Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #1 Skrevet 16. februar 2013 Tidligere har jeg hatt migrene ca en gang i mnd, kanskje ikke det engang, Men de siste månedene har jeg merket at dette har kommet hyppigere, kanskje så ofte som annenhver uke. Og i dag har jeg hatt tre anfall. Var på butikken i dag tidlig da jeg fikk første, og fikk enda et da jeg kom hjem. Tok to tabeletter da, og har vært i ok form. Var en kjapp tur på senteret i sted for å handle, og på veien hjem fikk jeg fader meg enda ett på motsatt side. Får kraftige synsforstyrrelser hver gang, så det er lett å kjenne igjen symptomene. Men hva skjer med meg ? Har sovet godt i natt, spist greit og ikke stresset. Blir litt engstelig av dette. Noen med erfaring ? Hva kan sånne endringer skyldes ? Nå går jeg jo rundt og er konstant redd for å få et anfall, og bli satt ut av spill på jobb eller andre steder. Anonym poster: 181558700f0f40e30651b77639ee179a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Dytt Anonym poster: 181558700f0f40e30651b77639ee179a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Et migreneanfall går ikke over på kort tid, så det er antagelig et anfall du har hatt med flere runder med synsforstyrrelser. Når du har anfall bør du forsøke å slappe av mest mulig, ikke dra på senteret for å handle hvis du kan unngå det, da slipper du antagelig å oppleve at smertene kommer tilbake. Når det gjelder det at du generelt får anfall oftere, så kan det skyldes mye, bla hormonforandringer kan gjøre at man får oftere anfall, så hvis du er gravid eller har begynt på en ny hormonprevensjon, så kan det være grunnen. Anonym poster: 19d1fa2b3ad5e8b0d63fa42bc897416a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Et migreneanfall går ikke over på kort tid, så det er antagelig et anfall du har hatt med flere runder med synsforstyrrelser. Når du har anfall bør du forsøke å slappe av mest mulig, ikke dra på senteret for å handle hvis du kan unngå det, da slipper du antagelig å oppleve at smertene kommer tilbake. Når det gjelder det at du generelt får anfall oftere, så kan det skyldes mye, bla hormonforandringer kan gjøre at man får oftere anfall, så hvis du er gravid eller har begynt på en ny hormonprevensjon, så kan det være grunnen. Anonym poster: 19d1fa2b3ad5e8b0d63fa42bc897416a Har ikke begynt på hormonprevansjon og er ikke gravid. Har hatt migrene siden jeg var barn, men aldri opplevd mer enn en synsforstyrrelse pr gang. Noen gange rpå ett øye, men som regel på begge - og litt sterkere på den ene siden. Men i dag kom det flere ganger med noen timers mellomrom. Har aldri vært på denne måten før. Pleier å slappe av ja, men i dag måtte jeg handle. Tabelettene hadde tatt brodden av smertene, så da tenkte jeg at kysten var klar. HI Anonym poster: 181558700f0f40e30651b77639ee179a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå