gladmamma82 Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Det er nå et år siden jeg og kjæresten min ble sammen. 4 mnd før det hadde han avsluttet forholdet til eksen sin (etter et dårlig forhold gjennom lenger tid), og det var ikke enkelt for eksen hans! Hun har nektet han å treffe datteren deres mer enn annenhver helg og kun 3 timer om onsdager for hun mener at det er beste for datteren. Ingen anna grunn denne gangen at hun var for loten, og i håp om at ting enret seg etter hvert gotok faren selvsagt det den første tiden... Etter at månedene gikk tok han temaet opp igjen hod familievernkontoret (vel merke at mora har gitt klar beskjed at faren ikke skal sende sms eller ring til hun da hun ikke takler det, så kommunikasjon går kun gjennom advokter og familievernkontoret). Men mora er beinhard til holde på sitt. Etter at jeg kom inni bilde ( vel merket at hun har aldri ønsket å treffe meg , selv om jeg har prøvd å være forståelsesfull mot hun og hennes ønsker, har prøvd å kontaktet hun men alri fått svar) kom hun med et argumentasjon at hun hadde tenkt nettopp å gi far en sjansje men ikke etter at han har funnet sen ny kjæreste... Sårt og irritert levd vi videre i håp om at ting endret seg etter hvert... men neida... vi ventet med å introdusere barna men etter at vi hadde vært kjærester et halv år ble vi observert i lag (alle 5 i lag). Det var selvsagt alt for tidlig etter hennes syn og hun var helt målløus og hadde ikke ord, han trengte i allfall ikke håp om å få datteren mer, for hun hadde greit som det var. Da innså jeg første gangen at uansett så klarer hun ikke godta at han har gått videre uansett hvor mye jeg prøver å forstå hun. Livet gikk videre og far godtok hverdagen som den var igjenn... Mye mer kan han faktisk ikke gjøre da moren kan faktisk bestemme over samværet! Hver gang far har samvær med datteren tikker det inn melding fra eksen som stikker langt inn i hjerte hans og gir han dårlig samvittighet, om far har tenkt å ta med datteren til skitur eller hytta eller bursdag for at hun antagelig skjønner at vi drar ofte lag! Nå har vi kommet dit at vi skal ha et barn i lag, kjempelykkeg, med blandede følelser hvordan eksen vil ta det. Faktisk så har vi snakket om abort pga. hele greia men følte at det ble helt feil å tilfredstille eksen igjen, da vi selv ønsket dette barnet. Så i dag har eksen fått vite det (da vi ønsket at hun fikk høre det fra oss) og denne var en ny grunn til at han ikke fikk treffe datteren mer enn nå... for hun hade faktisk tenkt at han kunna å treffe datteren mer i hennes heim, men ikke etter dette... Nå kjenner jeg at jeg kan ikke godta dette mer, han blir dratt mellom valgene våres og eksen, og han ikke får treffe datteren sin blir brukt som straff at han gikk i fra henne! Jeg er 10 uker på vei og abort blir selvsagt ikke aktuelt, tenker at jeg og kjæresten skal bo hver for oss slik at vi bor hos meg da datteren ikke er til han, og ellers bor han i huset sitt... men det er kun for å gjøre eksen mest tilreds... Jeg kan bare ikke godta dette lenger at hun kan styre han og samværet med datteren! Trenger virkelig synspunkter!
Roselilly Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Megling, advokat, rettssak....? Det virker som om hun bruker dattere for å kontrollere faren. På et vis er det jo synd i henne, som ikke greier å gå videre. Men dere kan ikke la det styre deres liv, og det er heller ikke riktig at datteren skal måtte lide selv om moren ikke greier å takle bruddet. Be om hjelp, evt krev foreldreretten?
gladmamma82 Skrevet 17. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2013 Takk for svar! Det er vært i tankene våres.... men synes det er fryktelig å gå så langt. Æ synes synd på henne, men vet (av egen efraring) at det beste er ofte å godta ting og samarbeide og ikke la sjalusi og småting gå utover samarbeidet! Jeg føler at jeg går på tåspissene hele tia for å tilfrestill henne (og det gjør han og) men etter hennes syn er alt feil likevel....
Fomle84 Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Vet om fedre som har hatt det slik, gått til sak og vunnet fram med et samvær på 50/50 fordi fars nye familieliv har vært mer stabilt enn hos mor... Høres veldig slitsomt ut for dere, tror nok mor kjører et stikk til far hver gang han kommer videre, mens hun ennå sitter igjen alene. Dessverre er det datteren hans som blir den store taperen.
3 i april Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Oppsøk familievernkontoret og få en megligsattest, for det må dere ha om rettsak skal bli aktuellt og dere kan få tips og råd til hva dere kan gjøre og evt sette opp en skikklig samværsavtale. Utover det har ikke mor rett til og nekte samvær med bakgrunn av at hun er sjalu og ikke takler det. At hun nekter samvær på et slikt grunnlag setter henne i et dårlig lys i en evt rettsak. Dere bør kontakte en advokat, han kan hjelpe dere videre. Hvor gammelt er barnet ?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Hun kan ikke nekte han å treffe barnet fordi han har fått ny kjæreste eller skal ha ny baby! Prøv å få en avtale på familievern kontoret og se om ikke det er mulig å løse dette på en voksen måte. Vet at det ofte lønner seg å være imøtekommende, men hun der virker rett og slett kontrollerende og bruker barnet for å straffe far. Dette blir helt feil etter min mening, så om ikke de finner en løsning selv er dette advokatmat. i såfall kan det se ut som hun har mest å tape på en rettssak. Håper han kan dokumentere trusler om nekt av samvær!
FireFineTroll Skrevet 18. februar 2013 #7 Skrevet 18. februar 2013 Det opplegget der går ikke an!!! Den dama styrer både deg, din kjæreste og datteren hans. Nå må kjæresten din stille krav for det han har rett på, og ikke tilfredstille eksen hele tiden. Dere lever ett nytt liv sammen og hun skal vel aldri bryske seg innpå hva dere har i vente. Nei vet du hva, sett ned både foten og krava så får den dama bare akseptere det nye livet. Datteren får helt klart mer tid med faren. Håpløse kvinnfolk er det bare å sette på plass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå