Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Tror dere det er mulig for meg å gå ned 8-10 kilo frem til juni? Jeg er 170 høy og veier nå 70 kg. Jeg har gått opp 3-4 kilo på kort tid pga røykeslutt. Også henger det igjen litt etter fødselen. Jeg skal slutte å spise snop midti uka og gjøre noen endringer i matveien. Så skal jeg komme igang med trening igjen.Blir hjemmetrening, da jeg er alene med en som skal tidlig i seng. Anonym poster: 7dcadc67b7859050749cf5856a7a5a67
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Jeg er 1.70 og veier 76 kg nå. Har planer om å ta av meg 8 kg innen utgangen av april. Har brukt to uker på å gå ned 2,5 kg nå. Passer på å ikke være sulten, men er flink til å drikke vann, tenke kalorier, eks spiser normal middag (er bevisst på å ikke dynge ned med rømme, smør osv) og stapper aldri lenger. I helga har jeg unnet meg en utemiddag, pluss en sjokolade og kanskje en liter med brus (går heller litt opp enn ned i helgene), men ikke skeiet helt ut heller. Så tror absolutt du kan klare det. en husk at de første kiloene kan forsvinne lett, og at det kan stoppe opp en stund før du begynner å gå ned de siste kg. Om du ikke skeier så mye ut hver helg så kan du i hvertfall klare det uten problem Anonym poster: 196350065d341f21be3bd926219c22a0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Jeg er 1.70 og veier 76 kg nå. Har planer om å ta av meg 8 kg innen utgangen av april. Har brukt to uker på å gå ned 2,5 kg nå. Passer på å ikke være sulten, men er flink til å drikke vann, tenke kalorier, eks spiser normal middag (er bevisst på å ikke dynge ned med rømme, smør osv) og stapper aldri lenger. I helga har jeg unnet meg en utemiddag, pluss en sjokolade og kanskje en liter med brus (går heller litt opp enn ned i helgene), men ikke skeiet helt ut heller. Så tror absolutt du kan klare det. en husk at de første kiloene kan forsvinne lett, og at det kan stoppe opp en stund før du begynner å gå ned de siste kg. Om du ikke skeier så mye ut hver helg så kan du i hvertfall klare det uten problem Anonym poster: 196350065d341f21be3bd926219c22a0 Takk for svar:) Må bare spørre da, trener du i tillegg til å være flink i matveien? Jeg vil prøve å trene styrke for å prøve å stramme opp igjen. Før jeg ble gravid trente jeg 4 ganger i uke, ca 50% styrke og følte meg vel. Så nå føler jeg at tyngdekraften virkelig drar kroppen nedover Har bare lyst til å føle meg vel i en shorts og singlet til sommeren igjen Anonym poster: 7dcadc67b7859050749cf5856a7a5a67
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Ja det er absolutt mulig. Jeg skal også ned rundt 8 kilo . Jeg veide 68 og skal ned i 60 - eller enda lenger ned hvis jeg klarer (er 168 cm, så vi to er vel omtrent like "tjukke"). Jeg har gått ned litt over 2 kilo de siste to ukene, så i dag var jeg 65, 9. Jeg går på Grete Roede nettkurs,, jeg synes det er veldig vel anvendte penger, for ellers synes jeg det er vanskelig å vite hvor mye/lite jeg skal spise, pluss at det er vanskelig å motivere seg. Jeg trener også - jeg er en sånn type som ikke går ned i vekt med mindre jeg trener. Jogger/går tur i motbakker, trener styrke og bruker romaskin hjemme foran TVen (er også alene). Hvis du VIL kan du fint klare å gå ned de kiloene før sommeren. Anonym poster: a012e7479a21133a871c323e04e1125b
LuksusLiv Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Klart det går! Sørg for å forbruke mer enn du spiser, enkel matte det. Men akk så vanskelig allikevel. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Jeg er 1.70 og veier 76 kg nå. Har planer om å ta av meg 8 kg innen utgangen av april. Har brukt to uker på å gå ned 2,5 kg nå. Passer på å ikke være sulten, men er flink til å drikke vann, tenke kalorier, eks spiser normal middag (er bevisst på å ikke dynge ned med rømme, smør osv) og stapper aldri lenger. I helga har jeg unnet meg en utemiddag, pluss en sjokolade og kanskje en liter med brus (går heller litt opp enn ned i helgene), men ikke skeiet helt ut heller. Så tror absolutt du kan klare det. en husk at de første kiloene kan forsvinne lett, og at det kan stoppe opp en stund før du begynner å gå ned de siste kg. Om du ikke skeier så mye ut hver helg så kan du i hvertfall klare det uten problem Anonym poster: 196350065d341f21be3bd926219c22a0 Nei, jeg har ikke trent i tillegg. Har hørt at man kan regne ca 7000 ckal pr kilo, så da vil det hjelpe LITT å trene i tillegg, men kostholdet har mest å si. Det kan jo hende at det er lettere for meg å gå ned en kilo enn for deg, siden jeg har mer å ta av. Å trene vil jo hjelpe, spesielt om du trener styrke, så sliper du å miste muskler mens du slanker deg, og da vil det jo være lettere å holde vekten senere. Jeg har pleid å bruke diett.no for å sjekke hvor mange kalorier det er i hver enkelt matvare, der kan du skrive inn alt du spiser hver dag, se om du får i deg nok fett, karbohydraterog proteiner samt vitaminer osv. Du kan på denne siden skrive inn hvor mye du ønsker å gå ned til en viss dato, og da regner siden ut for deg hvor mange kalorier du trenger hver dag for å klare dette. I tillegg kan du føre inn ulike aktiviteter og den regner ut hvor mye ckal du bruker ut i fra hva og hvor lenge du trener. Sånn rent vektmessig tjener du ikke spesielt mye på å hardtrene iforhold til eks å gå en tur. Denne siden er et fint verktøy for ¨å ikke sulte kroppen, for da vil du gå i saremodus og i lengden legge på deg masse av nesten alt kroppen spiser, så jeg er flink til å spise meg mett, men velge produkter med lite kalorier Anonym poster: 196350065d341f21be3bd926219c22a0
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Tusen takk for svar sammen! Da er det bare å "brette opp armene" og sette i gang Anonym poster: 7dcadc67b7859050749cf5856a7a5a67
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Lykke til! Dette klarer du om du bare går inn for det. For når vekta begynner å gå nedover vil du se hvor realistisk målet ditt er Anonym poster: 196350065d341f21be3bd926219c22a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå