Gå til innhold

Gravid og lærling


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er noen her som har erfaring med å være gravid og samtidig lærling. Planen er at jeg skal begynne som kontorfarlærling til våren/sommeren (har ihvertfall søkt). Læretiden for meg vil ta ca. 3 år fordi jeg ikke skal gå fullt. Har to barn fra før av, ei som ble 3 år i desember og en som blir 2 i april. Har lyst på en nr. 3, men er i tvil om vi skal begynne prøving relativt snart eller vente sånn at den ikke blir født før læretida er ferdig. Vi slet første gang jeg ble gravid, og fikk beskjed om at vi nok mest sannsynlig trengte hjelp. Vi brukte 20 mnd før det klaffa, var gjennom prøverørsforsøk, og så ble jeg plutselig gravid, og ble gravid med nr. 2 uventa når minste var 8 mnd. Har noen egg på frys som vi må bruke innen februar 2014. Hva ville dere gjort? Begynt prøving snart og evt. brukt de på frys viss det ikke går av seg selv, eller venta og håper at det ordner seg:) Har egentlig og lyst på unger med ikke for stor aldersforskjell.

 

Anonym poster: afd46167b0d761333e5c66144fb30067

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som ble gravid som lærling. Ingen problem. Fikk permisjon fra jobb og lønn når hun var hjemme, så kjør på ; p

Skrevet

det er jo bare å starte prøvingen hvis det ikke gjør noe økonomisk. du får jo lønn og har derfor krav på permisjon. men det blir jo mindre enn om du hadde jobbet med fagbrev. mener å huske at lønnen stiger for hvert år, så om du blir gravid neste år, så vil du i allefall få mer når du skal ut i permisjon. :)

 

Anonym poster: bc5d97997fb0e7d75abfa6fefd03d156

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...