Bustetroll Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 De siste 2 ukene har jeg vært en massemorder. Maur, overalt! På gulvet, i taket, på veggene, i gardinene, i senga til baby, i senga vår, på pc'en.... ÅÅÅHIIIII. Heldigvis kommer det skadedyrbekjempere en dag denne uka, og noe form for middel skal legges ut inntil da. Håper i alle fall det er et supermiddel som virker, og at det kommer i dag ! Så håper jeg huseieren har rett i at de bor i vedstabelen, eller en råtten bjelke inntil veggen utenfor soverommet, og ikke som jeg tror, at de har tuen under varmekablene i gulvet. Men i følge hjemmesider til skadedyrbekjempere, er det mest sannsynlig jeg som har rett. Og det er dumt, for da må jo gulvet rives opp... Men har jo et soverom til å oppholde oss på. I slike tilfeller er jeg glad jeg leier. Sikkert ikke billig! Men gleder meg til å slippe å våkne med maur i håret !
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Æsj! Anonym poster: 7982e43dc07e3d5c2751816614109ef4
Gjest Morn du Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Æsj, da hadde ikke jeg holdt ut mer heller Men, du slipper hvertfall å betale for det, det er jo en god ting
Bustetroll Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2013 Æsj, da hadde ikke jeg holdt ut mer heller Men, du slipper hvertfall å betale for det, det er jo en god ting Jupp. Vil ha et maurfritt soverom!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 æsj da.. kan du ikke sette frem litt blanding av bakepulver og vaniljesukker så lenge? bakepulveret får de til å eksplodere(bokstavelig talt) og vaniljesukkeret lokker de.. så ha mest bakepulver og litt vaniljesukker.. legg det der de kommer ut, så slipper du i allefall å få de i sengen.. huff.. jeg har maurfobi.. så hadde flytta tror jeg.. Anonym poster: 1f29fd763f5d73e33ab83b5a5848a1e5
Bustetroll Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2013 æsj da.. kan du ikke sette frem litt blanding av bakepulver og vaniljesukker så lenge? bakepulveret får de til å eksplodere(bokstavelig talt) og vaniljesukkeret lokker de.. så ha mest bakepulver og litt vaniljesukker.. legg det der de kommer ut, så slipper du i allefall å få de i sengen.. huff.. jeg har maurfobi.. så hadde flytta tror jeg.. Anonym poster: 1f29fd763f5d73e33ab83b5a5848a1e5 Virkelig hjelper det? nå har jeg bare vaniljesukker da.. men skal vel på butikken etterpå så da kan jeg kjøpe bakepulver.. Men fungerer dette bedre enn sånn maurmiddel? For vil bruke det som fungerer best.. Og huseierne kommer vel ned med noe middel i dag eller i morgen alikevel.. hmm
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 det fungerer greit som en akutt hjemmelagd løsning, jeg hadde maur i hagen som begynte å gå på verandaen og siden jeg fikk panikk for å få de inn i huset la jeg ut den blandingen. så ikke noe mer til de.. men det er jo ingen varig løsning tror jeg. så hvis du får skikkelig maurmiddel så er jo det sikkert det beste frem til skadedyrbekjemperne kommer. Anonym poster: 1f29fd763f5d73e33ab83b5a5848a1e5
Bustetroll Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2013 det fungerer greit som en akutt hjemmelagd løsning, jeg hadde maur i hagen som begynte å gå på verandaen og siden jeg fikk panikk for å få de inn i huset la jeg ut den blandingen. så ikke noe mer til de.. men det er jo ingen varig løsning tror jeg. så hvis du får skikkelig maurmiddel så er jo det sikkert det beste frem til skadedyrbekjemperne kommer. Anonym poster: 1f29fd763f5d73e33ab83b5a5848a1e5 Ja, får se senere i dag . Kanskje jeg kjøper med fra butikken. Legge i en firkant rundt senga, haha. Men litt dumt at jeg har hund.. Vil ikke at han skal eksplodere !!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #9 Skrevet 18. februar 2013 Hadde problem med maur her i sommer, plutselig var den lyseblåveggen nesten svart av maur, drepte alle og 10 minutter senere like ille. Stakkars huseieren måtte avbryte en date for å komme. Heldigvis har han en kamerat som driver med skadedyrbekjemping så de fikk tatt det samme kveld og etter det så jeg ikke en maur. men her har jeg jordkjeller under huset så måtte ikke til å ødelegge gulv eller noe for å få bli kvitt det. Fikk en kjempebra (og sikkert rådyr) spray som jeg har brukt ved maurtue ute og rundt alle vinduer 0g ytterdøra . Ikke giftig for mennesker så kunne brukes der barn ferdes og kjempeeffektiv. Men hadde det vært i hele huset hadde jeg flytta ut til det var fiksa ja hadde ikke orket dager med maur som fyker rundt. Noen maur er skadedyr på hus og gjenstander men ikke mennesker mens noen av de er faktisk smertefulle og ved mye kontakt kan være farlige å være rundt, så spørs jo også hva slags type du har i huset. Men du har nok rett i at de er inne i huset om de kryr rundt nå, hadde tua vært ute hadde de sovet på denne tiden av året. Anonym poster: bea881b26d2dd583f7dde9489418a7de
