Gå til innhold

Middag i dåp, trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere servert i dåp? 20 gjester, ikke for dyrt.

Anonym poster: d9f1896cb86525cb5c16c313682f9145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suppe

Anonym poster: 7861214b1b3ea7e426b58c911de0f679

Skrevet

En god suppe eller gryterett / kyllinggryte

Anonym poster: 3132cdb99f434c933262a035c38c7c77

Skrevet

Vi var ca 20 i forrige dåp.. Vi laget koldtbord selv.. Kjøpte mye av det på tilbud her og der siste ukene før dåpen.. Husker ikke totalt prisen, men ble ikke så ille.. Dessert ble frukt og is.

Familie og venner bakte kaker. :)

Skrevet

Gryterett, kalkun, lammelår, koldtbord, lapskaus eller kyllinggryte. Mye godt man kan servere som ikke er så alt for dyrt.

Skrevet

Gryteretter er enkelt og godt. Bak rundstykker eller foccacia brød til.

Ellers er jo koldtbord greit å lage. Hender jeg bestiller koldtbord til f.eks halve antallet til det vi er også lager jeg en del i tillegg. Da blir det ikke så innmari dyrt også får man jo masse forskjellig om man gidder å gjøre litt selv:)

Anonym poster: 637e0b45c8b0e1269bf0e32837af9ede

Skrevet

Takk for mange flotte tips :) Orker ikke lage koldtbord selv, blir for mye jobb dessverre. Men lurt tips å bestille halvparten og lage resten selv, det skal jeg huske til en annen anledning :)

Har vurdert svinestek med poteter, grønnsaker, poteter og hjemmelaget brun saus. Er det kjedelig?

Gryterett har jeg også vurder, men med mange kresne så ender det opp med pirking i maten frykter jeg...

Skrevet

Her bruker vi sodd. :) Det er noe alle liker og det er billig og enkelt å lage. Pleier å servere med potet og gulerøtter, flatbrød og så har vi gastromat som krydder. Slår alltid ann.

Til dessert skal vi spørre familien om de kan ta med noe godt å bite i. Har både mor, svigermor, tanter og stemor som er veldig glad i å bake, så de sier vel ikke nei takk til å bidra med en kake til barndåpen. :)

Skrevet

Vi hadde svinestek. Utrolig fullklaff for gjestene. Var over 30 til bords. Og totalt sett kostet barnedåpen 5000kr

Skrevet

Godt å høre at svinestek var en vinner :) blir lettvint for oss da vi kan ordne mye på forhånd, og det er billig mat.

Kaker skal jeg bake selv, i massevis. Elsker å bake :) er derfor jeg vil ha det enklest mulig med maten. Å lage koldtbord/snitter og mange kaker selv blir rett og slett for mye :S

Men er ikke helt bestemt enda,kom mange fristende forslag opp her så :)

Skrevet

Vi har hatt svinestek og hjemmelagde kjøttkaker. Har vert populært det.

Anonym poster: ad2e45bfc07186964178821b0aa19f6f

Skrevet

Dere som har hatt svinestek og lignende, lager dere maten dagen før og varmer den opp etter dere kommer fra kirka?

Skrevet

Bare ikke sodd. Var i dåp i Namsos og de serverte sodd. Verste jeg har smakt. Ekkel kokt kål, vasne grønnsaker og fæle farseboller.

Anonym poster: b77ceddc72a3fcf8367ab37f69808442

Skrevet

Hehe, det blir ikke sodd. Mulig det er godt, mulig det smaker vondt. Aldri smakt det, og tenker ikke debutere med sodd i min datters dåp ;)

Gjest overlord
Skrevet

Skulle foreslå tapas, men ser du ikke ville ha koldtbord. Må likevel si at mye kan lages klar på forhånd og noe kan kanskje delegeres til noen av gjestene? Personlig syns jeg svinestek er gørrkjedelig mat, men det er vel noe de fleste spiser, så sånn sett er det jo greit (dog ingen kulinarisk opplevelse).

Skrevet

Jeg hadde aldri laget suppe, sodd eller lapskaus. Ufattelig kjedelig mat. Folk sier bare det er godt for å være høflig

Anonym poster: 8a28bf9daeebd62b75dae09347f7ba58

Gjest overlord
Skrevet

Jeg hadde aldri laget suppe, sodd eller lapskaus. Ufattelig kjedelig mat. Folk sier bare det er godt for å være høflig

Enig i at sodd og lapskaus ikke kan gjøres spennende samme hva, men suppe kan faktisk være veldig godt (selv om jeg aldri ville servert det i dåp).

Skrevet

Her bruker vi sodd. :) Det er noe alle liker og det er billig og enkelt å lage. Pleier å servere med potet og gulerøtter, flatbrød og så har vi gastromat som krydder. Slår alltid ann.

Til dessert skal vi spørre familien om de kan ta med noe godt å bite i. Har både mor, svigermor, tanter og stemor som er veldig glad i å bake, så de sier vel ikke nei takk til å bidra med en kake til barndåpen. :)

Er sodd noe av det samme som lapskaus?

Anonym poster: 087cbe698dde9faceccd7fecfe74de91

Skrevet

Heimelaga biff stroganoff. Eller kalkun.

Skrevet

nei er ikke det brun suppe? med gulrot kjøtt osv oppi?

Skrevet

Hva er brun suppe, sodd eller lapskaus? Blir helt forvirra jeg

Skrevet

Google it. Søk på sodd, velg "bilder" og se det selv. Jeg ønsker flere tips, ikke en diskusjon om hva som er forskjellen på sodd, brun suppe og lapskaus.

Takk ;)

Skrevet

Her bruker vi sodd. smile.png Det er noe alle liker og det er billig og enkelt å lage. Pleier å servere med potet og gulerøtter, flatbrød og så har vi gastromat som krydder. Slår alltid ann.

Til dessert skal vi spørre familien om de kan ta med noe godt å bite i. Har både mor, svigermor, tanter og stemor som er veldig glad i å bake, så de sier vel ikke nei takk til å bidra med en kake til barndåpen. smile.png

Google it. Søk på sodd, velg "bilder" og se det selv. Jeg ønsker flere tips, ikke en diskusjon om hva som er forskjellen på sodd, brun suppe og lapskaus.

Takk wink.png

Oida, får beklage at jeg stilte et spørsmål :(

Skrevet

Var i dåp og fikk sodd :) Enkelt, billig og kjempegodt!

Anonym poster: a0349e33ebb779c321179015c6584042

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...