Gå til innhold

Dagens sløsing med offentlige midler!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Fy fader du er slem. Du ser vel at dette er et tragisk tilfelle, uansett hvor han bor. Si meg kjenner du Rana kommune? vet du hvordan det ser ut der? unntagen Mo i Rana, selve byen, er det en enorm kommune som er ganske grisgrendt. Det er helt vanlig å bo utenfor allfarvei.

Skrevet

Fy fader du er slem. Du ser vel at dette er et tragisk tilfelle, uansett hvor han bor. Si meg kjenner du Rana kommune? vet du hvordan det ser ut der? unntagen Mo i Rana, selve byen, er det en enorm kommune som er ganske grisgrendt. Det er helt vanlig å bo utenfor allfarvei.

Hvorfor er jeg slem? Å bo i en leilighet eller et vanlig hus må da være mer enn godt nok? Skal man få velge hva slags bolig man tilbys? "Nei takk, jeg vil heller ha villa på Bygdøy"...

Anonym poster: 527781cadc77a85b72fbecf38f8dc61e

Gjest Antarctica
Skrevet

Slem fordi dette er en psykiatrisk pasient siom har bodd i et midlertidig hus alt for lenge.

Småbruk i Nord-Norge er de billigste hus man kan få, sånn ellers. Stikk fingern i jorda!

Skrevet

Slem fordi dette er en psykiatrisk pasient siom har bodd i et midlertidig hus alt for lenge.

Småbruk i Nord-Norge er de billigste hus man kan få, sånn ellers. Stikk fingern i jorda!

Sier ikke at ikke kommunen kunne ordnet dette fortere, men det kan da ikke bli sånn at de som får bolig av det offentlige skal kunne diktere hvor de skal bo og med hvilken standard? Det blir jo helt høl i huet.

Gjest Antarctica
Skrevet

... igjen, småbruk i Rana er ikke luksus, og det er dyrere å ha leilighet fordi Mo er et pressområde.

Skrevet

Syns synd på ham, som har blitt plassert på en campingplass, og at sosialen betaler campingplassen til å passe på ham! Er drøyt når de ikke vil hjelpe ham og at man må gå til media for å få hjelp. Har selv gjort det da NAV jukset med fødselspapirene mine (de skrev navnet mitt på fødselspapirene til lillesøstra mi) og sa at dermed var jeg under 18 år og ville ikke få hjelp.

Gi nå mannen noe skikkelig plass å bo! Småbruk eller ei. Ett hjem er mye bedre enn en campinghytte hvor campingen får betalt over 46.000 for å passe på ham i MND!!

Skrevet

Sier ikke at ikke kommunen kunne ordnet dette fortere, men det kan da ikke bli sånn at de som får bolig av det offentlige skal kunne diktere hvor de skal bo og med hvilken standard? Det blir jo helt høl i huet.

Selfølgelig skal syke mennesker få være med å bestemme hvor de skal bo.

Det er jo deres liv! At de ikke skal få velge en villa på flere mill. er en ting, men at de skal samles i kommunale leiligheter som gettoer er ikke greit!

Anonym poster: 94f8f39e9c062ffc046200b72b732d72

Skrevet

... igjen, småbruk i Rana er ikke luksus, og det er dyrere å ha leilighet fordi Mo er et pressområde.

Det kan vel være andre ting enn penger som gjør at kommunen ikke går med på det, f.eks at det er mye mer å vedlikeholde på et småbruk enn i en leilighet og at han ikke er frisk nok til å kunne klare det.

Poenget mitt er uansett at det ikke kan være sånn at man bare kan sette alternativene som tilbys til side fordi man ikke vil og så skal det offentlige betale i bøtter og spann for det.

Skrevet

Selfølgelig skal syke mennesker få være med å bestemme hvor de skal bo.

Det er jo deres liv! At de ikke skal få velge en villa på flere mill. er en ting, men at de skal samles i kommunale leiligheter som gettoer er ikke greit!

Anonym poster: 94f8f39e9c062ffc046200b72b732d72

Er enig i det, men hvordan vet du at det er det som er alternativet?

Skrevet

Det kan vel være andre ting enn penger som gjør at kommunen ikke går med på det, f.eks at det er mye mer å vedlikeholde på et småbruk enn i en leilighet og at han ikke er frisk nok til å kunne klare det.

Poenget mitt er uansett at det ikke kan være sånn at man bare kan sette alternativene som tilbys til side fordi man ikke vil og så skal det offentlige betale i bøtter og spann for det.

Jeg har hatt ansvaret for mange syke folk (på mange måter) og hjulpet dem med det de trenger for å vedlikeholde en tomt som ett småbruk er. Og de har følt de har gjort noe fornuftig med livet, enn å sittet inne og stirret på en tv-skjerm. Er da ikke vanskelig å stikke innom en gang i blant og se om han tar seg av det han har fått ansvar for. Folk i den situasjonen som han er i er veldig arbeidsvillige, tro det eller ei. Men de vil faktisk gjøre noe i forskjell til mange andre her til lands.

Skrevet

Denne karen har så langt vært heldig som har kunnet bo der han bor. Skal han ha småbruk, må han vel kjøpe det selv, og dermed få lån i en bank. Det kan han jo, ettersom han er ufør og har fast inntekt. Men han må jo ha stor nok inntekt til å kunne betjene lånet. Han kunne vel fått startlån om han søkte på det, vel og merke om han ikke har innkassosaker og betalingsanmerkninger.

Dette er en mann med psykiske lidelser som trenger oppfølging. Kommunen hadde nok hatt store utgifter på han uansett når det gjelder det.

Likevel er det overforbruk av kommunale midler å bruke så mye som 46 000 kr i mnd for at mannen skal leie ei campinghytte!

Gjest Antarctica
Skrevet

Mannen er sjuk/rekonvalesent, og HI snakker om ham som om han var en snylter som prøver å manipulere systemet. men artikkelen viser jo at det de tilbyr han er BÅDE dyrt og dårlig. Det er et uklokt valg av kommunen. Folk blir ikke friskere av å bo i et venterom.

Skrevet

Mannen er sjuk/rekonvalesent, og HI snakker om ham som om han var en snylter som prøver å manipulere systemet. men artikkelen viser jo at det de tilbyr han er BÅDE dyrt og dårlig. Det er et uklokt valg av kommunen. Folk blir ikke friskere av å bo i et venterom.

Årsaken til at han bor på venterom, som du sier, er jo at han selv ikke vil godta løsningen de har funnet til han. Så, ja, det vil jeg si er å snylte, eller i beste fall være vrang

Skrevet

Enig! 46.000 kroner i måneden er noe som har kunnet blitt brukt mer fornuftig. Å gi ham det småbruket han ønsker seg ville kostet de mye mindre i lengden!

Jeg ble selv satt på camping da jeg i fjor sommer ble satt på gata av foreldrene mine. Og jeg ble psykisk og mentalt dårlig. Det har nå kostet staten flere 10.000-vis av kroner i terapi til meg, fordi jeg følte de bare sendte meg bort og ikke prøvde å hjelpe meg.

Gjest Antarctica
Skrevet

Årsaken til at han bor på venterom, som du sier, er jo at han selv ikke vil godta løsningen de har funnet til han. Så, ja, det vil jeg si er å snylte, eller i beste fall være vrang

Ja, men alle veit jo at det er det de psykisk syke er. De bare slår seg skikkelig vrange. Hadde de bare tatt seg sammen og slutta å vrøvle, så kunne vi legge ned den psykiatriske helsetjenesten.

Skjerp deg HI.

Skrevet

Ja, men alle veit jo at det er det de psykisk syke er. De bare slår seg skikkelig vrange. Hadde de bare tatt seg sammen og slutta å vrøvle, så kunne vi legge ned den psykiatriske helsetjenesten.

Skjerp deg HI.

Så hvorfor kan man ikke da få han til å flytte dit kommunen vil, istedet for å betale 46.000/mnd? Er ikke det sløsing med offentlige midler, så vet ikke jeg.

Og vi er uenige, ja, men det betyr ikke at jeg har rett på meningene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...