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #10 Skrevet 18. februar 2013 Hadde også mauer i hele huset i fjor og det var over alt. Kjøpte mauer gift på apoteket og skadedyrkontrolør kom. Vi hadde mauer under gulvet, men drepes dronningen i tua så dør resten av mauerene så lenge de ikke får produsert noen ny dronning. Vi slapp heldigvis å rive opp gulv. Ble kvitt alt etter en måned og heldigvis var det heller ikke fukt i huset så hadde uflaks med maueren. Anonym poster: b59e4c6cde4887fdf30e7ec58dfdb3b0
Bustetroll Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2013 Hadde problem med maur her i sommer, plutselig var den lyseblåveggen nesten svart av maur, drepte alle og 10 minutter senere like ille. Stakkars huseieren måtte avbryte en date for å komme. Heldigvis har han en kamerat som driver med skadedyrbekjemping så de fikk tatt det samme kveld og etter det så jeg ikke en maur. men her har jeg jordkjeller under huset så måtte ikke til å ødelegge gulv eller noe for å få bli kvitt det. Fikk en kjempebra (og sikkert rådyr) spray som jeg har brukt ved maurtue ute og rundt alle vinduer 0g ytterdøra . Ikke giftig for mennesker så kunne brukes der barn ferdes og kjempeeffektiv. Men hadde det vært i hele huset hadde jeg flytta ut til det var fiksa ja hadde ikke orket dager med maur som fyker rundt. Noen maur er skadedyr på hus og gjenstander men ikke mennesker mens noen av de er faktisk smertefulle og ved mye kontakt kan være farlige å være rundt, så spørs jo også hva slags type du har i huset. Men du har nok rett i at de er inne i huset om de kryr rundt nå, hadde tua vært ute hadde de sovet på denne tiden av året. Anonym poster: bea881b26d2dd583f7dde9489418a7de Det er snakk om jordmaur ja. Bor jo i kjellerleilighet.. Så det er mest sannsynlig at de har slått seg ned her det er vamt.. og kommer ut for å finne mat til dronninga. Og det er jo dronning og direkte ødeleggelse av tuen som må til. KAN være så heldig å legge ut nok gift til at arbeiderne tar det med til dronningen så hun dør, men det er lite sannsynlig. Det er "heldigvis" bare på soverommet her i huset.. Men antar at de sprer seg i antall etterhvert.. Det er ikke så ille at det KRYR, men dreper vel minst 20 om dagen. En her, og en der.
Gjest Ziva Skrevet 18. februar 2013 #12 Skrevet 18. februar 2013 Har du prøvd de små "husene"? Der hvor de kryper inn men ikke kommer ut igjen. Eller de hvor de henter "godsaker" som de tar med til boet, "godsakene" utsletter boet.
Bustetroll Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2013 Har du prøvd de små "husene"? Der hvor de kryper inn men ikke kommer ut igjen. Eller de hvor de henter "godsaker" som de tar med til boet, "godsakene" utsletter boet. Det står noen hvite bokser her i leiligheten fra de forrige som bodde her, så antar at det er slike du mener. Jeg har ikke prøvd noe som helst enda, men huseierne skal kjøpe noe til meg:) Har vinduet oppe hele dagen så det blir kaldest mulig da kommer det ikke så mange av dem..
Gjest Ziva Skrevet 18. februar 2013 #14 Skrevet 18. februar 2013 De boksene bør nok byttes ut, de er for gamle tenker jeg. Hvis det er et hull i veggen de kommer fra så tett det med silikon.
Bustetroll Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #15 Skrevet 18. februar 2013 De boksene bør nok byttes ut, de er for gamle tenker jeg. Hvis det er et hull i veggen de kommer fra så tett det med silikon. jeg aner rett og slett ikke hvor de kommer fra.. :S Hvis de kommer fra vedstubbene som huseieren tror, kommer de fra bak skapet som er skrudd fast i veggen, så det blir vanskelig å komme til. Ja vet at de er for gamle, he he, Får nok noe som kan brukes senere i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå