Gå til innhold

Flere som syns det er direkte PINLIG med babyshower?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater det konseptet, og når jeg får en invitasjon er det bare så vidt jeg greier å gå..

Anonym poster: cda442f3024be30a0fdcf76da5f8364f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinlig synes jeg vel ikke det er, bare fryktelig teit. Grøss.

Skrevet

Jeg har aldri fått invitasjon, og har aldri hørt om bekjente som har hatt babyshower. Men jeg må si meg enig at jeg syns det ikke hører helt hjemme etter norske tradisjoner. Men det er forsåvidt blitt en tradisjon å importere utenlandske tradisjoner, så det er vel bare snakk om tid før vi syns det er helt normalt.

Hadde jeg blitt bedt hadde jeg holdt meningen min for meg selv, og oppført meg som forventet av en babyshowergjest.

Skrevet

JA, syns det er noe skikkelig ræl. Og enda verre er det da de i tilegg har sjokoladesmaking fra BLEIER. Hnngh*@(#$¤

Skrevet

Går det ut på at den som er gravid skal få masse gaver av gjestene?

Anonym poster: 0270084758ea1d8cb66ce7cf5e7d9ce1

Skrevet

Går det ut på at den som er gravid skal få masse gaver av gjestene?

Anonym poster: 0270084758ea1d8cb66ce7cf5e7d9ce1

Jajaja, masse gaver, mat, dritt, møkk, tull og fjas. For og ikke glemme disse bleiekakenne.. (bleier som er rullet og stablet på hverandre så det blir seendes ut som ei diger kake)

Skrevet

I vår vennegjeng er det blitt en tradisjon å ha det. Vi lager god mat og overrasker hovedpersonen, som får gavekort på selvpleie (massasje), gjerne en god flaske vin, og en siste oppmerksomhet på kun seg selv før babyen kommer;) vi bruker ikke å gjøre noen av de typiske babyshowertingene, så blir kanskje feil å kalle det det? synes det er veldig koselig vertfall:)

Skrevet

De skal sitte derog dille og dalle, og nusse og pusse.

Sånn venninnegjeng-overflodssystem.

Anonym poster: cda442f3024be30a0fdcf76da5f8364f

Skrevet

Jeg har vært i en, og det er hyggelig å møtes for litt kos før den gravide blir opptatt med baby. Men de lekene synes jeg er ganske teite! Den jeg var i, var for en yngre venninne. Ingen av mine jevnaldrende som har hatt noe sånt.

Selv kunne jeg godt tenkt meg å invitere venninnene mine hjem til meg før fødselen, men da uten gaver og leker, bare for det sosiale!

Skrevet

Har også fått tilbud om å ha det, men setter heller pris på en tur ut for å handle og kose meg med venninnene mine da altså...

Skrevet

JA, syns det er noe skikkelig ræl. Og enda verre er det da de i tilegg har sjokoladesmaking fra BLEIER. Hnngh*@(#$¤

Oi... Forstår jeg deg rett nå? Fra bleier, faktisk. Ufattelig harry:)
Skrevet

Jeg har egentlig vært i mot hele det opplegget selv, men så ble jeg jo overrasket av venninene med det da, og det er jo koselig at noen gidder å gjøre litt stas på deg. Vi hadde ingen av de lekene, var egntlig bare en skravle kveld med kaker, og gaver til babyen.

Anonym poster: 3f4f1b63c7423b3232c4a15aeb5eaa2b

Skrevet

I min veninnegjeng har det også blitt normalt å invitere til en sammenkomst før baby kommer...der spiser vi god mat eller kaker eller et eller annet sammen og den kommende mor for gavene til babyen som vi før vi begynte med denne tradisjonen fikk etter fødsel.. Ikke noe leker, ikk enoe bleiekake, ikke noe sjokoladesmaking fra bleie.. Bare en hyggelig veninnnekveld med fokus på den vordende mor.. Jeg syns det er kjempehyggelig. Og ikke minst veldig greit at mor får gavene før baby kommer... Jeg som har en stor gutt fra før vi begynte med dette og ei lita jente fra etter syns det var kjempegreit,,med eldstemann var det noen av venninne som ikke rakk innom før leeeeenge etter fødsel og klærne han fikk var nesten for små når han fikk de...

Skrevet

Oi... Forstår jeg deg rett nå? Fra bleier, faktisk. Ufattelig harry:)

De smelter sjokolade og legger i bleier, så skal man spise fra dem og gjette hvilken sjokolade det er! Voksne typiske husmødre som går rundt og gliser å eter fra bleier.... JA jeg har sett det med mine egne øyne. Flaut flaut flaut

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette konseptet. Er det sånn at man gir gaver til mor eller til baby? Eller til begge? Er dette istedetfor barselgaver, eller kommer det i tillegg?

For det er jo måte på utlegg og gavemylder bare pga at man skal ha barn. Er jo faktisk en helt naturlig ting, og ikke revolusjonerende......

Jeg synes det er veldig koselig med barselbesøk, og at gjestene kommer med en ting da, ikke misforstå. Men jeg vil si at dersom man gir gaver til babyen FØR den i det hele tatt er født, så er det jo ikke nødvendig å gi noe mer.

Og - hva om det går galt. Altså, at barnet dør under svangerskapet, eller under fødsel. Så sitter mor igjen der med masse babyklær og gaver......Uff....:-(

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette konseptet. Er det sånn at man gir gaver til mor eller til baby? Eller til begge? Er dette istedetfor barselgaver, eller kommer det i tillegg?

For det er jo måte på utlegg og gavemylder bare pga at man skal ha barn. Er jo faktisk en helt naturlig ting, og ikke revolusjonerende......

Jeg synes det er veldig koselig med barselbesøk, og at gjestene kommer med en ting da, ikke misforstå. Men jeg vil si at dersom man gir gaver til babyen FØR den i det hele tatt er født, så er det jo ikke nødvendig å gi noe mer.

Og - hva om det går galt. Altså, at barnet dør under svangerskapet, eller under fødsel. Så sitter mor igjen der med masse babyklær og gaver......Uff....:-(

Det er da normalt og ikke revolusjonerende med bursdag også, likevel får man oftest gaver...

Jeg synes det er en koselig tradisjon jeg, men når jeg leser her i tråden om bleiekaker, sjokoladesmaking fra bleier, leker etc blir jeg bare kvalm, har dere sånne venninner skjønner jeg at dere synes det er en klein og dårlig tradisjon.

Har vært vant med at man bare har et vanlig selskap, der man gjør litt stas på den som snart skal føde, har med en gave til babyen som skal komme (mye mer fornuftig det enn å få 20 bodyer i gave etter fødselen, etter at man har kjøpt inn alt man trenger), skravler og spiser god mat og koser seg.

Anonym poster: 3bea8e6d04d0375f49c51af47633c1a8

Skrevet

Nå må dere huske på at det er venninnene til den kommende mor som lager dette partyet, så det er jo ikke den gravides feil. Hun dukker som regel opp uten å ane noe. Og kanskje synes hun det er trivelig at noen har tatt initativ til å samle hennes venner for en kveld sammen før babyen kommer? Spiller det noen rolle hvilke kaker eller mat som blir servert osv?

Anonym poster: 5e10c7a2ade70e6939d26d1862daf4cd

Skrevet (endret)

Det er da normalt og ikke revolusjonerende med bursdag også, likevel får man oftest gaver...

Jeg synes det er en koselig tradisjon jeg, men når jeg leser her i tråden om bleiekaker, sjokoladesmaking fra bleier, leker etc blir jeg bare kvalm, har dere sånne venninner skjønner jeg at dere synes det er en klein og dårlig tradisjon.

Har vært vant med at man bare har et vanlig selskap, der man gjør litt stas på den som snart skal føde, har med en gave til babyen som skal komme (mye mer fornuftig det enn å få 20 bodyer i gave etter fødselen, etter at man har kjøpt inn alt man trenger), skravler og spiser god mat og koser seg.

Anonym poster: 3bea8e6d04d0375f49c51af47633c1a8

Bursdag er jo noe helt annet da.

Men er det sånn at man gir "dobbelt opp" med gaver? Eller holder det med babyshoweren?

Som sagt, jeg har aldri vært med på noe sånt selv. ;-)

Endret av Kari Mari
Skrevet

Jeg har en bekjent som arrangerte babyshower for seg selv(!). Har ikke pratet med henne siden vi gikk ut fra ungdomsskolen i 2001, kun venn med henne på FB, men plutselig haglet det inn med masse meldinger om babyshower og ønskelister til både babyshower og fødsel. Jeg (og mange andre) takket høflig nei. Hun oppdaterte også når veene satte igang.

En annen venninne av meg er gravid med sin første nå og hun hinter helt tydelig om at hun forventer at jeg arrangerer en babyshower for henne (jeg har tre barn, hun har ikke gjort noe lignende for meg)

Anonym poster: 653a3b5b343b47beac502897f78e1df5

Skrevet

Oh yes. Og iallefall om det forventes gave etter fødselen i tillegg.

Skrevet

Haha, de som hater konseptet er de som ikke blir bedt eller de som som selv ikke ble overøst med gaver :P

Er utrolig koselig med babyshower, er en jentekveld med god mat, kaker og gaver. Hva er harry? Misunnelige ;)

Og nei, vi spiste ingen ting fra bleier. Vi hadde en quiz som handlet om den gravide, veldig gøy :)

Anonym poster: 4d895b50c7870a6f88244bd3723f78c5

Skrevet

Altså, om dere har opplevd at voksne folk sitter å spiser sjokolade fra bleier så skjønner jeg dere synes det er pinlig..

Men jeg synes det er koselig at mine venninner ville samle gjengen og spise kaker å kose oss før babyen kom. det var heller ikke slik at vi fikk dobbelt opp med gaver, de gavene vi fikk var istedet for barselgaver. Jeg hadde heller ikke forventet noe gaver, og hadde vært mer en fornøyd med at gjengen ble samlet :-)

Det jeg synes er pinlig er de som arrangerer babyshoweren selv...

Skrevet

Jeg har vært på en babyshower og syns det var skikkelig koselig. Mye god mat og mange fine gaver til den kommende babyen. Vi hadde bare en lek og det var å gjette hvor mange dopapirruter de gikk rundt magen på den gravide.

Men jeg ser at det kanskje kan bli litt merkelig å spise sjokolade fra bleier, da hadde nok jeg blitt kvalm :P

Skrevet

Haha, de som hater konseptet er de som ikke blir bedt eller de som som selv ikke ble overøst med gaver tongue.png

Er utrolig koselig med babyshower, er en jentekveld med god mat, kaker og gaver. Hva er harry? Misunnelige wink.png

Anonym poster: 4d895b50c7870a6f88244bd3723f78c5

Det er fullt mulig å ikke like en ting uten å være misunnelig, altså. Bare sånn til etterretning :)

Skrevet

I vår vennegjeng er det blitt en tradisjon å ha det. Vi lager god mat og overrasker hovedpersonen, som får gavekort på selvpleie (massasje), gjerne en god flaske vin, og en siste oppmerksomhet på kun seg selv før babyen kommer;) vi bruker ikke å gjøre noen av de typiske babyshowertingene, så blir kanskje feil å kalle det det? synes det er veldig koselig vertfall:)

vin faktisk. Ikke akkurat øverst på min ønskeliste som gravid!

Anonym poster: 97ac4639df4966b14020c4ab9ec3de16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...