Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Ringte fastlegekontoret mitt, og bad om en helsesjekk. Sekretæren ville naturlig nok vite hvorfor. Jeg forklarte at jeg la om kosten drastisk (streng lavkarbo) for 6 måneder siden, og vil gjerne vite om alle blodverdiene er fine. Men siden jeg ikke hadde plager av noen slag, fikk jeg ikke lov. Kostomlegging var ikke god grunn, det ville kostet altfor mye om alle skulle gjort dette. Dumme meg nevnte ikke at jeg har arvelig hjerte- og karsykdom på begge sider av familien, og at folk hadde dødd som fluer av dette. Kanskje det hadde vært god nok grunn til å få sjekket helsen ? Tenker dere også at jeg var urimelig som bad om dette ? Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Ringte fastlegekontoret mitt, og bad om en helsesjekk. Sekretæren ville naturlig nok vite hvorfor. Jeg forklarte at jeg la om kosten drastisk (streng lavkarbo) for 6 måneder siden, og vil gjerne vite om alle blodverdiene er fine. Men siden jeg ikke hadde plager av noen slag, fikk jeg ikke lov. Kostomlegging var ikke god grunn, det ville kostet altfor mye om alle skulle gjort dette. Dumme meg nevnte ikke at jeg har arvelig hjerte- og karsykdom på begge sider av familien, og at folk hadde dødd som fluer av dette. Kanskje det hadde vært god nok grunn til å få sjekket helsen ? Tenker dere også at jeg var urimelig som bad om dette ? Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Ring og be om time en gang til. Sekretæren kan ikke nekte deg noe som helst. Hvis ikke det går hadde jeg bare bedt om en time uten og fortelle hva jeg skulle. Anonym poster: 544fe328e556974c5876e24d186fd1bd
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Hun har egentlig ingenting med hva du skal hos legen, så du ringer på nytt og bestiller en time og når hun spør hva det gjelder, så sier du at det ønsker du å bare fortelle til legen. Så er det også flere og flere legekontorer som har mulighet for å bestille timer på nett og da er det ingen som sjekker hva du har bestilt time for i det hele tatt. Anonym poster: 38e1f3979c2f1c13d02e549ea20a59fa
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Så lenge du ikke ba om en hastetime så kan hun ikke nekte. ring tilbake og be om time. si du bare skal ha en vanlig time og at du tar når det er ledig
Cat_Woman Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Selvfølgelig skal du få komme til legen og ta en helsesjekk og blodprøver! Ikke gi deg, de kan ikke nekte deg dette.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 Ja, jeg burde bare kreve en time. Jeg er en pushover, blir lett satt ut, dessverre:-( Jeg skal ringe igjen, og legge på noen diffuse plager. Syns virkelig det er merkelig å bli nektet helsesjekk. Jeg går til legen hvert skuddår, så jeg misbruker ikke akkurat systemet. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Gjest meg mamma? Skrevet 16. februar 2013 #7 Skrevet 16. februar 2013 Ja, jeg burde bare kreve en time. Jeg er en pushover, blir lett satt ut, dessverre:-( Jeg skal ringe igjen, og legge på noen diffuse plager. Syns virkelig det er merkelig å bli nektet helsesjekk. Jeg går til legen hvert skuddår, så jeg misbruker ikke akkurat systemet. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Ikke fortell sekretæren noe som helst. Du trenger ikke finne på noen plager. Spør hun så sier du bare at det tar du med legen. Hos min lege så spør de bare hvis jeg ber om hastetime for og finne ut hvor fort jeg trenger. Men om det ikke er hastetime har hun ingenting med det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #8 Skrevet 16. februar 2013 Jeg var kanskje dum som sa at jeg ville ta blodprøver, for det var da hun gikk av skaftet. Det var sååååå dyrt med blodprøver, det kunne de ikke ta bare fordi man hadde lagt om kosten. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2013 #9 Skrevet 16. februar 2013 Jeg var kanskje dum som sa at jeg ville ta blodprøver, for det var da hun gikk av skaftet. Det var sååååå dyrt med blodprøver, det kunne de ikke ta bare fordi man hadde lagt om kosten. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 jo, det kan man faktisk. Og det er veldig viktig! Kjenner jeg blir vred her jeg sitter. Skjønner at vi helsesekretærer får dårlig rykte med sånne megger rundtom
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #10 Skrevet 16. februar 2013 Jeg var kanskje dum som sa at jeg ville ta blodprøver, for det var da hun gikk av skaftet. Det var sååååå dyrt med blodprøver, det kunne de ikke ta bare fordi man hadde lagt om kosten. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Jeg må si at jeg som helsesekretær selv er veldig overrasket over at hun gjør/sier sånt. Jeg ville ha prøvd igjen. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #11 Skrevet 16. februar 2013 Åå, du er helsesekretær;-) Du vet, det verste av alt er at hun som svarte meg, er daglig leder, sykepleier og kontoransvarlig der(eller noe sånt) på dette legesenteret. Hun er humørsyk og veldig variabel i service. De andre jentene er supre, det er sikkert du også:-D - Men visste forøvrig ikke at dere hadde et dårlig rykte. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Pinnus Skrevet 16. februar 2013 #12 Skrevet 16. februar 2013 Jeg forstår det egentlig godt. Blodprøver som skal sendes til laboratoriet koster penger, og du betaler bare egenandel. Du er jo ikke syk, bare nysgjerrig. Hvorfor skal helsekronene brukes på dette?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #13 Skrevet 16. februar 2013 Åå, du er helsesekretær;-) Du vet, det verste av alt er at hun som svarte meg, er daglig leder, sykepleier og kontoransvarlig der(eller noe sånt) på dette legesenteret. Hun er humørsyk og veldig variabel i service. De andre jentene er supre, det er sikkert du også:-D - Men visste forøvrig ikke at dere hadde et dårlig rykte. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 den var til sekretøsa Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #14 Skrevet 16. februar 2013 HUN kan ikke nekte deg noe som helst, du har krav på legetime, bare ikke hastetime. Det har alle som vil til legen når de har fastlege der. Og hun kan ikke si at du ikke får blodprøver, det er legen som rekvirerer blodprøver og legen bestemmer hvilke blodprøver/om du trenger blodprøver. Hilsen sykepleier på legekontor! Anonym poster: acdcd214adcff09a578814abb6cab94c
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #15 Skrevet 16. februar 2013 Åå, du er helsesekretær;-) Du vet, det verste av alt er at hun som svarte meg, er daglig leder, sykepleier og kontoransvarlig der(eller noe sånt) på dette legesenteret. Hun er humørsyk og veldig variabel i service. De andre jentene er supre, det er sikkert du også:-D - Men visste forøvrig ikke at dere hadde et dårlig rykte. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Dessverre opplever også jeg, som Sekretøsa, at vi helsesekretærer har et dårlig rykte som "nysgjerrige, frekke og lite serviceminded". Jeg skjønner jo noe av dette når man treffer på damer som hun der (selv om hun ikke er helsesekretær). Prøv igjen, og hvis det er hun som tar telefonen igjen, ville jeg rett og slett lagt på røret og prøvd igjen til jeg traff på en av de andre damene. Mulig det ikke lar seg gjøre, da jeg vet at det er vanskelig å komme gjennom på telefon på enkelte kontorer, men jeg kjenner veldig at jeg ville gjort det. Ellers er jeg enig med #14. Det er faktisk legen som bestemmer hvilke blodprøver som skal tas. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #16 Skrevet 16. februar 2013 Jeg forstår det egentlig godt. Blodprøver som skal sendes til laboratoriet koster penger, og du betaler bare egenandel. Du er jo ikke syk, bare nysgjerrig. Hvorfor skal helsekronene brukes på dette? Skattepengene mine skal vel også gå til å ivareta min egen helse, skal de ikke ?Men jeg ser at det kanskje kunne bli oppfattet litt "lett" på telefonen. Og jeg følte meg jo ikke syk, så skjønner synspunktet ditt. Men jeg tar egen helse på alvor, og i og med at lavkarbokosthold har vært kontroversielt/ikke i tråd med statlige anbefalinger, og at jeg er kraftig belastet med hjertesykdom i familien, følte jeg det var på tide med en overhaling. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2013 #17 Skrevet 16. februar 2013 Åå, du er helsesekretær;-) Du vet, det verste av alt er at hun som svarte meg, er daglig leder, sykepleier og kontoransvarlig der(eller noe sånt) på dette legesenteret. Hun er humørsyk og veldig variabel i service. De andre jentene er supre, det er sikkert du også:-D - Men visste forøvrig ikke at dere hadde et dårlig rykte. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 den var til sekretøsa Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Jupp. Syns det er helt utrolig dårlig at du ikke fikk time. Og det er ikke opp til henne å bedømme hvorvidt du skal ta prøver eller ikke. Veldig vanlig å ta en sjekk bare for sjekkens skyld og, selv for de som ikke legger om kosten. Ville tatt det opp med legen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2013 #18 Skrevet 16. februar 2013 Åå, du er helsesekretær;-) Du vet, det verste av alt er at hun som svarte meg, er daglig leder, sykepleier og kontoransvarlig der(eller noe sånt) på dette legesenteret. Hun er humørsyk og veldig variabel i service. De andre jentene er supre, det er sikkert du også:-D - Men visste forøvrig ikke at dere hadde et dårlig rykte. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Dessverre opplever også jeg, som Sekretøsa, at vi helsesekretærer har et dårlig rykte som "nysgjerrige, frekke og lite serviceminded". Jeg skjønner jo noe av dette når man treffer på damer som hun der (selv om hun ikke er helsesekretær). Prøv igjen, og hvis det er hun som tar telefonen igjen, ville jeg rett og slett lagt på røret og prøvd igjen til jeg traff på en av de andre damene. Mulig det ikke lar seg gjøre, da jeg vet at det er vanskelig å komme gjennom på telefon på enkelte kontorer, men jeg kjenner veldig at jeg ville gjort det. Ellers er jeg enig med #14. Det er faktisk legen som bestemmer hvilke blodprøver som skal tas. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2 Jeg forstår godt at folk kan oppfatte oss sånn, men når noen ringer og sier "jeg må ha time idag" så spør jeg ikke hva det gjelder fordi jeg er nysgjerrig. jeg driter i hva det feiler folk, jobben min er å sortere etter hastegraden. Men mange tror vi spør fordi VI har lyst å vite....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #19 Skrevet 16. februar 2013 HUN kan ikke nekte deg noe som helst, du har krav på legetime, bare ikke hastetime. Det har alle som vil til legen når de har fastlege der. Og hun kan ikke si at du ikke får blodprøver, det er legen som rekvirerer blodprøver og legen bestemmer hvilke blodprøver/om du trenger blodprøver. Hilsen sykepleier på legekontor! Anonym poster: acdcd214adcff09a578814abb6cab94c Siden hun er daglig leder der, og MANNEN hennes er min fastlege, følte hun vel at hun kunne ta avgjørelsen, huff, hehe:-/Men det høres helt fornuftig ut det du sier, tar det til meg og tøffer meg opp til å ringe på nytt;-) Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #20 Skrevet 16. februar 2013 Åå, du er helsesekretær;-) Du vet, det verste av alt er at hun som svarte meg, er daglig leder, sykepleier og kontoransvarlig der(eller noe sånt) på dette legesenteret. Hun er humørsyk og veldig variabel i service. De andre jentene er supre, det er sikkert du også:-D - Men visste forøvrig ikke at dere hadde et dårlig rykte. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Dessverre opplever også jeg, som Sekretøsa, at vi helsesekretærer har et dårlig rykte som "nysgjerrige, frekke og lite serviceminded". Jeg skjønner jo noe av dette når man treffer på damer som hun der (selv om hun ikke er helsesekretær). Prøv igjen, og hvis det er hun som tar telefonen igjen, ville jeg rett og slett lagt på røret og prøvd igjen til jeg traff på en av de andre damene. Mulig det ikke lar seg gjøre, da jeg vet at det er vanskelig å komme gjennom på telefon på enkelte kontorer, men jeg kjenner veldig at jeg ville gjort det. Ellers er jeg enig med #14. Det er faktisk legen som bestemmer hvilke blodprøver som skal tas. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2 Jeg forstår godt at folk kan oppfatte oss sånn, men når noen ringer og sier "jeg må ha time idag" så spør jeg ikke hva det gjelder fordi jeg er nysgjerrig. jeg driter i hva det feiler folk, jobben min er å sortere etter hastegraden. Men mange tror vi spør fordi VI har lyst å vite.... Nemlig. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Heldigvis jobber jeg nå et sted hvor jeg ikke trenger å forholde meg til den problemstillingen på samme måte som på et vanlig legekontor. Kjenner det er litt deilig egentlig. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. februar 2013 #21 Skrevet 16. februar 2013 Åå, du er helsesekretær;-) Du vet, det verste av alt er at hun som svarte meg, er daglig leder, sykepleier og kontoransvarlig der(eller noe sånt) på dette legesenteret. Hun er humørsyk og veldig variabel i service. De andre jentene er supre, det er sikkert du også:-D - Men visste forøvrig ikke at dere hadde et dårlig rykte. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Dessverre opplever også jeg, som Sekretøsa, at vi helsesekretærer har et dårlig rykte som "nysgjerrige, frekke og lite serviceminded". Jeg skjønner jo noe av dette når man treffer på damer som hun der (selv om hun ikke er helsesekretær). Prøv igjen, og hvis det er hun som tar telefonen igjen, ville jeg rett og slett lagt på røret og prøvd igjen til jeg traff på en av de andre damene. Mulig det ikke lar seg gjøre, da jeg vet at det er vanskelig å komme gjennom på telefon på enkelte kontorer, men jeg kjenner veldig at jeg ville gjort det. Ellers er jeg enig med #14. Det er faktisk legen som bestemmer hvilke blodprøver som skal tas. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2 Jeg forstår godt at folk kan oppfatte oss sånn, men når noen ringer og sier "jeg må ha time idag" så spør jeg ikke hva det gjelder fordi jeg er nysgjerrig. jeg driter i hva det feiler folk, jobben min er å sortere etter hastegraden. Men mange tror vi spør fordi VI har lyst å vite.... Nemlig. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Heldigvis jobber jeg nå et sted hvor jeg ikke trenger å forholde meg til den problemstillingen på samme måte som på et vanlig legekontor. Kjenner det er litt deilig egentlig. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2 Har bytta jobb jeg og. Ikke pga det, men ja, deilig å slippe det!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #22 Skrevet 16. februar 2013 Åå, du er helsesekretær;-) Du vet, det verste av alt er at hun som svarte meg, er daglig leder, sykepleier og kontoransvarlig der(eller noe sånt) på dette legesenteret. Hun er humørsyk og veldig variabel i service. De andre jentene er supre, det er sikkert du også:-D - Men visste forøvrig ikke at dere hadde et dårlig rykte. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19 Dessverre opplever også jeg, som Sekretøsa, at vi helsesekretærer har et dårlig rykte som "nysgjerrige, frekke og lite serviceminded". Jeg skjønner jo noe av dette når man treffer på damer som hun der (selv om hun ikke er helsesekretær). Prøv igjen, og hvis det er hun som tar telefonen igjen, ville jeg rett og slett lagt på røret og prøvd igjen til jeg traff på en av de andre damene. Mulig det ikke lar seg gjøre, da jeg vet at det er vanskelig å komme gjennom på telefon på enkelte kontorer, men jeg kjenner veldig at jeg ville gjort det. Ellers er jeg enig med #14. Det er faktisk legen som bestemmer hvilke blodprøver som skal tas. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2 Jeg forstår godt at folk kan oppfatte oss sånn, men når noen ringer og sier "jeg må ha time idag" så spør jeg ikke hva det gjelder fordi jeg er nysgjerrig. jeg driter i hva det feiler folk, jobben min er å sortere etter hastegraden. Men mange tror vi spør fordi VI har lyst å vite.... Nemlig. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Heldigvis jobber jeg nå et sted hvor jeg ikke trenger å forholde meg til den problemstillingen på samme måte som på et vanlig legekontor. Kjenner det er litt deilig egentlig. Anonym poster: a2f3526a6ffb6bbb26d9b06799d135a2 trodde "alle" visste at dere spurte for å finne hastegraden, jeg. Huff, det er jo leit å bli oppfattet nysgjerrige eller nebbete når dere bare gjør jobben deres. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #23 Skrevet 16. februar 2013 Har legesentret ditt sms eller intetnettbestilling av time ? Det jeg har nå har begge deler og det jeg brukte sist der jeg bodde før hadde også Internett bestilling da trenger man ikke snakke med noen. Eller om du må ringe så gi beskjed neste gang at du ikke ønsker å ta opp hva timen gjelder med henne men at det ikke er en hastetime. Du har faktisk lov å ikke si hva det gjelder men da kan man ikke regne med å få time i de nærmeste dagene Anonym poster: 932b5f3a78ee2a149530ae8d76c3d744
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #24 Skrevet 16. februar 2013 Nei, man må ringe. Så jeg må bare krysse fingrene for at det ikke er daglig leder igjen. Men som sagt, man vet aldri med henne, for hun er særdeles svingende i humøret. Er det en av de andre jentene, er jeg nokså sikker på at det ikke blir noe problem. Anonym poster: 7a7aadad5a979ba4c2efd506853dae19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå