Gå til innhold

Parterapi... Mildt sagt overrasket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg tenkte dette var en investering i forholdet vårt når vi nå har vært sammen i 12 år og har 3 barn. Vi har vært gjennom berg og dalbaner, men alt i alt har det topp sammen & er verdens beste venner. Det er mye latter for å si det sånn :) Men nå har vi gått til han her terapeuten noen ganger... Og det som kommer frem er at mannen min er supersjalu på meg, og føler seg underlegen meg på flere områder. Jeg har best utdannelse, tjener veldig bra (450 000 mer enn han), får mye oppmerksomhet av det motsatte kjønn osv. Som igjen visst nok får han til å slite med selvtillit, dårlig sexlyst, og problemer med å inngå kompromisser i hverdagslige uenigheter. Jeg er veldig overrasket!! Menn, altså! Trodde jeg kjente mannen min inn og ut, men her var det store overraskelser gitt!! Nå er det sånn i terapien at dette akkurat har blitt adressert og vi skal neste gang snakke om hvordan vi skal løse dette & min mann skal ha noen timer alene. Er det noen som har opplevd lignende? Jeg er helt forvirret!!

Anonym poster: 92e0a44af502334671d19500e951d51b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann og jeg tenkte dette var en investering i forholdet vårt når vi nå har vært sammen i 12 år og har 3 barn. Vi har vært gjennom berg og dalbaner, men alt i alt har det topp sammen & er verdens beste venner. Det er mye latter for å si det sånn :) Men nå har vi gått til han her terapeuten noen ganger... Og det som kommer frem er at mannen min er supersjalu på meg, og føler seg underlegen meg på flere områder. Jeg har best utdannelse, tjener veldig bra (450 000 mer enn han), får mye oppmerksomhet av det motsatte kjønn osv. Som igjen visst nok får han til å slite med selvtillit, dårlig sexlyst, og problemer med å inngå kompromisser i hverdagslige uenigheter. Jeg er veldig overrasket!! Menn, altså! Trodde jeg kjente mannen min inn og ut, men her var det store overraskelser gitt!! Nå er det sånn i terapien at dette akkurat har blitt adressert og vi skal neste gang snakke om hvordan vi skal løse dette & min mann skal ha noen timer alene. Er det noen som har opplevd lignende? Jeg er helt forvirret!!

Anonym poster: 92e0a44af502334671d19500e951d51b

Jeg er også den som har desidert høyeste utdanning og tjener mest. Hus, bil og alt annet er registrert på meg, men jeg omtaler disse tingene aldri som "mine", men som "våre". Min samboer har også null sexlyst på grunn av det og andre ting,noe som sliter på meg (jeg kan da ikke noe for at jeg har tatt god utdanning og var heldig med jobbvalget). Heldigvis er jeg ganske så stygg av utseende, slik at ingen andre enn samboer legger merke til meg :)

Anonym poster: e44d745da9ece895369b899bd8233315

Skrevet

Tror det er veldig vanlig at menn føler seg avmaskulinisert pga slike ting. Det er jo fra gammel av mannens oppgave å forsørge familien, ta vare på de.

Anonym poster: da71b9cfacb476ebe077e172aecb208f

Skrevet

Så bra at det kommer frem slik at dere kan gjøre noe med det da! Trist å plutselig sitte der med skjegget i postkassa, slik jeg vet om flere tilfeller av. Dama tror alt er greit, mannen holder tilbake en masse gruff, og forsvinner plutselig med eller uten elskerinne....

Lykke til med prosessen!

Skrevet

Reagerer mest på at dere valgte å gå i parterapi når dere tydeligvis har det kjempebra mesteparten av tiden. Pga dette så ser det jo ut som om det kan gå til helvete med dere, og det var vel ikke meningen med parterapi?

Anonym poster: a763392307bc804ceb3cefe08bcce68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...