Gå til innhold

Hender det seg at både du og mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, klart det. Det er viktig at barn får et Sundt forhold til alkohol. Det drikkes med måte og ikke noe fylla.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hender vi tar oss et par glass vin på kvelden begge to. Det ser jeg ikke problemet med. Vi tåler begge alkohol godt, og om vi er litt annerledes på natta om det skulle skje noe, tror jeg det hadde gått helt fint. Men en gang drakk vi for mye, og da følte jeg meg som verdens dårligste mor. Vi hadde noen venner over på kvelden og det ble mer vin og senere enn planlagt. Da vi våkna på morgenen var vi fremdeles beruset, og det var ikke noen kjekk opplevelse. Etter den episoden har vi vært veldig bevisste på mengden vi drikker.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det skjer ikke. og om jeg drikker et glass vin så er jeg istand til å kjøre om det skulle være krise.

Skrevet

Ja, skjer ofte det. Men ikke snakk om fyll akkurat. Tar oss noen glass vin for kosens skyll. Om det skulle skje noe dramatisk iløpet av natta, bor vi midt i byen med taxi og gangavstand til legevakta. Men er det snakk om mer en litt vinkos (feks med vennebesøk og mer vin), så er en av oss mer forsiktig med alkoholen hvis mini skulle våkne.

Anonym poster: dafc8726c04c43a191a1f0e925d0b7a2

Skrevet

Blir man så påvirket av et glass vin som HI her gjør er nok bra hun ikke tar seg et.

Skrevet

Hender ofte vi koser oss med et glass eller to med vin etter barna har lagt seg.

Er fremdeles edru da, om vi ikke kan kjøre fins det taxi eller venner og familie. Har ikke skjedd i løpet av de 9 årene vi har hatt barn.

Anonym poster: b83b9457971af500223ceb3c51e18fff

Skrevet

Vi kommer ikke til å gjøre det :) Jeg er ikke noe fan av alkohol (er vel her jeg må innrømme at fjortis-tendensene sniker seg inn; jeg drikker bare for å bli brisen, ikke fordi jeg liker det), og samboer drikker sjelden han også. Om han vil bli brisen/full får han finne seg en fest, vil han bare kose seg med et par øl eller noe gjør det selvfølgelig ingenting :) Har både venner og familie i nærheten med bil, og om noe skulle skje stiller de opp med bil :)

Skrevet

Nei, det skjer aldri. Jeg drikker ikke alkohol, og mannen er måteholden.

Skrevet

Ja, vi koser oss med litt rødvin hver lørdag. Det er vår kosekveld sammen. Nå har vi forøvrig familie i huset ved siden av hvis vi skulle trenge skyss noe sted.

Anonym poster: bcdfd0698c8ee3d3674559a2745973fb

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det..

Men jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, de må gjerne ta et glass eller to. Men festing rundt barn har jeg ikke sansen for (men det tror jeg de fleste skiller på uansett)..

Skrevet

Ja,, det skjer ofte. Er det krise tar vi bare taxi. Bor i en storby. Men passer på at begge ikke er fulle da, det er i så fall bare en av oss (sjelden det også altså).

Skrevet

Med mindre man drikker seg møkkings er nå vel ikke det et problem.

Jeg blir iallfall ikke drita av et enslig glass, ikke mannen heller. Gjør man det, er det nok best man lar være.

Angående transport finnes der heldigvis både taxi, ambulanse og hjelpsomme naboer i en krisesituasjon.

Skrevet

Spør fordi hos oss så gjør vi ikke det. Mannen kan ta seg en øl eller flere, men da gjør ikke jeg det. Tenker ikke kun på kjøring. Men hvis man deler et par flasker vin og barna våkner.. Barn merker veldig lett at mamma og pappa er annerledes.

Hi

Anonym poster: e0b2bd4ffa75687639267d83baa1a419

Hvis du faktisk endrer personlighet såpass av å dele en flaske vin med mannen din er jeg helt enig i at du burde holde deg helt edru når det er barn i hus. Resten av oss, som tåler et par glass vin synes jeg skal få lov til å ha den gleden :)

Skrevet

Spør fordi hos oss så gjør vi ikke det. Mannen kan ta seg en øl eller flere, men da gjør ikke jeg det. Tenker ikke kun på kjøring. Men hvis man deler et par flasker vin og barna våkner.. Barn merker veldig lett at mamma og pappa er annerledes.

Hi

Du sier at man endrer oppførsel etter et glass og at barn merket det. Men hvorfor er det da greit at far i huset drikker? Er det liksom greit at barna blir "utrygge", som du sier, bare det er far som er årsaken? I tilfelle, hvorfor? Hvor er logikken din?

Anonym poster: ec0f07b49c89c25840e8f4658484e471

Skrevet

Ja.

Men så bor vi i gravsted fra akuttmottaket på sykehuset. En drosje koster next to nothing.

Anonym poster: 344f517bb7724d76dbc2157b974c9b77

Skrevet

Gravsted=gangavstand (autokorrektur er ikke bare bra)

Anonym poster: 344f517bb7724d76dbc2157b974c9b77

Skrevet

Nei, vi drikker ikke alkohol i det hele tatt. Hverken med eller uten barn til stede. Mannen min er muslim, og jeg er avholds.

Anonym poster: 7fce221b81745ef2125becab80ad8438

Skrevet

Hi

Du sier at man endrer oppførsel etter et glass og at barn merket det. Men hvorfor er det da greit at far i huset drikker? Er det liksom greit at barna blir "utrygge", som du sier, bare det er far som er årsaken? I tilfelle, hvorfor? Hvor er logikken din?

Hvis et barn våkner om natten så er det jo bare en av foreldrene som trenger å gå inn...

Anonym poster: 93d53c089c5f75e08d564af56b46c7b7

Skrevet

Ja, ser overhodet ikke problemet. Hvis det er galt, så burde man vel heller ikke ha lov å ha barn om man ikke har lappen, eller ha barnevakt som ikke har lappen?

Skulle noe skje ringer vi da selvsagt en taxi, eller ambulanse. Og hadde noe vært akutt hadde vel sikkert mannen kjørt til sykehuset selv om han hadde drukket et glass vin, man er jo ikke full av den grunn.

Men vi drikker og selvsagt ikke fulle.

Skrevet

Hi

Hvis du faktisk endrer personlighet såpass av å dele en flaske vin med mannen din er jeg helt enig i at du burde holde deg helt edru når det er barn i hus. Resten av oss, som tåler et par glass vin synes jeg skal få lov til å ha den gleden smile.png

Å dele et par flasker vin, som i å drikke en flaske hver, det er jo mye, da snakker vi full fest for min del. Det skjer selvsagt ikke med barn her. Å ta et eller to glass er noe helt annet.

Anonym poster: 10640ba99ff9e4e5110dc07ed8f91af3

Skrevet

Det kan vi fint gjøre. Ingen av oss drikk oss full.

Enda en ting eg ikkje er hysterisk på. :)

Skrevet

Ja, det gjør vi ofte. Mens barnet er våkent også, tar gjerne et glass til middagen. Men vi drikker ikke mye, klarer fint å ta oss av barnet hvis han skulle våkne. Vi har ikke bil, så hvis noe skulle skjedd hadde det blitt taxi uansett.

Skrevet

Ja, har aldri tenkt på det som eit problem. Om vi skulle trenge transport ringer vi taxi.

Skrevet

Nei og det er fordi jeg ikke liker vin eller øl, min samboer kan faktisk ta seg en flaske vin han, tåler visst litt for har aldri sett han full, men som regel tar han bare 1-2 øl fredag eller lørdag.

Anonym poster: 10d49d3fd235185d9f683239a1c77bdd

Skrevet

Hi

Hvis et barn våkner om natten så er det jo bare en av foreldrene som trenger å gå inn...

Anonym poster: 93d53c089c5f75e08d564af56b46c7b7

Det er vel de færreste som er så borte vekk etter et enkelt glass at de ikke kan trøste sitt barn om natten. I så tilfelle har de intet i nærheten av alkohol å gjøre i det hele tatt. De fleste av oss andre, greier derimot å oppføre oss som vanlig etter et glass.

Det er faktisk ganske stor forskjell på et glass og det å "dele et par flasker" som hi skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...