Gå til innhold

Hvilken straff tror dere min far fikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å misbruke meg seksuelt som barn?

Anonym poster: 1fc5d9870cf78df1ff5e9e26050c9a14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. :(

Han fikk nok ikke noen straff? Saken ble kanskje henlagt, som så mange slike saker..

Skrevet

Ingenting dersom det gikk over 10 år siden siste overgrep du anmeldte

Anonym poster: 93f3daa0dfba935e2ed73b8f13b93717

Skrevet

Alt for lite eller ingenting...

Skrevet

Akkurat like lang straff som min bestefar vil jeg tro -som forgrep seg i 4 år mot meg.. Ingenting.

Familien fikk til slutt vite det, men det var ikke en kjeft som anmeldte det/hjalp meg med å anmelde det.. Selv var jeg 14 og ikke ante hvordan voksenverden fungerte.

Dengang da fungerte den tydeligvis fremdeles slik at incest er noe man dysser ned og aldri snakker mer om..

Anonym poster: c7a230e24aaa5f382cc8ebdd14548942

Skrevet

Sikkert ingenting...en bot kanskje

Anonym poster: 5b6fef251acdb2f1cb6fb60c84207e5b

Skrevet

Han forgrep seg på meg fra jeg var liten (kanskje 4 år) til jeg var 13 år. Han fikk 6 usle måneder for å ha ødelagt hele barndommen min.

Jeg føler at det norske rettssystemet gjør meg til latter, hvordan kan et friskt menneske mene dette er en passende straff?!

Hi

Skrevet

Helt ufattelig at politikerne ikkje gjør noke med dette her.

Blir så forbanna når eg hører om sånt.

Er iallefall ikkje deg det er noke galt med. fy flate altså.

Skrevet

Staffene for barnemishandling er så altfor, altfor lave i Noreg. Å misbruke born seksuelt er ein så grusom ting å gjere, at det burde vere mist like lang straff som ved overlagt drap.

Sjansane for gjentaking er og mykje større.

Latterleg.

Skrevet

Håper det som diskuteres nå går gjennom, nemlig å fjerne foreldesesfristen på slike saker.

Er jo en kjent sak at slike saker ofte blir dysset ned i de fleste familier, samt at endel forsking har vist at en ofte fortrenger slike ting og at en gjerne ikke husker det skikkelig før en er godt voksen.

Anonym poster: b318dd2a0cd49d312c69cbdcd4183b6c

Skrevet

Min onkel fikk nada etter å ha forgrepet seg på meg fra jeg var 2-3 til jeg var 7-8 år..

Han hadde nerver til å anmelde meg for falsk forklaring etter anmeldelsen.

OG i tillegg fikk han 80% av familien på sin side etter å ha reket rundt til hver og en av de med kjerringa sin og fortalt løgnhistorier om meg og mine til de...(ene de var innom hadde vett nok te å ringe meg og høre om det han onkelen sa var sant..)

Anonym poster: a5d05da02c940750d796e4c161a65cfb

Gjest Antarctica
Skrevet

Huff, huff, huff. Kvalmende lesning. Så utrolig trist.

Hi, jeg vet ikke om de te ren trøst, men du ble trodd. Og seks måneder er lite, men jeg kan love deg at det er seks måneder han aldri vil glemme, for i fengslene er hans likemenn absolutt siste sort.

Skrevet

Ja, HI -du ble trodd og DET er viktig.

Du vet det kanskje ikke selv hvor viktig det er å bli trodd.

For meg så var det omtrent like ille (til tider verre) at familien/slekta mi delte seg i to grupperinger. De som trodde på meg og de som ikke trodde på meg.

Tidligere hadde det som foregikk vært en veldig, veldig ubehagelig hemmelighet, men jeg var 'bare meg' allikevel og visste at jeg ikke gjorde noe galt selv om jeg ikke klarte å stoppe det som pågikk.

Da katta var ute av sekken og det skulle vise seg at mange i familien ikke trodde på det jeg fortalte, så var jeg ikke 'bare meg' lenger.. jeg gruet meg om mulig enda mer til familiebesøk og lignende.. Jeg visste nok en gang at jeg ikke hadde gjort noe galt, men det var så grusomt vondt å være 'hun som lyver', 'hun som alltid har vært litt rar'..

Så ofte jeg har tenkt i ettertid -hadde jeg bare..! Hadde jeg bare..

Den tanken som ofte har slått meg har vært -hvorfor bet jeg ikke av ham tungen? På hvilket grunnlag hadde DA noen kunne beskyldt meg for å lyve om jeg kom med halve bestefars tunge mellom tennene? På hvilket grunnlag skal en bestefars tunge inn i et barns munn? Det skal ikke under noen omstendighet skje.

..så for meg har den mentale kampen etterpå mer handlet om at jeg ikke ble trodd.. Mine tanker om hva jeg kunne ha gjort annerledes har som regel ikke handlet om hva jeg kunne ha gjort for å STOPPE det, men hva jeg kunne ha gjort for å bli TRODD på av de andre..

Beklager alle ordene.. det ene tok det andre. Kortversjonen; vær glad du ble trodd, HI! Å ikke bli trodd etter en så traumatisk barndom kan være omtrent like ødeleggende som overgrepet i seg selv..

Skrevet

Ja, #13 er også #5.

Skrevet

Ja, HI -du ble trodd og DET er viktig.

Du vet det kanskje ikke selv hvor viktig det er å bli trodd.

For meg så var det omtrent like ille (til tider verre) at familien/slekta mi delte seg i to grupperinger. De som trodde på meg og de som ikke trodde på meg.

Tidligere hadde det som foregikk vært en veldig, veldig ubehagelig hemmelighet, men jeg var 'bare meg' allikevel og visste at jeg ikke gjorde noe galt selv om jeg ikke klarte å stoppe det som pågikk.

Da katta var ute av sekken og det skulle vise seg at mange i familien ikke trodde på det jeg fortalte, så var jeg ikke 'bare meg' lenger.. jeg gruet meg om mulig enda mer til familiebesøk og lignende.. Jeg visste nok en gang at jeg ikke hadde gjort noe galt, men det var så grusomt vondt å være 'hun som lyver', 'hun som alltid har vært litt rar'..

Så ofte jeg har tenkt i ettertid -hadde jeg bare..! Hadde jeg bare..

Den tanken som ofte har slått meg har vært -hvorfor bet jeg ikke av ham tungen? På hvilket grunnlag hadde DA noen kunne beskyldt meg for å lyve om jeg kom med halve bestefars tunge mellom tennene? På hvilket grunnlag skal en bestefars tunge inn i et barns munn? Det skal ikke under noen omstendighet skje.

..så for meg har den mentale kampen etterpå mer handlet om at jeg ikke ble trodd.. Mine tanker om hva jeg kunne ha gjort annerledes har som regel ikke handlet om hva jeg kunne ha gjort for å STOPPE det, men hva jeg kunne ha gjort for å bli TRODD på av de andre..

Beklager alle ordene.. det ene tok det andre. Kortversjonen; vær glad du ble trodd, HI! Å ikke bli trodd etter en så traumatisk barndom kan være omtrent like ødeleggende som overgrepet i seg selv..

Det ble fremlagt beviser i rettssaken så der var det aldri noe spørmål om skyld.

Farsside slekten min har aldri trodd meg, min farmor mener jeg har funnet opp alt. Gidder ikke å ha kontakt med familien min, de har ødelagt barndommen min!

Har ofte tenkt som deg, jeg skulle skadet han som barn. Jeg skulle stukket en kniv og skjært av han stellet slik han aldri kan skade andre barn.

Når det er sagt er det rettssystemet jeg stiller spørmål ved! Hvordan kan en dommer som får fremlagt beviser på at en voksen mann har forgrepet seg på et barn i nærmere 10 år bare gi 6 mnd? Jeg blir så sint, var ikke barndommen min "verdt" mer?

Hi

Skrevet

min fikk 2.5 år fengsel men døde før han rakk å komme dit. :(

(min stefar)

Anonym poster: 3f91a6b57e90de59c1a203b343a3afc4

Skrevet

Er helt latterlig. Min bror misbrukte meg i flere år fra jeg var 8 år gammel. Min mor beskyttet han, og kalte meg ei hore. Da jeg endelig tok mot til meg å anmeldte han var saken foreldet, samt at de sa at siden han var fra 12 til 16 da overgrepene skjedde, så var det uansett ikke vits i å anmelde han. I dag er han politi. MAKAN !! Hater det mennesket ( egentlig dyret i mine øyne ) så dypt som man kan hate et annet menneske.

Anonym poster: 529563e89fc3df2a33b8275a8b2f5bf8

Skrevet

Huff, og jeg som syntes min venninnes far fikk for liten straff... 3,5 år for jevnlige overgrep fra hun var 7 til hun var 14 år.

Anonym poster: 71060b0034bb2ec75005452221dc3b13

Skrevet

Dette er bare helt sykt!!! Påtide starte opp organisjon "Nøtteknekkern"? Ta saken i egne hender..

Skrevet

Min stefar fikk 1 måned, men jeg tenker det viktigste er at en faktisk blir trodd. Det er helt forferdelig når en ikke blir trodd, eller enda verre feks som min mor ikke bryr seg. (Stefaren min har sonet sin straff, så da skal en bare tilgi og gå videre.)

Når det kommer til strafferammene er det vel politikerne sin feil, og ikke dommerne?

Anonym poster: c289a404403b85265dfdc84e5eb6ceb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...