Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #1 Skrevet 17. februar 2013 Poden har akkurat rundet fire år og har en nabogutt som er året eldre. Denne gutten er av den "voldsomme" typen, dvs at leken er særdeles støyete og "bånn gass" hele tida. Jeg tenker når denne gutten kommer hjem til oss og spør poden om ham vil være med UT å leke, så tenker jeg at da får dem leke ute. Men, denne gutten vil inn hele tiden å leke hvor det da føles ut som huset blir rasert. Dem er overalt, enda jeg har sagt at skal dem leke inne, så kan dem leke på rommet til poden. Dette vet gutten min, men, kameraten hans "hører" ikke dette og er over alle hauger. Inn på alle soverommene, hopper i sengene osv. Syns dere jeg er for streng da jeg sier dem får leke ute (de gangene kameraten kommer bort og spør barnet mitt om han vil være med UT å leke) ? Og de gangene de er inne, at dem kan holde seg på rommet og ikke løpe og herje overalt inne ? Har dere noen "regler" ved ungenes besøk av kamerater? Kjenner det er utrolig slitsomt å hele tiden "gjete" dem, da dem to sammen finner på det utroligste.... Anonym poster: 5c8083ad13fd494b9ffe03339d8e9dc1
Gjest yrild Skrevet 17. februar 2013 #2 Skrevet 17. februar 2013 Ville vært veldig klar på at det er utelek eller på rommet! Det er helt klart at det er lov å sette grenser. Det er ditt hus også :-)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Ja, er det jeg tenker også at man må da vel ha lov til å sette grenser i eget hjem. Ute er greit, der kan de få herje så mye dem vil Hi Anonym poster: 7b72a5a2b1216366b8764cc7c8630568
<3 2G <3 Skrevet 17. februar 2013 #4 Skrevet 17. februar 2013 Her er det klare regler på lyd, rot og hvor de leker. Har ingen problemer med å si fra til besøket.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2013 #5 Skrevet 17. februar 2013 Har igrunn ingen problemer med å si ifra jeg heller, men, spesielt når denne kompisen er på besøk så føler jeg at det blir så mye "nei ditt, nei datt, jeg sa istad at dette ikke var lov osv.... Hi Anonym poster: 7b72a5a2b1216366b8764cc7c8630568
Caprica Skrevet 17. februar 2013 #6 Skrevet 17. februar 2013 Ditt hus, dine regler. Og hvis denne gutten ikke hører er det bare å sende ham hjem. Her må du sette foten ned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå