Gå til innhold

Hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svinger sånn frem og tilbake, så jeg trenger noen innspill. Vi er at par med ett barn på snart fem år. Vi har vært gift i tre år, og forholdet er stabilt. Likevel har jeg de siste to årene tenkt at hadde ikke vi hatt barn, hadde jeg gått fra han...tror jeg... Greie er at alle mine romantiske følelser for mannen min er så godt som borte. Vi har det kjempefint sammen og fungerer godt på alle mulige måter. Jeg synes kanskje det til tider er vanskelig å være intim fordi det blir som å ha sex med en venn, men eller er alt annet så godt som perfekt.

Det jeg trenger litt hjelp til og noen refleksjoner rundt er om vi skal ha et barn til. Jeg kommer aldri til å forlate mannen min, men synes det er vanskelig å skulle "starte på nytt" med et barn til. Samtidig vet jeg at mannen min ønsker dette barnet så sårt. Han kommer aldri til å gå fra meg, så enten så lever vi med et barn, eller så "hopper vi i det" og får et til. Jeg har alltid sett for meg å ha to bran, og ser ikke helsvart på det. Det jeg er redd for er at jeg kommer til å angre med, og at det kan være en faktor for å få fødselsdepresjoner....men aner ikke om disse tankene kan føre til det. Huff, ble rotete dette, men håper noen kan komme med noen innspill :-)

Anonym poster: 7fa6417f8fb553ec181ffb90a4cc56f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fått et barn til, fordi det er fint å ha søsken. Hvis du aldri kommer til å forlate mannen din og livet er greit, kjør på. Etr barn er en gave uansett.

Anonym poster: 63bc630bbe0b1fb28363ad67bceb5397

Skrevet

Det er ikke an faktor for å få fødsesldepresjon, (det er litt mer komplekst) så det tror jeg ikke du skal tenke på. Hvis dere begge ønsker et barn til og hvis du vet at dere vil leve sammen og dere vil gi barnet et godt liv så er det jo et supert utgangspunkt for et nytt barn.

Anonym poster: 51cffc7a287161f6f96ff3294bb667f1

Skrevet

Jeg ville gått for et barn til.. kanskje vil dere til og med oppleve større fellesskap og finne tilbake til hverandre igjen..

Anonym poster: 00f4e3dc74b2311538c77289e1e916cb

Skrevet

Så fine svar! :-) Tusen takk!

HI

Anonym poster: 7fa6417f8fb553ec181ffb90a4cc56f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...