Gå til innhold

Hva er ditt beste intervju tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på intervju på drømmejobben, men jeg er elendig på intervju. Blir så nervøs, også har jeg bare vært på intervju 2 ganger før, så har ikke så mye erfaring med det. Har vært på intervju på denne jobben for 1 år siden også, så jeg vet jo hva de spør om

Anonym poster: 7ea8783785fa3fde72d98ed638f4030e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett deg opp i ryggen, se de som skal intervjue deg i øynene, fast håndtrykk og et smil når du kommer inn. Da gir du et førsteinntrykk som sier "rolig og trygg". Det spiller ingen rolle om du ikke føler deg sånn. Fake it till you make it. Øv foran speilet eller med mannen om nødvendig.

Svar så godt du kan på spørsmål, det er lov å ta tenkepauser, eller tenke høyt ("det var et godt spørsmål...sånn umiddelbart så vil jeg nok si....men jo mer jeg tenker på det, så vil jeg nok også si..."), og forbered noen spørsmål til dem.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk!

Hva bør/kan jeg spørre om? Sist spurte de om jeg hadde spørsmål og da svarte jeg nei, ble umiddelbart litt ekkelt etterpå og følte jeg burde spurt om noe. De opplyste om det meste ved start, som lønn, betingelser osv så jeg føler jeg vet det jeg trenger. Må finne opp noe bare for å spør da kansje?

Skrevet

Spør om arbeidsmiljøet, gjennomsnittsalder, om det ofte er utskiftning av personalet etc.

Lykke til, kjenner følelsen! Krysser fingrene for at det går bra:-)

Anonym poster: 4a06992bb1faccc7b8dc46398a387e2f

Skrevet

Tenk litt gjennom hvorfor du ønsker akkurat denne jobben. Hva kan DU tilføre arbeidsstedet, hvorfor mener du at du er riktig for jobben.

Og ikke minst: vær ærlig på hva som er dine svake sider. Jeg var på grupeintervju med 12 andre, og alle hadde negative sider som egentlig var positive : "Jeg elsker å ha mange baller i lufta på en gang og må nok roe ned jobbtempoet mitt litt" "Av og til kan jeg gå alt for mye opp i jobben" Jeg sa at jeg hadde en tendens til å være vimsete og at jeg måtte lære meg å bedre kunne ta kritikk. Jeg var den eneste fra gruppa som kom videre til annengangsintervju.. :)

Anonym poster: 05c89ca4f69f1fe28c7675c2e7acd1cf

Skrevet

Og vær ærlig!

Jeg gjorde et greit jobbintervju til den jobben jeg har nå. På slutten fikk jeg spørsmål om det var mer jeg ville tilføye. Da sa jeg så ærlig som jeg er at en av referansene mine kunne komme til å nevne at jeg hadde vært en del sykmeldt,og jeg sa grunnen til dette (hadde ingen sykdom,men en psykisk syk eks som gjorde livet mitt til et helvete).

Senere fortalte sjefen min at hun aldri hadde opplevd et så ærlig jobbintervju før,og bl.a derfor fikk jeg jobben.

Anonym poster: 373c742a47e4a4deaeb7426ddd2df313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...