Gå til innhold

Har disse alkoholproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker hver kveld, men drikker seg aldri full. I ukedagene drikker de som regel 2 glass vin og i helgene drikker de mange. (uten å bli synlig beruset)

Viss de er tom for vin besøker de naboene for å få seg ett glass, eller ringer venner av seg for å låne en flaske.

De har voksne barn.

Anonym poster: 3502d033cc40ee354eb68eb7ee1759e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er forsåvidt helt vanlig alkoholforbruk i flere andre land nedover i Europa, og det er da ikke alle der som er alkoholmisbrukere.

2 glass på en kveld er vel heller ikke noe problem i seg selv, greia er når man MÅ ha disse glassene og ikke greier seg uten. Og iom at du sier at de besøker naboer eller ringer rundt for å få tak i alkohol om de selv er tomme, høres det jo litt ut som de er avhengige.

Jeg synes forbruksmønsteret er mer bekymringsfullt enn selve forbruket, på en måte.

Anonym poster: 7648c468bd505b24c78d28f29fbd24fe

Skrevet

Nei, jeg syntes ikke det.

Anonym poster: 92407e44bee20a8e3d3a9d76c027ca09

Skrevet

De har i hvert fall et stort forbruk av alkohol. Et problem blir etter mitt syn ikke før det går utover hverdagslige gjøremål, jobb eller helse.

Anonym poster: 105a8e3e41bfd6370476b8bcc2c216bc

Skrevet

Jeg synes de er på kanten..

Når man ikke lenger kan trekke på skuldrene av at det er tomt i vinskapet en kveld, men 'må' skaffe seg alkohol på den ene eller andre måten -da har det gått litt langt..

Og siden dette også gjelder HVER kveld, da.

Mulig de ikke er misbrukere/har et problem NÅ, men all rusmisbruk må begynne et sted. Selv de mest garvede alkoholikerne startet nok ikke med å drikke en halvliter vodka daglig.. Også de begynte i det små og så ballet det på seg fordi de ikke lenger klarte å trekke på skuldrene da det var tomt i vinskapet..

Anonym poster: 5126c3849a5f06655e674200a3c96a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...