett er det ikke noe du bør henge deg opp i.

 

Anonym poster: 891ea21ad90ebe57324b9acc73f68ca0

Skrevet

Haha, ja som 26 åring er man supergammel :D

Hun høres ut som meg, jeg var helt sikker på at jeg aldri skulle ga barn, og i hvertfall ikke gifte meg.

Og det var jeg heelt sikker på til jeg var godt over 30.

 

Og nå sitter jeg her da i en alder av 36, godt gift, og med en begynnende kul på magen :P

 

Det var faktisk heller ikke det minste flaut å ombestemme seg. Og detn eneste grunnen til at jeg ombestemte meg var at jeg fant en veldig bra man som dette var viktig for.

 

Jeg syns jo mest det virker som du HI er en smule trangsynt jeg da...

Skrevet

Ja, skjønner ikke helt den der jeg heller. Når man bor sammen og har barn sammen, men ikke kan gifte seg fordi det da blir mer forpliktelser?? Er det ikke en forpliktelse å få barn da lissm??

 

Anonym poster: eaecfecf785f206cdb4dd7440ce94153

Skrevet

Du mener 26 år er gammelt? Hehe, da er jeg eldgammel! Kjenner noen som 26 åring aaaaldri skulle ha barn osv osv men endrer mening senere.

 

Anonym poster: 00c242e492262244d8625a9a17718f17

 

26 er faktisk ikke så veldig ungt heller, med tanke på at hun er så veldig motstander av ekteskap og barn.

 

 

 

Anonym poster: c9d14ec265fd765286cbc776fd449a76

Skrevet

Haha, ja som 26 åring er man supergammel biggrin.png

Hun høres ut som meg, jeg var helt sikker på at jeg aldri skulle ga barn, og i hvertfall ikke gifte meg.

Og det var jeg heelt sikker på til jeg var godt over 30.

 

Og nå sitter jeg her da i en alder av 36, godt gift, og med en begynnende kul på magen tongue.png

 

Det var faktisk heller ikke det minste flaut å ombestemme seg. Og detn eneste grunnen til at jeg ombestemte meg var at jeg fant en veldig bra man som dette var viktig for.

 

Jeg syns jo mest det virker som du HI er en smule trangsynt jeg da...

 

Trangsynt? Vel, folk må jo selvsagt gjøre akkurat som de vil. Men jeg skjønner liksom ikke tanken. At alt er så kvelende. Spesielt det å gifte seg. Forpliktelse overfor et annet voksent menneske er no-no i ekteskapsform. Men å være samboer er noe heeelt annet. Selv om forskjellen er et stykke papir.....

 

 

HI

 

Anonym poster: c9d14ec265fd765286cbc776fd449a76

Skrevet

Tror du ikke hun kommer til å se det litt anderledes når venninnene etterhvert får barn. De fleste kommer jo "videre", hvis man kan si det sånn. Og det kan godt hende hun da vil føle seg litt utafor?

 

Jeg vet ikke, folk er jo ulike. Men dersom hun er veldig bestemt i en alder av 26, så vil jeg jo tro at hun er ganske bestemt på dette tross alt. Selv om hun har mange år og ombestemme seg på ;-)

Skrevet

Høres ut som innstillingen jeg hadde når jeg var 17-18 år og ikke hadde funnet en jeg ville dele livet mitt med, bare useriøse drittforhold som allerede var et fengsel :P Vel, jeg er nå 21, gravid og har mer enn gjerne lyst til å gifte meg når kroppen min blir seg selv igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...