Gå til innhold

Når mannen kun er en venn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har skjedd når ektefelle kun blir en venn? Når det seksuelle mellom dem forsvinner. Og hva kan gjøres for å få gnisten tilbake?

Anonym poster: 793cf0f3af06ae147400d515b02d5c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min egen lille (særs uvitenskapelige) teori er at man går i hverdagsfella. Man blir "kolleger" ift det å få AS Familien til å gå rundt, med all logistikk, bremsesporvasking og husarbeid som hører til. Man prater sjeldnere og sjeldnere om drømmer, ønsker og mål, og poff, så er det bare grå hverdager igjen.

Gnisten kan vel finnes igjen ved å faktisk bli kjærester igjen, gå på date, reise bort, ha opplevelser sammen og slike ting.

Men det er altså bare min teori, da, og den forutsetter at det fantes en stor gnist i utgangspunktet.

Hva tenker du selv?

Anonym poster: 47a755497b73610cdb5e69c64189357d

Skrevet

Er i samme situasjon som HI, bare at vi ikke en gang er venner. Vi prater ikke sammen, har ikke sex, har ikke kjærestetid, finner aldri på noe alene osv. Jeg har prøvd #2 sine råd, invitere ham på tur sammen, gå på date osv, men han finner alltid noe som er mer spennende og heller drar på det (som fest hos kompis, konsert osv). Så her har det ikke funket og jeg funderer på om jeg skal bli eller gå.

Anonym poster: 9c4943620f64297680366dc4d44919a8

Skrevet

Eh, ja, en annen forutsetning er selvsagt at begge ønsker å finne gnisten igjen, for det må faktisk litt innsats (og også litt penger) til. Skjønner godt at det er nesten umulig å dra det lasset alene..

Hilsen den uvitenskapelige igjen.

Anonym poster: 47a755497b73610cdb5e69c64189357d

Skrevet

Huff, er så vondt når det blir sånn:/

Skrevet

Jeg og mannen min var også venner, hadde sex og sånn, men ingen gnist.

Endte med at mannen min dreit seg ut i fylla og hadde ons.

Vi går til fvk og virkelig fått opp øyene.

Når ting blir så hverdagslig, så glemmer man å sette pris på hverandre og ta hverandre for gitt.

Fulgt noen tips vi fikk av terapeuten og er nå tilbake der vi var, når vi møttes for 10år siden.

Planlegg en date for dere. Send mannen din ut en tur og gi han ett klokkeslett han skal være hjemme. Legg barn, lag god mat, pynt deg og evt sett på musikk fra tiden deres møttes. Vi gjør nå dette annenhver uke ca og bytter på.

Kanskje det føles kleint og sånn, men det funker faktisk:-)

Har også nå planlagt en liten helgetur, uten barn.

Anonym poster: b3fb2c5477c3cc59fa0844e79481dbd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...