Gå til innhold

Krisehjelp via nav?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en få krisehjelp via nav om en får penger derifra? Om en møter opp på mandag? Når kan en må? Går det kjapt?

Og er dette noe "alle kan få"?

 

Anonym poster: eb3f37704750f7d7c14c6da77a01efb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på hvorfor du er tom for penger det.

 

Anonym poster: 5c04464f5cc0b4701bc40e915dea22d7

Skrevet

Ok. Noen som er 50% ufør pga yrkesskade her som kan svare hvor mye det er "riktig" å få?

 

Anonym poster: 67ca9c8d5a8349a02067d6af8e81dd30

Skrevet

Du kan få nødhjelp om du er absolutt tom for penger, lettomsettelige verdier og mat/strøm/bolig.

 

Jeg mener nødhjelpssatsene for én voksen i Oslo ligger på ca 63 kr døgnet, så det ikke noe du blir spesielt fet av.

 

Anonym poster: 5634739c3671b6202911488a12383a03

Skrevet

Det er ikke noe som er "riktig" å få. Du kan søke om nødhjelp om det er sånn at du ikke har penger til mat, eller mulighet til å låne penger. Da kan du få noen hundrelapper så du ikke sulter. Om du har andre måter å skaffe deg penger på, så må det forsøkes først. Om du har brukt alle pengene dine på ny iPhone, sydentur eller annet unødvendig, så kan det tenkes at du får avslag.

 

Om det er et varig problem, så må du ev. søke livsopphold. Det er det lengre behandlingstid på.

 

Anonym poster: 2589c7389afd99f7264b960981a5c765

Skrevet

Jeg fikk beskjed om og selge katten først.....

 

Anonym poster: 6b5b9df7d63df24ebcfc53c80ad47851

Skrevet

Du må levere inn at du har 0,- på alle kontoene ale i din familie disponerer - også barnas.

 

Så gjøres det en vurdering. I Oslo ligger satsen på ca. 70,- dagen.

 

NAV ansatt

 

Anonym poster: e8d61abac4d1de4adf429cacd0abd3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...