Gå til innhold

Hjelp!!! nettopp født - urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for akkurat en uke siden mitt tredje barn. Har aldri hatt uvi før, men nå føles det konstant rart ved urinrøret, og det er en rar følelse når jeg tisser. Ikke vondt, men føles litt rart. Har hatt det slik i snart et døgn tror jeg.

Kjøpte uvi test på apoteket som jeg tok i formiddag, men den så negativ. Muligens litt positiv på nitritt, men usikker..

Så lurer på, dersom det er en begynnende uvi, kan kroppen klare å ordne opp i selv? Eller bør jeg ta den tunge turen til legevakta med en nyfødt? Kan det vente slik symptomene er nå, dvs. utydige og foreløpig ikke vondt, til fastlege åpner mandag?

Hjelper tranebærkapsler og appelsinjuice/sitron/masse vann?? På et tidlig stadium?

Må jeg ha antibiotika? Hvordan blir d når jeg ammer? Er det fare for sopp??

Eller kan det rett og slett ha med at jeg har gjort for mye knipeøvelser??

Huff, ble plutselig så bekymret...

Anonym poster: 49a09fafeac518f10ed476f59a3ad137

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse vann...

Du kan også koke opp 1liter vann i en kjele. Ta av platen og trekk en dusk persille (ikke kok persilla). La det kjøre seg og drikk opp vannet utover dagen

Hilsen ei som hadde kronisk UVI da hun var liten :)

Skrevet

Jeg har hatt blodig urin og klarte å rette det opp selv med masse vann og massemasse sitron. Og var nøye med å tømme blæra fullstendig.

Anonym poster: 8ef2bdc9472cf22388c2a6b3eda3070d

Skrevet

Takk for svar!!!

Dytter etter flere innspill..

Hi

Skrevet

Dytt

Skrevet

Hvis du får antibiotika vil jeg si (av personlig erfaring) at du er garantert sopp! Jeg får det hver *** gang. Og det kan ikke være noe særlig rett etter fødsel... Så pøs på med tranebær- og appelsinjuice, og se det an til over helgen hvis det ikke blir verre.

Anonym poster: b815bf3d44ba38423da95cd1987ace39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...