Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Noen som har noe erfaring med om paracet hjelper mot kolikk, eller gjerne noen som har noen andre tips. Når er er det kolikk? 2mnd gammel baby som gråter og er utilpass mye av ettermiddagen/kvelden. Hjelper å gå og riste stille , men det er også perioder hvor han kan ligge stille i vuggen og leke. Anonym poster: 788ffb3a1c1ace9272e6f6bf9d147bed
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Det er vel definert som kolikk hvis det skjer mer enn 3 dager i uka, på samme tid? Eldste skrek fra 17-04 hver eneste dag i 3 mnd. tror hun gikk under den kategorien.... Vet ikke om paracet funker, prøvde aldri det
Jenny_m Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Vi gikk til osteopat... Viste seg at mini hadde en låsning i nakken.. Sluttet å gråte samme dag vi var der.. Natt og dag
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Min erfaring er at ingenting hjelper mot kolikk. Vi prøvde det meste uten hell.. Anonym poster: a5e8cd0440e1e8b9849a36d987a93a06
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Kiropraktor og minifom. Ny unge på en uke Anonym poster: 570f1776d612a7c83d1012060269c060
Liljekonvall<3 Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 Her skrek gutten 20 timer i døgnet i tre mnd. Ble konstatert kollikk, og det eneste som hjalp var Minifom og akupunktur. Han var kvitt det etter tre behandlinger. Du kan prøve fotsoneterapi. Det hjalper også på vanlige magesmerter. Paracet var ikke et alternativ, så det vet jeg ikke desverre.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #7 Skrevet 16. februar 2013 Kolikk er sterke luftsmerter i magen..gutten min skrek døgnet rundt i 3 mnd.Ikke vanlig gråt men skikkelig hysterisk skrik og prompet mye. Vi prøvde alt fra alle typer melk til spesialist og kiropraktor.Det ENESTE som hjalp var små-varm kamille-te med litt sukker.Ga dette på flaske,han elsket det og drakk hele.Etter 2 minutter kom all luften ut og så sovnet han i 3 timer.. Det ble mye kamille-te for å si det sånn.Fikk tipset av en dansk venninne,dette er mye brukt i danmark. Du kan også prøve sukkervann som smertestillende,de bruker det på nyfødt-intensiven.Er ikke gutten din litt liten for paracet? Anonym poster: 497ab834aa5ebad95631bb1989ae6ba5
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #8 Skrevet 16. februar 2013 Trur ikke det hjelpe med paracet nei, har du undersøk om barnet har en låsning i nakke/rygg område som kan gi kolikklignende oppførsel, pluss at kiroprator, manuellterapaut og lignende kan hjelpe på kolikk Anonym poster: 4acb3e43e577840754a37256d2bb5cdb
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #9 Skrevet 16. februar 2013 For at det skal være kolikk er det en 3'er regel, barnet gråter da i tre timer (eller mer), minst tre dager i uka i minst tre uker. Kolikk kommer på grunn av luft, så paracet vil nok ikke hjelpe. Og man burde heller ikke gi paracet til så små ved mindre det er et stort behov for det. Anonym poster: 807d84cd664845b15fef25fc35ffd818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå