Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Vi var ute og spiste med en hel gjeng ikveld og som vanlig peilet samtalen seg inn på økonomi. Praten gikk lett og alle bablet om hvor mye de hadde i bakhånd. Selvfølgelig måtte mannen avslører våre midler, og det er ikke mye i følge denne gjengen nei.. Vi har til sammen 100 000kr på bsu og høyrente. Vi er fornøyd med å ha kommet så langt. Dessuten er leiligheten verdt en del mer enn lånet. Hvorfor kan ikke folk bare være fornøyd med det de har og slutte å tråkke på andre!! Anonym poster: f22321da8931e4f04861f1941e5edcfe
ducatifru Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Uff skjønner ikke at noen andre har noe med økonomien... Og at folk sier hva de har er kun for evt å skryte
annesmil Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Vi var ute og spiste med en hel gjeng ikveld og som vanlig peilet samtalen seg inn på økonomi. Praten gikk lett og alle bablet om hvor mye de hadde i bakhånd. Selvfølgelig måtte mannen avslører våre midler, og det er ikke mye i følge denne gjengen nei.. Vi har til sammen 100 000kr på bsu og høyrente. Vi er fornøyd med å ha kommet så langt. Dessuten er leiligheten verdt en del mer enn lånet. Hvorfor kan ikke folk bare være fornøyd med det de har og slutte å tråkke på andre!! Anonym poster: f22321da8931e4f04861f1941e5edcfe det er uansett mer en de fleste!!!
Frufluffy Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Det er jo den beste måten å trekke seg selv opp ved å tråkke på andre Det er uansett kjempefint at vi alle klarer å spare og vi har alle ulike forutsetninger Noen klarer jo i annenhver setning å flette inn hvor vellykket de er. Det er egentlig bare patetisk.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 De jeg kjenner som har mer enn gjennomsnittet, og til dels langt mer enn gjennomsnittet, de snakker aldri om verdiene sine. De er oppegående mennesker som vet at folk og livssituasjoner- og historier er såpass forskjellige at det ikke er alle forundt å ha mye penger. Jeg bodde et sted tidligere hvor det var ganske mange med mye penger, samt at det var mye tilreisende der med tildels veldig mye penger. Lokalbefolkningen (både de med lite, normalt og mye penger) snakket om nyrike og gamle penger. Som regel var det de "nyrike" som alltid hadde behov for å flashe sin gode økonomi - de og de unge som hadde arvet og fått for mye penger for tidlig. De som kom fra familier med "gamle" penger, eller hvor pengene hadde kommet fra hardt arbeid over lang tid, de hadde aldri slike holdninger ift egen og andres økonomi. Hvis venner mente jeg hadde lite penger hvis jeg hadde 100 000 på bok og eide en leilighet som var mer verdt enn lånet.... da hadde jeg byttet venner. Hilsen en uten penger på bok og ingen egen leilighet. Anonym poster: 39ebaca3ca44e136ba4ded41c7f8e2d9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Merker at jeg blir litt sån " jeg er jaffal penere enn deg" eller "mannen min er jaffal kjekkere enn din" SUUUUUUPER barnslig, i know, men hvorfor skal folk hakke på økonomien hele tiden ? Vi har så vi klarer oss, to biler, fin leilighet, god privat bhg, råd til badeferier og unner oss en middag ute i ny og ned. "Greit at du tjener så mye mer enn meg men jeg er fortsatt tynnere enn deg " Prøv den tankegangen neste gang... den hjelper Hilsen frøken barnslig hihi Anonym poster: c629039750e3fc7d3bfba33b9158aa8f
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Vi var ute og spiste med en hel gjeng ikveld og som vanlig peilet samtalen seg inn på økonomi. Praten gikk lett og alle bablet om hvor mye de hadde i bakhånd. Selvfølgelig måtte mannen avslører våre midler, og det er ikke mye i følge denne gjengen nei.. Vi har til sammen 100 000kr på bsu og høyrente. Vi er fornøyd med å ha kommet så langt. Dessuten er leiligheten verdt en del mer enn lånet. Hvorfor kan ikke folk bare være fornøyd med det de har og slutte å tråkke på andre!! Anonym poster: f22321da8931e4f04861f1941e5edcfe det er uansett mer en de fleste!!! Det stemmer vel ikke helt.. Anonym poster: 8aaf0641d2db1b4102aedecbbfb3f3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå