Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Alt han ser er problemer og mangler helt evnen til å tenke "dette løser vi". Selv små problemer blir gjort store og problemer som egentlig er enkle å løse blir diskutert og hauset opp til digre problemer. Pt har han ødelagt noe jeg har gledet meg til lenge fordi han ville diskutere i lengde hvordan vi skulle løse noe som kanskje ville bli et problem.... Kranglet i telefon over dette og det tok meg like lang tid å løse det potensielle problem som han brukte på å diskutere problemet før jeg slengte på røret. Hvordan kan jeg få han til å innse at alle problemer har en løsning og ikke først og fremmest fokusere på problemene, men hvordan de skal løses? Anonym poster: 8f22f2d5b344e2925881a26e7ded9b58
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Har en i familien som er sånn, har ingen råd annet enn parterapi/kommunikasjonskurs. Du har min fulle forståelse. Skjønner at det er slitsomt. Anonym poster: da42f9cd2d803aef66d7430b07e9d494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå