Gå til innhold

Unngå parabener under svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med huden min.

Jeg brukte en liten stund en hudpleieserie fra The Body Shop som fungerte veldig godt, den fungerte best av alle de har.

Men den inneholder parabener.

Så da kan jeg ikke bruke den imens jeg er gravid?

Ville ha et produkt som ikke er testet på dyr, som ikke er for dyrt, som passer godt til sensitiv og veldig tørr hud. Tåler absolutt ikke aloe vera og er allergisk mot nøtter.

Anonym poster: 50bfdee40be1b33c09284ae66982d79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten, fant en hudpleieserie med appelsin som de har - den er ok, men litt sterk for huden min...

Skrevet

Brukte fint parabener under svangerskapet. Det er jo like farlig enten du er gravid heller ikke. Brukte kun spenol som er den eneste som fungerer på huden min og den er på fy lista. Spurte legen min om det og hun sa ikke noe på det.

Anonym poster: d6ce8fce221e834eae2b45edf08c6b0e

Skrevet

Ok..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg hørte en norsk forsker på radioen som kunne fortelle at parabener ikke har negativ effekt på kroppen med mindre du inntar dem oralt via mat og drikke o.l. Parabener i body lotion osv. omdannes til noe annet via en kjemisk reaksjon når du får det på huden, og du får dermed ikke parabenene i kroppen og heller ikke skadene ved det via kremer og såpe. Det er bare hypet opp i media for at selskapene som selger disse skal hjemme enda mer penger, på vår frykt.

Skrevet

Jeg unngikk det,akkurat som jeg unngår det når jeg ikke er gravid.

Det er absolutt ikke hypa opp av media, det er heller vice versa. Parabenene går direkte over i blodet.

Flere og flere land forbyr parabener i produkter ment for barn under 5 år. Sist Danmark (liberale Danmark .... )

Skrevet

Jeg unngår det punktum ;) Her i huset er det kun naturlige og økologiske produkter for alle mann.

Shea smør, jojobaolje, arganolje, cocoa smør og kokkosolje er alle gode på tørr hud. Fetest er shea og cocoa.

Om du har tør hud er det viktig å tenke på hvilken showergel du bruker og at du skrubber huden regelmessig slik at produktene får trekke godt inn.

Skrevet

Tenker på hudpleie til ansikt. Tåler ikke fete kremer, da får jeg kviser. Tåler ikke aloe vera, da får jeg kviser.

Skrevet

Tenker på hudpleie til ansikt. Tåler ikke fete kremer, da får jeg kviser. Tåler ikke aloe vera, da får jeg kviser.

Prøvd det merket her ?

http://www.kremfresh.com/

Skrevet

Nei, har ikke det :) Er det bra? Tenkte det er greit å kjøpe noe i butikken i nærheten også, så det er lettere å få byttet om det ikke passer.. Men synes de på BS snakket om at rensen/kremen jeg snakket om i første innlegget kanskje skulle bli parabenfri, kan høre om den er det nå. Er sikkert 6 mnd siden jeg fikk høre det.

Skrevet

Jeg unngår alt av parabener alltid jeg...

Skrevet

Jeg tror du trygt kan bruke kremer med parabener. Dere som unngår parabener, spiser dere ikke blåbær? Har dere aldri brukt p-piller? Det finnes mere parabener i en p-pille enn det du klarer å smøre på huden gjennom hele livet:p Blåbær som også skal være så sunt, er stappfulle av parabener.

Skrevet

Nei, har ikke det :) Er det bra? Tenkte det er greit å kjøpe noe i butikken i nærheten også, så det er lettere å få byttet om det ikke passer.. Men synes de på BS snakket om at rensen/kremen jeg snakket om i første innlegget kanskje skulle bli parabenfri, kan høre om den er det nå. Er sikkert 6 mnd siden jeg fikk høre det.

Omtrent det eneste som fungerer på huden min. Den reagerer på alt, også bs kremer. Kremfresh er helt naturlig,uten noe parfymer eller kjemikalier huden kan ragere på. De fleste av bs sine kremer er det parfymer og mineraloljer i, mulig du reagerer på det.

Kremfresh sine kremer er ganske dyre, men for min hud er det så verdt det, for etter år med prøving og feiling og kjip hud er den som silke nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...