Gå til innhold

Lørdagsgodte-mengde for 10-12 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 stk 200 g sjokoladeplate

1 stk Pringles (potetgull)

1,5 l brus (sukkerbrus)

Ikke alt blir spist, resten neste dag.

Jeg regnet kjapt over og kom til 2600 kalorier.. stemmer det?

Anonym poster: d91b451db33c49246d2c133fb563e8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Oi, dette var mye! Er vel ikke normalt å få en egen brus helt for seg selv? Jeg er vant til at man deler på drikke og chips, og barna kan evt. få litt (LITT!) godteri i en skål for seg selv.

Er jo ikke noe bedre at resten spises neste dag, det er like usunt da også!

Endret av GGI
Skrevet

200 gram sjokolade er vel i overkant av 1000 kcal.

200 gram (?) Pringles er vel omtrent det samme.

Brus er ca 40 kcal per dl så det blir da ca. 600 kcal.

Så ja, jeg er enig i at dette er omtrent 2600 kalorier. Litt mer enn nødvendig spør du meg.

Anonym poster: 2423dc60fd72fcb84d739271ec22cbef

Skrevet

Å herregud det var en helt sinnsyk mengde! Langt over døgnbehovet for kcal-inntak selv for en voksen!

Anonym poster: 00e1c4c1ab96698e42190aa7f72ff7fe

Skrevet

Sjokoladen alene er for mye for en så ung person - eller - for enhver person egentlig. Det er vel omtrent 1200 kcal, over halvparten av det totale dagsbehovet til en voksen mann.

Anonym poster: b163bd1fbca5232138bc74fcedcc996e

Skrevet

Oi herregud det var mye godteri!

Til og med for en voksen person med et enormt søtsug (slik som meg:-p) så hørtes det kvalmende mye ut!!

Måtte da være nok godteri for hele familien det? 1 hel pringles og 1 hel melkesjokolade:-o

Skrevet

Jeg mener det er GALSKAP! (kunne tenkt meg dobbelt så store bokstaver akkurat her :P )

Men ja, dette er en realitet, og mitt barn forstår ikke hvorfor det ikke er aktuelt hos oss.

HI

Skrevet

Jeg mener det er GALSKAP! (kunne tenkt meg dobbelt så store bokstaver akkurat her tongue.png )

Men ja, dette er en realitet, og mitt barn forstår ikke hvorfor det ikke er aktuelt hos oss.

HI

En pakke pringles koster vel 25 kroner, 200 g melkesjokolade koster 32 kroner og 1,5 liter brus koster vel 25 kroner, det blir over 80 kroner bare på "lørdagsgodteri" til èn person. La oss si dere er fire i husstanden. Om alle skulle spise slike sinnsyke mengder hadde det kostet dere 1312 kr i måneden KUN i lørdagsgodt...

Anonym poster: 00e1c4c1ab96698e42190aa7f72ff7fe

Skrevet

Uff, stakkars unge. Det høres virkelig ikke bra ut.

Anonym poster: b163bd1fbca5232138bc74fcedcc996e

Skrevet

Ser ikke poenget med å "fete" opp barna med så store menger godteri. Fikk velge smågodt for en liten sum på den alderen husker jeg, også hadde vi brus til hele familien og kanskje litt potetgull på bordet.

Skrevet

Ca samme mengde som våre 4 barn må dele på lørdager! Nesten mer enn de deler.. de er 11, 8, 6 og 2 år. 1,5 l brus er jo mer enn nok til fire barn (den minste drikker ikke brus og spiser lite av snopen, men når den dag kommer blir ikke mengden økt). Samme med sjokoladen og chipsen..

Skrevet (endret)

Jeg synes det var litt i overkant, ja. Ikke for å kuppe tråden, men er man kjipe som foreldre hvis barna ikke får lørdagsgodt? Jeg har en venninne med en fireåring som ikke vet hva det er en gang. Fireåringen får rosiner, youghurt, knaskerøtter og liknende. Jeg synes at det er høres fint ut, jeg, og barn har jo tendens til å bli litt (?) slitsomme når de spiser godteri ... :) Eller dette å banne i "Taco-kirken"?

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Så lenge de ikke vet hva det er så har de jo ikke vondt av det da. Men når de blir enda litt større og kanskje sover hos venner som får lørdagsgodt så er det kanskje litt kjipt å få med seg en pose gulerøtter og rosiner hjemmefra :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...